Film Oscars 2021

Ma jawel, Ressurection is gewoon dikke fun :p
De assembly...zonder enige twijfel. De theatrical is gewoon veel te rommelig, veel te veel verminkt door de studio om een boeiende film te zijn. De assembly cut is verre van perfect, maar het is tenminste coherent. Van hele zij-plots die gewoon meer aan het geheel toevoegen tot de opoffering van Ripley die veel meer waarde heeft....de assembly is de enige way to go met Alien 3.
Ik ben echt geen fan van de assembly cut. Grotendeels ook jeugdsentiment maar puur qua flow toch vele liever die og studio cut.
Aliens is denk ik de enige DC die ik bekijk van de 4.
 
Laatst bewerkt:
De Oscars worden in de nacht van zondag op maandag uitgereikt. Mijn prognose, voor de fun maar vrij nutteloos wegens Nomadland nog niet gezien:

Beste Film: Nomadland
Beste Regisseur: Mank (als troostprijs voor Fincher omdat hij Beste Film niet wint)
Beste Acteur: waarschijnlijk Chadwick Boseman, die de meest showy rol had maar eigenlijk voor mij een niveau onder de rest staat. Voor mij liever Anthony Hopkins (die eindelijk nog eens moeite doet om te acteren) of Riz Ahmed
Beste Actrice: Frances McDormand? Carey Mulligan zou ik ook wel terecht vinden
Beste Acteur Bijrol: Daniel Kaluuya
Beste Actrice Bijrol: Amanda Seyfried (ik zou ook blij zijn met Youn Yuh-jung van Minari)
Beste Animatie: enkel Wolfwalkers gezien maar ik gok dat het Soul wordt
Beste Internationale Film: op Collective na geen enkele gezien dus geen idee, Another Round is de veilige keuze zeker?
Beste Documentaire: Time niet gezien maar die moet al heel straf zijn om beter te zijn dan Collective
Beste Origineel Script: please niet Sorkin
 
Geen verrassingen


Best Picture
The Father
Judas and the Black Messiah
Mank
Minari

WINNER – Nomadland
Promising Young Woman
Sound of Metal
The Trial of the Chicago 7


Best Director
Thomas Vinterberg, Another Round
David Fincher, Mank
Lee Isaac Chung, Minari
WINNER – Chloe Zhao, Nomadland
Emerald Fennell, Promising Young Woman

Best Actor
Riz Ahmed, Sound of Metal
Chadwick Boseman, Ma Rainey’s Black Bottom
WINNER – Anthony Hopkins, The Father
Gary Oldman, Mank
Steven Yeun, Minari

Best Actress
Viola Davis, Ma Rainey’s Black Bottom
Andra Day, The United States vs. Billie Holiday
Vanessa Kirby, Pieces of a Woman
WINNER – Frances McDormand, Nomadland
Carey Mulligan, Promising Young Woman

Best Supporting Actor
Sacha Baron Cohen, The Trial of the Chicago 7
WINNER – Daniel Kaluuya, Judas and the Black Messiah
Leslie Odom, Jr., One Night in Miami
Paul Raci, Sound of Metal
LaKeith Stanfield, Judas and the Black Messiah

Best Supporting Actress
Maria Bakalova, Borat Subsequent Moviefilm
Glenn Close, Hillbilly Elegy
Olivia Colman The Father
Amanda Seyfried, Mank
WINNER – Yuh-Jung Youn, Minari

Best Adapted Screenplay

Borat Subsequent Moviefilm
WINNER – The Father
Nomadland
One Night in Miami
The White Tiger


Best Original Screenplay
Judas and the Black Messiah
Minari

WINNER – Promising Young Woman
Sound of Metal
The Trial of the Chicago 7


Best Animated Film
Onward
Over the Moon
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon

WINNER – Soul
Wolfwalkers

Best Documentary
Collective
Crip Camp
The Mole Agent

WINNER – My Octopus Teacher
Time

Best International Feature Film
WINNER – Another Round

Better Days
Collective
The Man Who Sold His Skin
Quo Vadis Aida?


