Overgewicht, ondergewicht

Ik moet gewicht cutten voor een wedstrijd op 7 september, zal zo'n 12kg zijn. Heeft er iemand interesse in een lay-out? Rekening mee houden dat dit niet permanent is en you'll feel bad.

Nee, dat is met afspraken en workshops die ik moet doen deze week vb 3 dagen van 13u tot 16u30.
Volgende maand mss met stages hoop ik.
Met andere woorden ik zit heel veel thuis dus verbruik amper energie en heb zelden honger.
Zou dol graag naar een gym gaan maar dan zit ik weer met een issue, mijn eczeem als ik train zweet ik ( zweet is ook zout) als dat in mijn wondjes komt heb ik weer een opstoot.
Ik zou al in een ijs kelder moeten trainen bij manier van spreken.
Ik heb ook atopische eczeem, wat je eet heeft hier een flinke impact op (zweet en luchtvocht zijn triggers bij mij).

Ik ben maar 1m70 :(

On a different note, ik heb eergisteren ook een bloedonderzoek gehad dus leek me goed en leerzaam als iemand zo'n aggresieve cut wilt doen.
Ik weet dat uw bedoeling goed is, maar in dit topic is een agressieve cut en de blauwdruk ervan niet echt op zijn plaats. De mensen die dit topic vinden hebben vaak al geen al te goeie relatie met eten en zouden zich vooral moeten focussen op het aanleren van een langdurige, gezonde relatie met eten.

Ik denk dat uw blauwdruk eerder past in een fitness / bodybuilding topic.

Ik heb ook atopische eczeem, wat je eet heeft hier een flinke impact op (zweet en luchtvocht zijn triggers bij mij).
Hoe heb jij erachter gekomen wat de boos doener is ?, appelsien eet ik niet meer +-1,5 liter water en 1liter cola zero kan soms meer zijn.
Op aanraden van @Carrion eet ik mij fruit gewoon en geen smoothie (fruitsalade ) 250 gr peer,appel ,druif en kiwi en banaan.
vlees eet ik amper nog 1 maal per week meestal pasta met witloof of kip.
meestal eet ik een rijsttaartje zo een kleintje per dag. Groenten veel te weing. Nu zeker met het warme weer (ik lust geen koude groenten op wortels na.
chips eet ik nie, chocolade heel af en toe. Hoe begin ik te zoeken ....

Hoe heb jij erachter gekomen wat de boos doener is ?, appelsien eet ik niet meer +-1,5 liter water en 1liter cola zero kan soms meer zijn.
Op aanraden van @Carrion eet ik mij fruit gewoon en geen smoothie (fruitsalade ) 250 gr peer,appel ,druif en kiwi en banaan.
meestal eet ik een rijsttaartje zo een kleintje per dag. Groenten veel te weing. Nu zeker met het warme weer (ik lust geen koude groenten op wortels na.
Voor mij werkte elimination diets goed om erachter te komen hoe ik reageer op dingen.
Nutella en noten zijn voor mij een trigger samen met dranken zoals monster.
Het is wel een heel stuk minder sinds ik erop ben beginnen letten (voornamelijk carnivore diet, zijn veel pro & cons aan).
Ik volg het topic nog niet goed en ken je historie niet hoor, maar lijkt me zoveel suiker?

Zo'n elimination diets zijn niet voor de lange termijn maar meer om terug te leren eten. IF, paleo, etc..

Nu, voor mijn sport (BJJ) kom ik sowieso in contact met erg veel zweet en erg veel contact en dan kan ik er nog last van hebben hoor. Maar dat is dan dat branderige/verbrande gevoel in de plooien van mijn armen. De rest blijf ik redelijk gespaard nu.
Vroeger stond ik van kop tot teen vol en liep ik rond als een michelin manneke om mijn huid geen contact te laten maken met mijn kleren. What a time, haha.

Groenten zijn de bouwstenen van een maaltijd dus begin die al eens te eten.
En laat dat dagelijks rijsttaartje vallen.

Groenten zijn de bouwstenen van een maaltijd dus begin die al eens te eten.
En laat dat dagelijks rijsttaartje vallen.

