Een stabiele bloedsuikerspiegel is ook heel belangrijk.

Pieken vermijden is ook een factor..dus opletten met geraffineerde suikers...(Even veel energie en snelle dip + snel weer honger en weer zin in geraffineerde suikers )
Voor kinderen die niet veel lusten of moeilijke eters zijn, kan mixen handig zijn (vb wortelpuree, broccoli puree)
M'n zoon heeft ook ASS en m'n dochter was vroeger ook een moeilijke eter..en ze lusten niet veel groenten..dus waren die Groentenpuree 's wel een goeie oplossing.
Ik heb ook heel vaak te weinig vit D en neem dagelijks een vit D pilletje.
Bij teveel dierlijke vetten, misschien proberen of er plantaardige vetten zijn die bevallen..(zaden, noten ..)
Als ik witte boontjes eet mix ik dat met chiazaad, zonnebloempitten, pompoenpitten)
Met vele andere groentjes kan je dat ook perfect toevoegen. Of bij een pasta..
Bij krampen/spiertroubles...es nagaan of er voldoende watergebruik/magnesium opname is..
PS: dit kan ook wel een gevolg zijn van cholesterol verlagers..
(Bij cholesterol verlagers is extra supplement Q10 aangeraden, omdat die er een tekort van in de hand werken.)
S'avonds na het avondeten (rond 18u30) niets meer eten is wel een groot hulpmiddel bij gewichtstroubles.
Iets kleins/lichts (glaasje melk, yoghurt..) kan eventueel wel...anders wordt je wakker met een lage bloedsuikerspiegel..
Persoonlijk eet ik graag een banaan (niet rijpe), Schelleke jonge kaas, klein glaasje melk.. in de avond
Die bevatten oa tryptofaan, helpt serotonine aan te maken, wat vervolgens helpt melatonine aan te maken...wat je goed helpt slapen

Blijkbaar hebben moeilijke/weinig slapers vaker overgewicht..
Voor de torso, zou ik dagelijks push-ups aanraden ipv sit-ups... Traint veel spieren tegelijk, ook stabiliteit...en is iets beter voor de rug ...tenzij je halve sit-ups doet en bij het naar boven komen even de spanning vast blijft houden..
Is ook een test voor het bovenlichaam....weet je meteen waar je staat.

Ik doe er dagelijks s'morgens in het eerste halfuur 11-20 na beetje ochtendgym (paar minuutjes), beetje de maatstaf voor m'n leeftijd om als fit gezien te worden

( bijna 48)
Ik ga veel door m'n benen/knieën iedere dag door m'n job, en maak er diepe squats van...stevige bilspieren zorgen voor dagelijks beetje extra verbranding...behoort tot de grootste spiergroepen