In mijn geval is dat meestal brood met beleg omdat ik dat graag eet. Bevat relatief veel kcal, dus maar 2 boterhammen of 1 boterham en fruit; zal 300-400 kcal per maaltijd zijn afhankelijk van welk beleg. Ik lust geen boter dus dat helpt. Shakes nog nooit geprobeerd; eerder de tactiek “eet gewoon den helft”, maar wel alleen wat ik graag eet (en zo voelt het voor mij niet als een straf en hou ik het gemakkelijker vol).Als ik hier lees dat sommigen maar 1200-1400 kcal eten per dag dan vraag ik me af hoe je dat doet? 1 keer deftig eten en voor de rest eiwitshakes ofzo? Want met een deftige maaltijd zit je al vlug aan 600-800 kcal hé
Portie van m’n warme maaltijd is ook kleiner; 400-500 kcal. Meestal nog wel “normaal” stuk vlees/vis en groenten (salad bar op’t werk), maar bijna geen bijgerecht. Bij “1 pans gerechten” eet ik de helft van wat ik normaal zou doen. Het gebeurt ook regelmatig dat ik geen warme maaltijd neem; 3e keer brood of een salade.
Tussendoor knabbel ik aan een wortel of een selderstengel of zo.
Juist na kerst zat ik op 79,5kg, ondertussen blijft het vrij stabiel op 78-79kg. Onder die 80kg blijven is het doel deze winter. Ik vind 1 uur sporten per dag gemakkelijker vol te houden dan 500-600 kcal minder eten. Dat laatste vergt een ganse dag een ijzeren discipline.