Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 56,8%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 31 14,0%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 15 6,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    222
D

Deleted member 14

Guest
Sporthorloges en/of activity trackers zijn populair. Veel mensen die sporten of een actieve levensstijl voor ogen hebben, meten hun prestaties om te vergelijken, te optimaliseren en te motiveren.

Welk sporthorloge of welke activity tracker heb jij? ben je er tevreden van? Welken moet ik kopen? Of promoties?

⌚

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Garmin Venu!

Goed ding, maar volgende zal een Forerunner worden. Ik had vooral niet gedacht in maart toen ik startte met Start To Run dat ik me met zoveel overgave op het lopen zou storten. De extra features van een deftige Forerunner zijn dan toch ook wel interessant :)
 
Garmin Fenix 5 hier. Goede batterijduur, gemakkelijk aanpassen van profielen (dat zal het Garmin systeem wel gewoon zijn), stevig (heeft al een paar vallen met mtb overleefd), navigatie tijdens een activiteit, .. Als deze vervangen wordt zal het sowieso opnieuw een Fenix worden. Draag deze ook als daily watch.
 
Garmin Fenix 5 hier. Goede batterijduur, gemakkelijk aanpassen van profielen (dat zal het Garmin systeem wel gewoon zijn), stevig (heeft al een paar vallen met mtb overleefd), navigatie tijdens een activiteit, .. Als deze vervangen wordt zal het sowieso opnieuw een Fenix worden. Draag deze ook als daily watch.
hier hetzelfde, alleen niet gekozen voor de map functionaliteit :(

Toen fietste ik nog veel en ik had al een fiets gps dus vond ik het niet zo nodig.

Van zodra de fenix 7 uitkomt, ga ik die kopen ;)
Ik hoop dat hij er tegen eind volgend jaar is!
 
hier hetzelfde, alleen niet gekozen voor de map functionaliteit :(

Toen fietste ik nog veel en ik had al een fiets gps dus vond ik het niet zo nodig.

Van zodra de fenix 7 uitkomt, ga ik die kopen ;)
Ik hoop dat hij er tegen eind volgend jaar is!
Ik bedoel de 'navigate' functie, heb je die ook niet? Normaal wel toch denk ik?

De map heb ik ook niet op de mijne, is inderdaad wel iets wat ik ook zou willen. Zou ik men gsm kunnen thuislaten of me toch geen zorgen moeten maken als die bijna plat is.
 
Ik bedoel de 'navigate' functie, heb je die ook niet? Normaal wel toch denk ik?

De map heb ik ook niet op de mijne, is inderdaad wel iets wat ik ook zou willen. Zou ik men gsm kunnen thuislaten of me toch geen zorgen moeten maken als die bijna plat is.
heb ik eigenlijk nog niet veel gebruikt, wanneer gebruik je die dan vooral?
(want dat is toch niet een gpx track volgen hé?)
 
heb ik eigenlijk nog niet veel gebruikt, wanneer gebruik je die dan vooral?
(want dat is toch niet een gpx track volgen hé?)
Ik weet niet of het de juiste manier is, maar ik importeer een gpx in Garmin Connect (bij training kan je een course aanmaken) en zo gebruik ik het. Dan volg je wel de gpx track.
 
Ik weet niet of het de juiste manier is, maar ik importeer een gpx in Garmin Connect (bij training kan je een course aanmaken) en zo gebruik ik het. Dan volg je wel de gpx track.
eigenlijk nog niet echt getest zo (loop meestal gekende routes of bewijzerde of met fiets gps)

Moet ik wel eens doen!
 
eigenlijk nog niet echt getest zo (loop meestal gekende routes of bewijzerde of met fiets gps)

Moet ik wel eens doen!
Ik heb het gebruikt toen we pas verhuisd waren en ik toch niet compleet wou verdwalen (voor mij is de buurt hier helemaal niet) en als ik ga wandelen in de Ardennen gebruik ik het ook. Ik heb gewoon graag een back up bij :p
 
Polar M600: rommel. Synct heel slecht met de app, connecteren van de laadkabel is een drama en het allerergste: meer niet dan wel een GPS fix, alleen een herstart werkt dan (af en toe). Polar Flow is wel goed voor mij, geeft voldoende stats en instellen van loopjes gaat goed.
 
Apple Watch 5. Heel tevreden van. Had vroeger een Garmin Vivoactive HR. Was ik op zich ook tevreden van, maar wou wat meer ‘smartwatch’ in plaats van enkel een sporthorloge. De continue hartslagmeting en het feit dat de Garmin een week meeging zonder opladen mis ik wel.
 
Hier al ongeveer 2 jaar heel tevreden van mijn polar M400. Toen gekocht voor nog geen €120 ofzo denk ik en doet wat het moet doen. Batterij gaat ongeveer een 8h mee met bluetooth & GPS, wat voor 80% van mijn activiteiten goed is, maar voor langere fietstochten soms wel nipt. Anyway, serieus wat bang for the buck!
 
Forerunner 245, heel tevreden van als recreatieve loper is gewoon erg goed in wat het moet doen.
 
Ik heb ook een Polar M400 gehad, werkte prima tot de miserie met de USB poort begon en hij niet meer wou laden.

Nu heb ik een Garmin Forerunner om te lopen en een Edge 830 om te fietsen. Qua werking kan het bij de Edge nog wel wat beter vind ik, als je ziet wat een Hammerhead kan. Alleen breken die bij bosjes af van hun mount dus dat is niet echt een optie.
 
Garmin Forerunner 35
nu Garmin Forerunner 245

Voordelen: apps/ groter en duidelijkere display
5 a 7 dagen batterijduur
Erg aangename online omgeving van Garmin Connect
trainingsschema's via diezelfde Garmin Connect
body battery enzo zijn leuke tidbits
verschillende watchfaces langs de app
Uitstekende GPS en tracking tijdens het lopen
 
Ik heb ook een Polar M400 gehad, werkte prima tot de miserie met de USB poort begon en hij niet meer wou laden.

Nu heb ik een Garmin Forerunner om te lopen en een Edge 830 om te fietsen. Qua werking kan het bij de Edge nog wel wat beter vind ik, als je ziet wat een Hammerhead kan. Alleen breken die bij bosjes af van hun mount dus dat is niet echt een optie.
Voor mij is Garmin nog altijd DE referentie op vlak van sport trackers. Ja een hammerhead kan iets meer, maar niks wat ik persoonlijk zou missen.
Ps: ben jij dat op uw profielfoto? :O
 
Sinds black friday een forerunner 245 music, specifiek overgestapt omdat ik er een hekel aan heb om met een gsm te gaan lopen. Tot dusver heel tevreden van, die garmin coach functie gebruik ik wel actief.

Ervoor een goeie 6-7 jaar de polar m400 gebruikt en ik kan er eigenlijk niets slechts van zeggen.
 
Momenteel loop ik nog met een Garmin 910XT maar op termijn zal die vervangen worden door een forerunner of Fenix. Ben nog aan het kijken welke het best bij mijn noden past.
 
Terug
Bovenaan