Overgewicht, ondergewicht

Deze had ik al in men favorieten opgeslaan voor alle haters te counteren die enkel de eerste zin lazen:

Bekijk bijlage 21194

I'll take my chances!
gewoon ter info ik ben geen hater ofzo eh was gwn een een legit vraag wat een absurde dosis was, sinds ik soms 2 cola Zero's op een dag drink :laugh:

En waarom staan "hot drinks" in een verhoogde risico voor kanker? Koffie of Thee hebben meer risico? :oink:

gewoon ter info ik ben geen hater ofzo eh was gwn een een legit vraag wat een absurde dosis was, sinds ik soms 2 cola Zero's op een dag drink :laugh:

En waarom staan "hot drinks" in een verhoogde risico voor kanker? Koffie of Thee hebben meer risico? :oink:
TE is ongezond hé! Dat is met alles zo.
Onlangs heb ik nog gelezen van een kerel en die was overleden door een "overdosis water". :tongue:
Hoeveel ie dan gedronken had, wil ik echt niet weten ..

En een verhoogd risico zegt puur op zichzelf eigenlijk niks. Als ze morgen onderzoek doen dat als je in je leven 'ooit' 1 glas wijn drinkt, dat je een verhoogde kans op kanker hebt van 0.0...1%, dat is dat misschien wel waar, maar wat zegt dit dan? :unsure:

Dat je beter nooit wijn drinkt want dat je overlijdenskans anders een beetje stijgt? Heu ok dan maar?

Aangezien er gewoon hot drinks staat vermoed ik dat men het over de temperatuur heeft. Er zijn culturen waar thee zo heet mogelijk wordt gedronken. Op de duur went dat wel, ook al verbrand je wat. Uiteindelijk is verbranden gelijk aan weefselschade, en als je dat constant doet is dat een beetje zoals een chronische ontsteking, wat dus het risico op kanker verhoogt. Mogelijk stijgt dat ook als het gewoon heet is, geen idee.

TE is ongezond hé! Dat is met alles zo.
Onlangs heb ik nog gelezen van een kerel en die was overleden door een "overdosis water". :tongue:
Hoeveel ie dan gedronken had, wil ik echt niet weten ..

En een verhoogd risico zegt puur op zichzelf eigenlijk niks. Als ze morgen onderzoek doen dat als je in je leven 'ooit' 1 glas wijn drinkt, dat je een verhoogde kans op kanker hebt van 0.0...1%, dat is dat misschien wel waar, maar wat zegt dit dan? :unsure:

Dat je beter nooit wijn drinkt want dat je overlijdenskans anders een beetje stijgt? Heu ok dan maar?
Beter 2 glazen drinken dan.

Er was (als ik me dat goed herinner) in Engeland een wedstrijd op de radio waarbij je een Nintendo Wii kon winnen. De deelnemers moesten zoveel mogelijk water drinken zonder naar het toilet te gaan. Een mama deed mee voor haar 2 kinderen.

Die is gestorven door een watervergiftiging.

Aangezien er gewoon hot drinks staat vermoed ik dat men het over de temperatuur heeft. Er zijn culturen waar thee zo heet mogelijk wordt gedronken. Op de duur went dat wel, ook al verbrand je wat. Uiteindelijk is verbranden gelijk aan weefselschade, en als je dat constant doet is dat een beetje zoals een chronische ontsteking, wat dus het risico op kanker verhoogt. Mogelijk stijgt dat ook als het gewoon heet is, geen idee.
Was dat ook tegengekomen.

Regelmatig hete dranken drinken zou idd risico op keel- en slokdarmkanker verhogen.

Hangt wel wat af van hoe sterk het verhoogde risico is, want 'je drinkt best geen lightdranken, geen hete dranken, geen gesuikerde dranken, geen alcoholische dranken' begint een redelijk hoog 'je mag niets meer' gehalte te krijgen :)

Was dat ook tegengekomen.

Regelmatig hete dranken drinken zou idd risico op keel- en slokdarmkanker verhogen.

Hangt wel wat af van hoe sterk het verhoogde risico is, want 'je drinkt best geen lightdranken, geen hete dranken, geen gesuikerde dranken, geen alcoholische dranken' begint een redelijk hoog 'je mag niets meer' gehalte te krijgen :)
Gohja, als je dat wat opzoekt lijkt er daar toch niet zo'n sterk bewijs voor te zijn. Ik denk niet dat een paar tassen koffie die je eerst wat laat afkoelen nu plots uit den boze zijn. Als je dat opzoekt hebben sommige van die studies ook wel gebreken, zoals een link met thee vinden in een populatie waar de meeste mensen ook roken en alcohol drinken. Ik denk ook niet dat we hier in Europa gemiddeld gezien veel hete dranken drinken, en zo ongeloofelijk heet zijn die ook niet denk ik.

