Restrictief eten (dus een echt dieet volgen) werkt bij mij niet. Ik probeer dus zoveel mogelijk gezonde /voedzame keuzes te maken. En soms is dit zo moeilijk

. Zeker middag eten vind ik heel moeilijk. Gezond beleg voor op brood bv... Uuugh. Dus dat moet in toch nog eens gaan bekijken.
1 ding, volg geen echt dieet. Dat houd niemand vol en er zijn maar aantal selectief groepje die dat echt kunnen.
Je ziet ze wel voorbij komen, keto dieet, dash dieet, etc.
Neem gewoon hoeveel kcal je moet nemen voor op gewicht te blijven en doe er 200 a 500 kcal van af.
Hangt af wat je doet van werk ook natuurlijk en als je gaat sporten erbij.
Installeer een app, Fatsecret gebruik ik.
En ja kan alles eten wat je wil, maar je zal moeten selectief zijn in de hoeveelheid.
Als je puur gewicht wil afvallen moet je enkel maar kijken naar je calorie inname.
Wil je het wat dieper doen, zoals de meeste eigenlijk. Dan moet je gaan kijken naar je koolhydraten /vet / eiwitten / suiker etc
Calculator
Dit is de calculator die ik gebruik, en vanmorgen woog ik 85.6.
Komende van 96 KG op mijn piek paar maand terug.
Wel met 3 keer kracht training en 2 keer cardio de week en dagelijks boven de 5k stappen.
Wij eten gewoon alles, maar afgewogen en selectief.
Natuurlijk dingen zoals snoep, chocolade, dat eten wij dan niet.
Chocolade eiwit mouse dan bv wel, puur een lat chocolade eten wij niet.
30 gram potje chips bv kan gewoon perfect, boterhammen eten wij ook.
Wij spelen gewoon zelf met de macro's ( koolhydraten, vet, eiwit )
Voor de ene is iets meer vet inname beter, voor de andere iets meer koolhydraten.
Het makkelijkste dat je kan doen is kijken naar je inname op een week ipv elke dag.
Dat target halen elke dag is heel moeilijk, en studies hebben aangetoond dat mensen die een dag minder eten.
Een dag later iets meer, dat veel beter volhouden en ook sneller afvallen.
Zo doen wij het nu ook, en je hebt een dag altijd wat meer over van bv koolhydraten.
Dat kan je perfect opvullen de dag later.
Zelfde met wegen, wij wegen ons elke dag en op het einde van de week zien wij ons gemiddelde verlies van gewicht.
Ook 1 cheat dag inplannen, dan mag je gewoon de remmen wat losser laten, maar natuurlijk moet je geen 3 hamburgers naar binnen duwen en 3 porties frieten.
Je maag zal het ook niet graag hebben en het toilet zal je beste vriend zijn.
Waar wij ons wel bewuster nu van zijn van dit allemaal te doen, is als wij naar labels kijken.
Nu eten wij nog amper mayonaise, of dingen van vroeger dat we nu zeggen.
Amai dat is vettig eten, pff nee laat maar.
Je begint naar alternatieven te zoeken en creatiever te zijn met koken.
En aangezien ik een enorm grote passie voor koken heb en mijn vrouw kok is van opleiding.
Is dat echt een hobby geworden nu voor dingen te vinden voor te eten.
Zo leer je ook nieuwe dingen ontdekken en smaken.
PS : Heb dit snel even uit getypt, zal straks eens goed overlezen. Met mijn half open oog zullen er misschien dinge niet duidelijk zijn.