Best Editing
The Father
Nomadland
Promising Young Woman

Sound of Metal
The Trial of the Chicago 7

Best Cinematography
Judas and the Black Messiah
WINNER – Mank
News of the World
Nomadland
The Trial of the Chicago 7


Best Visual Effects
Love and Monsters
The Midnight Sky
Mulan
The One and Only Ivan

WINNER – Tenet

Best Costume Design

Emma.
WINNER – Ma Rainey’s Black Bottom
Mank
Mulan
Pinocchio


Best Production Design
The Father
Ma Rainey’s Black Bottom

WINNER – Mank
News of the World
Tenet


Best Score
Da 5 Bloods
Mank
Minari
News of the World

WINNER – Soul

Best Original Song
WINNER – “Fight for You,” Judas and the Black Messiah

“Hear My Voice,” The Trial of the Chicago 7
“Husavik,” Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
“Io Si (Seen),” The Life Ahead
“Speak Now,” One Night in Miami…

Best Make-Up and Hairstyling
Emma.
Hillbilly Elegy

WINNER – Ma Rainey’s Black Bottom
Mank
Pinocchio


Best Sound
Greyhound
Mank
News of the World
Soul

WINNER – Sound of Metal

Best Animated Short

Burrow
Genius Loci

WINNER – If Anything Happens I Love You
Opera
Yes-People


Best Documentary Short Subject
WINNER – Colette

A Concerto is a Conversation
Do Not Split
Hunger Ward
A Love Song for Latasha


Best Live-Action Short Film
Feeling Through
The Letter Room
The Present

WINNER – Two Distant Strangers
White Eye
 
The results are in, amigo!

Nomadland was goed maar verdiende het niet om iets te winnen imo, laat staan beste film, regisseur én actrice...

Ik ben erg blij dat ik gisteren nog The Father heb gezien, want anders had ik luidop boegeroepen na het lezen dat Hopkins een Oscar won. Maar het was een clear cut case of judging the film by its poster, want The Father bleek niet alleen goed te zijn, maar samen met Sound of Metal op kop als de meest inventieve en creatieve film uit de hele groep. En ik was ook erg blij om eindelijk nog eens een schitterende rol van Anthony Hopkins te zien. Pakkend verhaal met hartverscheurende emoties, en godverdomme goed geschreven en puik geacteerd door de hele cast. Die twee Oscars dubbel en dik verdiend.

Mijn andere favoriet was Sound of Metal, en ook al vind ik het jammer dat die niet meer gewonnen heeft, waren montage en geluid fenomenaal in die film. Dus ook die waren echt verdiend.

Cinematografie was een schandalig zwakke categorie dit jaar, en het kan me weinig schelen dat Mank won, ook al vond ik de cinematografie daarin echt heel goed.

Also, Lakeith > Kaluuya imo maar ze deden het allebei wel echt goed. Al begrijp ik nog steeds niet hoe ze allebei in de Supporting categorie zijn beland.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar hadden ze Best Picture naar voor geschoven om Best Actor als laatst te hebben. Waarschijnlijk omdat ze verwacht hadden dat wijlen Chadwick Boseman ging winnen en zo voor een emotionele afsluiter ging zorgen. Probleempje: Anthony Hopkins won en hij was er niet eens, met als gevolg een heel awkward einde van de show. :rofl:
 
Haha zalig, ik heb niet kunnen kijken, wat zei hij dan? Ik ben alleszins tevreden over de beslissing, tegen al mijn initiële verwachtingen in. Chadwick Boseman verdiende het niet om te winnen, ik vond zijn performance nogal ergerlijk tbh. Riz Ahmed daarentegen was voor mij ook een echte contender.
 
Eind deze week ga ik eindelijk Nomadland kunnen zien, maar ik denk dat de meeste winnaars wel terecht zijn. Bij Beste Documentaire had ik wel liever Collective gezien dan My Octopus Teacher (niet dat die slecht is). Ook zeer blij dat Anthony Hopkins gewonnen heeft, misschien wel de beste prestatie uit zijn hele carrière. Ik vond Chadwick Boseman ook wel goed, maar acteerde eigenlijk meer voor een theaterproductie dan voor een film.

