Overgewicht, ondergewicht

Gewicht onder controle krijgen en verliezen lukt hier ondertussen vrij goed.

Maar echt vet verliezen blijft toch zéér moeilijk.
10 kg minder, maar de manboobs en buik zijn in verhouding toch maar een héél klein beetje geminderd.

En ik eet echt veel minder 'vette' dingen nochtans
Doe dan wat krachttraining....tenzij je natuurlijk obees bent dan moet er veel vet af....

Ben de week kleine twee kilo afgevallen 86.9 onongelofelijk hoe snel het gaat, ik eet niks meer van brol pizza, frieten,mc Donald, koeken, frisdrank, snoep at ik zo al niet. Enig nadeel mijn gezicht valt zo in en is ni echt mooi

Als je al enige tijd aan het vermageren bent en je vermagert 2 kg op een week met dat lichaamsgewicht, dan wordt het tijd om wat vaart te minderen. Ik zou wat meer beginnen eten, maar geen rommel.

Als je al enige tijd aan het vermageren bent en je vermagert 2 kg op een week met dat lichaamsgewicht, dan wordt het tijd om wat vaart te minderen. Ik zou wat meer beginnen eten, maar geen rommel.
Heb ook veel stress , daardoor eet ik sowieso al minder. Ma in het begin gaat dat altijd snel

Op 17/03 heb je gepost dat je onder de 90kg gedoken bent. Dus was je toen al bezig en kan je nu niet zeggen dat je nog in het begin zit.

Begin maar met wat meer te eten. Hoe langer en sneller je nu gewicht verliest, hoe groter de kans dat je een deel/alle/meer gewicht bijkomt. Je moet zorgen dat uw nieuw voedingspatroon iets is dat je kan blijven volhouden.

Op 17/03 heb je gepost dat je onder de 90kg gedoken bent. Dus was je toen al bezig en kan je nu niet zeggen dat je nog in het begin zit.

Begin maar met wat meer te eten. Hoe langer en sneller je nu gewicht verliest, hoe groter de kans dat je een deel/alle/meer gewicht bijkomt. Je moet zorgen dat uw nieuw voedingspatroon iets is dat je kan blijven volhouden.
Moet er wel bij zeggen dat ik twee dagen echt ziek geweest ben en amper iets gegeten heb

Ik weet niet hoe 'gezond' Prince koeken zijn maar mager zijn die alleszins niet. 't Is wel met volkoren graan gemaakt dus goed om te :poop: alleszins.

Ik was aan 82,0 kg geraakt maar ik voelde mij slap worden dus ik weeg ondertussen weer 83,4kg. (Mijn hoogste ochtend gewicht van de week)
Kenneke: Allemaal goed en wel dus maar soms moet je ook eens opnieuw wat bijfretten. ;)

Maar ik ben de laatste weken dus wel wat afgevallen. Ik kom van 86+ kg (net voor de zomerperiode)

Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes,?
Vooral havermout met magere melk en soms blauwe bessen .. tegenwoordig ook bananen.
Maar ik eet soms ook gewoon ongezonde tussendoortjes. (Checkt zijne karrenvracht aan snoepjes aan zijne bureau :unsure:)

We zullen wel zien of ik daardoor vroegtijdig zal overlijden zoals de kranten tegenwoordig laten uitschijnen. Ik laat het je over 50 jaar weten OK? :D

Laatst bewerkt:
Ik was aan 82,0 kg geraakt maar ik voelde mij slap worden dus ik weeg ondertussen weer 83,4kg. (Mijn hoogste ochtend gewicht van de week)
Kenneke: Allemaal goed en wel dus maar soms moet je ook eens opnieuw wat bijfretten. ;)

Maar ik ben de laatste weken dus wel wat afgevallen. Ik kom van 86+ kg (net voor de zomerperiode)
4kg kwijt op 9 maanden, en dan moeten beginnen ‘bijfretten’

Serieus, kom jij hier wat lachen met de mensen?

4kg kwijt op 9 maanden, en dan moeten beginnen ‘bijfretten’

Serieus, kom jij hier wat lachen met de mensen?
Ik ben sportief en ik loop veel hé. Ik ben 1m84 groot en dan is 4kg op 9 maanden in verhouding soms te veel. (Ter info: Ik ben van nature vrij sterk van bouw) Het ging oprecht gewoon op een bepaald ogenblik iets te snel. Ik ging achteruit in mijn prestaties op training en als loper merk je zoiets snel.

Ik lach helemaal niemand uit.

1kg bij 86kg weegt gewoon meer door dan 1kg bij 100kg. Ik begrijp dat mensen wensen af te vallen. Maar mijn boodschap is ook: Let daar mee op. Ga NIET te snel. Want dan word je of te wel slapjes of je breekt, je krijgt vreetbuien en je eindigt met méér gewicht dan je gestart bent.

Zelfs voor mij is het een eeuwige strijd hoor. Veel mensen zijn jaloers op mijn gewicht maar besef: Ik ben niet blessuregevoelig en ik sport bijna onafgebroken van mijn 3 jaar tot nu mijn 50ste. Ik heb heel even een jaartje niet gesport en ik woog plots 98,5kg. Wie denkt dat het bij mij ook zomaar vanzelf gaat: Heu neen. Dat is een mythe.

Laatst bewerkt:
Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes,?
  • Proteine shake
  • Griekse yoghurt met een banaan
  • Proteine pannenkoek (proteine poeder, havermout, ei en sojamelk in de blender en bakken)
  • Proteine reep (opletten hiermee, veel van die repen bevatten ook veel koolhydraten)
  • Potje platte kaas (zonder smaak)
  • Filet de saxe

Hier ook terug begonnen met wat vermageren, na bewust bijgekomen te zijn. Deze morgen 101.5kg. Doel is om weer rond de 95kg te geraken en ik mik om rond de 750gr a 1kg per week te vermageren.

Tussendoortjes doe ik tijdens het vermageren zo weining mogelijk en dus enkel tegen de honger. Dan is het ofwel een pakje rijstwafels, een appel of een alpro soja drankje met chocoladesmaak.

Hier ook terug begonnen met wat vermageren, na bewust bijgekomen te zijn. Deze morgen 101.5kg. Doel is om weer rond de 95kg te geraken en ik mik om rond de 750gr a 1kg per week te vermageren.

Tussendoortjes doe ik tijdens het vermageren zo weining mogelijk en dus enkel tegen de honger. Dan is het ofwel een pakje rijstwafels, een appel of een alpro soja drankje met chocoladesmaak.
Bewust bijkomen naar 101,5. Mag ik vragen hoe groot je bent en wat uw vetpercentage is?

Ik weet niet hoe 'gezond' Prince koeken zijn maar mager zijn die alleszins niet. 't Is wel met volkoren graan gemaakt dus goed om te :poop: alleszins.
Een banaan is nu ook niet meteen het ideale tussendoortje voor de meeste mensen... als je dan toch snelle suikers gaat eten kan je net zo goed iets eten dat wél lekker is :unsure: :tongue:

Terug
Bovenaan