Outriders

Shooter PC PS5 PS4 XBOX Outriders

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
outriders.png


release: 1 april 2021
genre: co-op third-person shooter
dev: People Can Fly

Van de makers van Bulletstorm.

Outriders is a 1-3 player co-op RPG shooter set in an original, dark and desperate sci-fi universe. As the last remnants of humanity destroy themselves, journey from the ruins of the old world into the unknown that lies beyond. The signal is still out there, and with it - the key to mankind’s salvation.

 
Laatst bewerkt:
Binnen onze community https://buitendezone.be/ gaan we dit spel ook oppikken. [PC]
Wie interesse heeft kan via de website op onze discord terecht komen.

25/2/2021 gaan we dus aan de slag met de demo!

Ook Destiny 2 en Valheim zijn momenteel in trek bij ons.
We zijn een grote en actieve community, gemiddelde leeftijd zal rond de 30j. zijn.
 
Gears gameplay die vlotjes werkt met uitdagende maps, vijanden en bosses. Het spelen met vrienden die elk hun klasse 'meesteren' is het beste van allemaal.
 
Ik speel deze zeker op release, volgende week al demo die progressie overdraagt naar release. Ook volledige crossplay dus iedereen kan hier samen groupen.
 
Ik speel deze zeker op release, volgende week al demo die progressie overdraagt naar release. Ook volledige crossplay dus iedereen kan hier samen groupen.

Inderdaad!
Buiten De Zone is eerder PC gericht, maar aangezien Outriders crossplay gaat zijn, is iedereen uiteraard welkom :)
 
Gisteren ff de demo gespeeld en vanaf het mogelijk was ff co-op met Moff.

Speelt wel goed op zich, tof, de skills moet ik nog is bekijken maar eerste indruk is vrij positief.

Je kan instellen welke items je automatisch wilt oprapen (legendarisch, rare, ...)
Ammo neemt hij ook automatisch op.

Niet zo heel veel mogelijkheden qua character uiterlijk maar da's ni zo ne must voor mij persoonlijk.

Voor mij heeft elementen van verschillende games precies (Divison herkende ik direct met het cover systeem)

Enkel wat me al opviel was, dat de cut scenes soms in schokken gingen (op PS5), geen idee of dat op ps4/pc ook zo is?

Demo is maar 16Gb groot dus zeker de moeite om is te downloaden.
 
Moet je lang spelen voor de co-op opent?
Een 20 minuten ongeveer.
Hangt er ook vanaf hoeveel cutscenes je skipped enzo.

Performance is nog wel wat flaky, Ikzelf heb goeie performance met een 2080. (+-100fps, 1440p, ultra)
Maar ik zie mensen met zwaardere machines die minder presteren of andere met iets lagere specs die helemaal niet de performance halen dat je zou verwachten.

Qua game zit het voorlopig wel goed, co-op met meer mensen zou wel leuk zijn. (Raids en stuff)
 
Ik ben benieuwd. Zelf als het geen topper is, het is kalm op gebied van goeie co-op games dus altijd welgekomen. Komende van Borderlands/division pikt het wel voor ons groepje van 4 dat het slechts met 3 kan. Zelfs geen uitzicht op endgame/raids met meer personen zoals bij Destiny. Er zijn bovendien zelfs 4 klasses:(
 
Kan je hier op een of andere manier je crossplatform vrienden toevoegen? Die cross platform codes zijn enkel om je game te joinen denk ik?
 
Geen idee hoe het zit met cross platform. Het is ook maar een demo dus daar zou ik nu niet teveel van wakker liggen.

Ik heb gisteren alle content gespeeld en het is inderdaad geen hoogvlieger.
Het steelt het coversysteem van the division/Gears maar doet het minder strak, de 'special moves' van bv. Destiny maar ze zijn niet bijzonder en herladen om de 5 seconden wat ze minder uniek maken en wat overal sfeer van Mass Effect/Anthem maar het doet ook dat niet briljant.
Zo een cover based game in open wereld ziet er ook altijd uit als een paintbal-terrein met random rijen paletten om cover te creëren. Ziet er wat onnozel uit.
Mist eigenheid en zal weinig furore maken vrees ik.
Als co-op best vermakelijk maar zeker niets speciaal. Jammer want ik was wel klaar voor een nieuwe co-op looter shooter.
Aanrader als je met vrienden speelt en de game voor €20 in promo staat binnen een jaar.
 
Geen idee hoe het zit met cross platform. Het is ook maar een demo dus daar zou ik nu niet teveel van wakker liggen.

Ik heb gisteren alle content gespeeld en het is inderdaad geen hoogvlieger.
Het steelt het coversysteem van the division/Gears maar doet het minder strak, de 'special moves' van bv. Destiny maar ze zijn niet bijzonder en herladen om de 5 seconden wat ze minder uniek maken en wat overal sfeer van Mass Effect/Anthem maar het doet ook dat niet briljant.
Zo een cover based game in open wereld ziet er ook altijd uit als een paintbal-terrein met random rijen paletten om cover te creëren. Ziet er wat onnozel uit.
Mist eigenheid en zal weinig furore maken vrees ik.
Als co-op best vermakelijk maar zeker niets speciaal. Jammer want ik was wel klaar voor een nieuwe co-op looter shooter.
Aanrader als je met vrienden speelt en de game voor €20 in promo staat binnen een jaar.

zowel pc als ps4 demo geprobeerd deel je mening denk dat deze na launch snel naar 34.99€ of 29.99€ zal zakken
 
Na uitgebreid getest geef ik toch het voordeel van de twijfel (PC versie)
Zoals eerder gezegd geen triple A en er is ruimte voor verbetering, maar toch nog voldoende voor mij.
Core gunplay zit goed en de skills zijn nog leuk. Ben benieuwd naar verdere skills en het crafting systeem om je build naar wens te maken.
Eens je wat stukken armor hebt die je skills verbeteren, + legendary wapen drop, kunt ge mooie combo's maken.
Toch wel voorkeur voor Technomancer & Devastator solo, de andere beter in group.

Heb toch momenteel weinig te spelen, en geen speciale dingen in het vooruitzicht, dus waarom nie.
 
Demo uitgespeeld op PS5 en heb er toch wel zin in.
Co-op games zijn veel te schaars tegenwoordig. Waar is den tijd van Gears/Army of Two/etc :(

Doet idd denken aan combo Gears en de gekende andere lootshooters, maar zit toch goed in elkaar.
De AI is niet dom, doen veel damage als ze met meer zijn zodat je toch niet "guns blazing" in de menigte loopt en dodgen als je op hen schiet.
Al bij al aangenaam verrast!
 
Wel mooi dit, niet verwacht dat zo'n titels day one gingen zijn. Ook wel een manierbom toch de console wat meer aantrekkingskracht te geven.
 
Terug
Bovenaan