Voor wie het nog niet wist: na The Father gaat Florian Zeller als volgende The Son bewerken. Waarschijnlijk gaat dit een losse trilogie worden, want hij heeft ook The Mother nog als toneelstuk geschreven. The Father begint ook steeds meer mijn favoriet te worden van de films die ik gezien heb, zeer dicht gevolgd door Minari en Sound of Metal.
 
Ik had eerder The Father als winnaar gezien dan Nomadland, alhoewel de laatste ook wel sterk is.

Die nominatie voor Boseman is toch gewoon omdat hij eerder dit jaar gestorven is? Hopkins is de terechte winnaar imo.
 
Boseman won al enkele awards en de hype was immens. Het speelt idd mee dat zijn toestand een extra emotionele factor geeft, terwijl Hopkins de safe choice lijkt.

2020 was een moeilijk jaar voor de film, het is een mirakel dat ze nog goede genomineerden vonden. Maar het blijvend effect van een oscar win lijkt toch wat te tanen en zeker met ruwweg 2 jaren waarin de cinema en al de glamour weg valt, een korte buzz en dan is het weer vergeten.
 
Mijn interesses in films is precies verdwenen de laatste jaren. Geen idee hoe dit komt.. Herkenbaar?

Als ik nog naar films kijk zijn het precies enkel films die ik al eens gezien heb.
 
Damn Chloé Zhao gaat een Marvelfilm maken als volgende? Daar ben ik dan toch ook wel benieuwd naar. Op Thor Ragnarok na, waar je al wat meer de hand van Taika Waititi zag, konden de meeste van de Marvelfilms geregisseerd geweest zijn door een of ander geavanceerd computerprogramma.

Heel vreemd filmjaar uiteraard, ergens jammer dat de kleinere films niet van de oscar buzz gaan kunnen profiteren. Hoorde onlangs dat Parasite bv. op veel plaatsen heruitgebracht werd na de prijzen en nog een mooi tweede leven beleefd had in de zalen.
 
Mijn interesses in films is precies verdwenen de laatste jaren. Geen idee hoe dit komt.. Herkenbaar?

Als ik nog naar films kijk zijn het precies enkel films die ik al eens gezien heb.
Herkenbaar. Er worden gewoonweg veel veelbelovende films constant uitgesteld wegens corona.

Wat ik doe is gewoon wat oudere films bekijken in genres die mij wel liggen, maar die ik zou gemist hebben. Zo kan je de threads in dit forum gebruiken om wat (sub)toppers te ontdekken. Het horror-topic is een aanrader (indien dat genre u iets zegt natuurlijk).

Wat je eventueel ook kan doen is wat series bekijken. Die staan minder on hold dan de films in elk geval en daar valt ook veel te ontdekken.
 
Herkenbaar. Er worden gewoonweg veel veelbelovende films constant uitgesteld wegens corona.

Wat ik doe is gewoon wat oudere films bekijken in genres die mij wel liggen, maar die ik zou gemist hebben. Zo kan je de threads in dit forum gebruiken om wat (sub)toppers te ontdekken. Het horror-topic is een aanrader (indien dat genre u iets zegt natuurlijk).

Wat je eventueel ook kan doen is wat series bekijken. Die staan minder on hold dan de films in elk geval en daar valt ook veel te ontdekken.
Series hebben inderdaad die leegte wat ingevuld. Ook niet verwonderlijk als je het aanbod en die budgetten bekijkt
 
@VVD Dat vind ik persoonlijk ook. Ik herinner hem swso alleen maar van Black Panther en van Ma Rainey's Black Bottom en hoewel ik hem in BP niet slecht vond, was het eerder de culturele impact van de film en niet zijn performance die memorabel was.
 
HLN heeft een lijst op welke streaming diensten je de films kunt zien:

Nomadland staat op Disney+ vanaf vrijdag. The Father en Minari moeten we zien in juli in de bioscoop, die zijn op geen enkele streaming te zien.
 
Terug
Bovenaan