Of probeer een half te eten :)

Ik drink heel graag chocolade melk en in plaats van dit helemaal achterwege te laten, koop ik nu blikjes cécémel en mag ik maar max een aantal blikjes per week.

Dingen die je echt heel graag eet/drinkt en niet wo voedzaam zijn niet laten vallen (tenzij je dit echt wil) Beter proberen om het een beetje te minderen. Uiteindelijk is het heel belangrijk dat je ook nog wat kan genieten. Jezelf dingen volledig ontzeggen helpt niet voor het opbouwen van een betere relatie met voeding.

Die liter cola zal het ook ni maken denk ik, tenzij dat aspartaan zo slecht is
Het gaat niet om de aspartaam als ingrediënt as such, maar eerder om de zoete smaak. Lijkt me bij jou wel het geval te zijn: je drinkt sloten cola zero, die je hang naar zoete dingen vergroten. Wordt ook weerspiegeld in wat je wél eet: sandwiches, rijsttaartjes, koeken,...

Ik zou toch eens een poging wagen om het te laten op 1 glas/blikje per dag en zien wat dat te weeg brengt voor je voeding.

Het gaat niet om de aspartaam als ingrediënt as such, maar eerder om de zoete smaak. Lijkt me bij jou wel het geval te zijn: je drinkt sloten cola zero, die je hang naar zoete dingen vergroten. Wordt ook weerspiegeld in wat je wél eet: sandwiches, rijsttaartjes, koeken,...

Ik zou toch eens een poging wagen om het te laten op 1 glas/blikje per dag en zien wat dat te weeg brengt voor je voeding.
Ben in 2022 ook al 35 kg afgevallen, en ik dronk even veel cola als nu

De Cola Zero is niet ideaal, maar van de vele problemen (om het efkes bot te zeggen) in het voedingspatroon van kenneke2.0 is dat nog wel het minste op zich. Wegstappen van het dagelijkse rijsttaartje, sandwichen, de koeken, etc en overschakelen om voedzame zaken zoals groenten, fruit, gevogelte, vis, volkoren graanproducten, etc. Dat zou al een wereld van verschil maken.

De Cola Zero is niet ideaal, maar van de vele problemen (om het efkes bot te zeggen) in het voedingspatroon van kenneke2.0 is dat nog wel het minste op zich. Wegstappen van het dagelijkse rijsttaartje, sandwichen, de koeken, etc en overschakelen om voedzame zaken zoals groenten, fruit, gevogelte, vis, volkoren graanproducten, etc. Dat zou al een wereld van verschil maken.
We zeggen niet dat de cola zero zijn grootste probleem is. Wel dat het minderen van dat, misschien ook helpt om hem naar voedzame zaken te lijden door de lichamelijke drang naar zoetigheid af te bouwen. Dat hij daardoor mss ook makkelijker afstand kan doen van de koeken, rijsttaartjes en sandwiches. Want die zijn wel degelijk een probleem binnen zijn voedingspatroon.

Ben in 2022 ook al 35 kg afgevallen, en ik dronk even veel cola als nu
Wat absoluut een prestatie is! We willen je alleen op weg helpen naar een gezond(er) eetpatroon. Je doet met dat advies uiteindelijk wat je zelf wil.

Ik baseer het op mijn eigen ervaring: ik drink 2 blikjes cola zero van 15cl/week. Als ik er meer drink, heb ik al gemerkt dat ik meer zin heb in andere zoetigheid.

Mss rare vraag hie kan je goed koopt uitkomen met die voeding, koek etc is mega cheap en fruit is relatief duur (dat is de wereld op zijn kop ).
Deze week al elke dag mijn fruit binnen +- 250 gr banaan, druif, appel en peer soms kiwi.
S ochtends krijg ik niks binnen ..
Ondertussen blijf ik gewicht verliezen maar veel spier massa . S avonds probeer ik mijn groenten te eten met klein stuk vlees. Ik zit weer door die hitte in een negatieve spiraal durf ni buiten komen etc

Terug
Bovenaan