Ik heb gemerkt dat ik precies wat vet op de heupen krijg. 30j, 1m88, 85kg. Vroeger had ik het omgekeerde probleem, ik kon geen gewicht bijkomen, maar blijkbaar vertraagt het metabolisme dan toch met de leeftijd

Ik heb ook wat extra zitten vreten de laatste maanden omdat ik terug wat meer ging sporten, dat zal er ook wel mee te maken krijgen.
In het middelbaar en eigenlijk heel vaak doorheen mijn leven sloeg ik mijn ontbijt over omdat ik er geen tijd voor had. Tegenwoordig noemt dat intermittent fasting?

De laatste paar dagen ben ik dat nu eens terug aan het proberen, ik eet terug gewoon 2 maaltijden per dag (eentje smiddags en eentje savonds) met soms iets kleins in de late namiddag, al mijn eten trek ik nu binnen tussen 12u 's middags en 20u 's avonds en ik log terug mijn calorieën (app: Macros). Kzit nu elke dag tussen de 1800 en 2000 kcal, dus dat zal wel vrij vlot gaan zo. Als ik stabiel wil blijven zit ik rond de 2500, als ik probeer bij te komen probeer ik er minstens 3000 per dag binnen te slaan dus wel een vrij groot verschil. Af en toe heb ik terug wat honger, lang geleden eigenlijk dat ik dat nog eens echt gevoeld heb, maar hey, als je honger hebt voel je dat je leeft he

En uiteindelijk verdwijnt het weer vanzelf.
Ik heb nu ook een speciale weegschaal gekocht die met een app verbindt naar mijn gsm. Elke ochtend weeg ik mij en dan logt dat automatisch mijn gewicht in die app + een hele hoop andere gegevens. Kzal hier binnen enkele weken eens wat statistiekjes droppen.