Ik probeer dus op mijn voeding te letten:
Waar slaag ik al in, ik drink nu in de week al geen red bull meer (trust me, da ging er echt in als liters op een week) Net zoals ice tea of cola doorgaans in de week. 's Morgens een glas appelsiensap, overdag op werk dan veel water maar ik moet enorm vaak urineren (abnormaal zeg) en als ik thuis kom een glas melk of karnemelk. In het weekend kan ik mij niet weerhouden en drink ik dan toch mijn ice tea, appelsap en 1 blikje red bull.
Qua voeding eet doorgaans in de week bruin brood met kippewit, veel pasta (voorgemaakte menuutjes van de winkel) en rijst (van die diepvrieszakken uit den Aldi Nasi of Paëla welliswaar bakken met boter) In het weekend dan zet ik mijn frituurpan nog eens op en bak ik frieten. Of ik durf dan wel eens een pizza bestellen.
Ik kom van een levensgewoonte: 7 op 7
- dagelijks 2 a 3 blikken red bull en gecombineerd met ice tea en cola
- zeker 3 a 4 keer per week de frituurpan (frieten, snacks etc)
- elke middag een broodje en curryrol (dat doe ik eerlijk gezegd nog eens af en toe, ok ja ... het zijn mooie verkoopsters dus dat speelt ook een rol, zo ineens niet meer gaan en uwe babbel niet meer hebben voelt ook als een leegte)
- volgens mij vooral de boosdoener is met de late ploeg (dus na 22h00) pitta, frieten, pizza, chocolade mouse en halve bus slagroom ...
- als ik zin heb in brood dan bak ik daar 5 a 6 stukken dik buikspek en dan sop ik mijn boterham daar nog eens in (dat is nu ook al een tijdje geleden)
Nieuw:
- Ik koop nu zo van die walnoten (ik laat me wijsmaken dat daar vitaminen inzitten, en uiteindelijk is nog lekker ook)
- de vervanger voor mijn snoep/suiker snacks eet ik nu dadels, ik hoop toch dat dit natuurlijke suiker zijn.
- heel vaak soep, wel uit zo'n karton
- bananen (ik ontdek dat deze ook best lekker zijn zo als snack tussen door
- van die bakjes met fruit (maar kost wel veel pff telkens 2 a 3 euro) uiteindelijk toch beetje fruit binnen, daarvoor eigenlijk nooit fruit.
Ik ben nu bijna een jaar gestopt mee roken, nog 1 week, laatste sigaret was april 2020. In 2014 woog ik 59kg bij de medische controle op werk. In 2017 definitief gestopt met blowen (cannabis) en toen begon ik het te voelen want uiteindelijk paar jaar verder bij de medische controle woog ik 63kg, dan jaar verder 65kg.
Dus, dan uiteindelijk mijn sigaretten ook nog eens kunnen laten liggen en nu de laatste keer op de weegschaal woog ik 69kg. Ik heb dus echt een BUIK! Bij mij zie je dat omdat ik over de andere delen van mijn lichaam lichter ben dan 'normaal gebouwd' dus dat valt op (denk ik of dit zit tussen mijn hoofd) Nu iig, ik heb wel een buik. Die wil ik weg werken maar als ik die ABS oefeningen van YT probeer hou ik het van die sessies nog geen 2 minuten uit.
Dus, voeding ... de grote verandering is een marteling. Stoppen met blowen of roken is veel makkelijker dan stoppen met ongezond eten en vooral eten wanneer je zin hebt. Uit mijn research lees ik veel dat vooral de voeding aanpassen het hoofdgedeelte is om een gezond lichaam.
Waarom lukt het mij wel om van al die andere rommel af te blijven maar is het zo moeilijk om u net aan de strenge voedingsregels te houden en dan heb ik het over die droogtrainingen; pasta, rijst, bruinbrood, water, melk ... dit is voor mij een marteling.
Zoals ik hier al heb uit gelegd, ik sta sterk op punt om nog eens langs te gaan bij mijn dokter, ik voel dat ik pro hulp nodig zal hebben via een voedingsexpert (???)
Bij deze ...
Ohh ja, ik ben 1.75m groot