Uiteindelijk: lightdranken met mate is geen probleem, hete dranken zal ook wel meevallen, gesuikerde dranken geven je waarschijnlijk geen kanker maar andere problemen, en alcohol is vergif.

Gohja, als je dat wat opzoekt lijkt er daar toch niet zo'n sterk bewijs voor te zijn. Ik denk niet dat een paar tassen koffie die je eerst wat laat afkoelen nu plots uit den boze zijn. Als je dat opzoekt hebben sommige van die studies ook wel gebreken, zoals een link met thee vinden in een populatie waar de meeste mensen ook roken en alcohol drinken. Ik denk ook niet dat we hier in Europa gemiddeld gezien veel hete dranken drinken, en zo ongeloofelijk heet zijn die ook niet denk ik.

Uiteindelijk: lightdranken met mate is geen probleem, hete dranken zal ook wel meevallen, gesuikerde dranken geven je waarschijnlijk geen kanker maar andere problemen, en alcohol is vergif.
Plus zoals Amerikanen hun koffie drinken, daar kun je stenen in smelten.

Ik drink mijn koffie wel warm, maar liefst niet zodanig heet dat ik me verbrand. Al kan dat wel eens gebeuren.
Heel je leven plat water drinken is wellicht het gezondste, maar dat zal mij al snel tegen steken.

Al bij al zijn dat nu ook wel randzaken als je voor de rest een gezond voedingspatroon hebt en jezelf niet continue blootstelt aan carcinogene stoffen hoor.

Weetje: voor de inburgering van koelkasten kwam maagkanker veel meer voor in onze streken. Het resultaat van veel gepekelde of gerookte voeding.

Kcal out > Kcal in.

Beste tip die ik kan geven is om een deftig sporthorloge aan te schaffen en een weekje te monitoren wat uw gemiddelde activiteit is en hoeveel kcal je verbrandt op een normale week (incl sporten).
Welke is de beste?
Klein, goede kwaliteit en als het even kan, beetje elegant en niet zo'n lomp ding.

Welke is de beste?
Klein, goede kwaliteit en als het even kan, beetje elegant en niet zo'n lomp ding.
Ik heb de Garmin Vivoactive 4S en ben daar zeer tevreden van, maar niet echt een idee welke momenteel beter zijn. Die is wat mij betreft betaalbaar, werkt goed als loophorloge incl. GPS en MP3 en je kan thema's installeren zodat uw achtergrond van het horloge naar uw wensen is. Meer hoeft dat niet te zijn voor mij.

Ik zou de Vivoactive 4 toch stilaan beginnen vermijden. Toestel is al meer dan 4 jaar geleden geïntroduceerd... Niet dat het daarom slecht is, maar je zit toch alweer 4 jaar ver in de support cyclus.

Ik zou dan eerder kijken naar de Venu 2s.

Hier ook weer herbegonnen want afgelopen winter zijn er weer teveel kilo's bijgekomen. Ik was nochtans sinds 2021 goed bezig zonder al te veel zotte dingen te moeten doen en het was haalbaar om dit met verder te blijven doen..., maar na de feestdagen werd het te leuk :)

Ik ga 2x of 3x per week 5km lopen, toertje dat ik gewend ben en we pakken eens de fiets als het kan. Padel heb ik er nu wel 1x per week bijgenomen ter vervanging van een loopsessie.
Maar vooral op de voeding ga ik letten, groenten/fruit/water/koffie en zoveel mogelijk suiker/alcohol/brood/aardappelen vermijden waar het kan.
Dat is een combo die voor mij goed werkt en binnen de 2 weken als resultaat levert. Eenmaal het gewicht ok lijkt kan er al eens een extraatje vanaf.

Alleen het is soms wat saai en het valt op dat er eigenlijk overal suiker wordt aan toegevoegd als je de labels begint te lezen :oink:

Om te sporten heb ik hier nog een apple watch series 5 in de kast liggen, verder draag ik die nooit en het is eigenlijk alleen om mijn hartslag wat in de gaten te houden, die zou nogal redelijk snel richting de 190 gaan. Batterij is wel zeer triestig en mijn vroegere Polar Vantage M deed het stukken beter.

Voor watches kan deze ook handig zijn:

Ik heb een Garmin Forerunner 935 en die batterij gaat wel degelijk 2 weken mee zonder gebruik van de GPS.

Dat is een watch in hogere cat met veel zuiniger MIP scherm. Die doen inderdaad een stuk langer op batterij. Een Venu met OLED scherm gaat dat niet halen - zeker niet met always on scherm, iets wat je sowieso al hebt met de MIP scherm toestellen.

Terug
Bovenaan