OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

.... en deze mag er wat mij betreft eerst uit. Skateboarden ook. Dat zijn wat mij betreft geen echte sporten en zijn ook niet echt wereldwijd beoefend.
Pardon?

Je kunt van alles denken van breaking en skateboarden, maar dat zijn nu juist sporten die wereldwijd worden beoefend. Van Wladiwostok tot Zimbabwe.

Als je het nu had over hockey (15 landen?) of handboogschieten of ....

Pardon?

Je kunt van alles denken van breaking en skateboarden, maar dat zijn nu juist sporten die wereldwijd worden beoefend. Van Wladiwostok tot Zimbabwe.

Als je het nu had over hockey (15 landen?) of handboogschieten of ....
Exact dit. Het zijn ook twee sporten die enorm veel discipline en uren training vragen om te perfectioneren. En ook wereldwijd beoefend...

Overduidelijk nog nooit op een skateboard gestaan of een handstand geprobeerd. :unsure:

Ik kom net dit tegen:

The Los Angeles Games will reportedly feature the debut of flag football and squash as optional sports along with baseball/softball, cricket, and lacrosse.

I mean...

Ik snap ook helemaal niet dat je er tegen kan zijn dat een bepaalde sport op de OS wordt beoefend. Hoezo gaat dat uw ervaring voor de andere sporten veranderen? Als een sport u niet interesseert, kijk dan gewoon niet, toch? :unsure:

Er kijken steeds minder jonge mensen naar de OS, het toevoegen van moderne sporten die leven bij de jeugd zijn gewoon nodig voor het voortbestaan van de Spelen. Voor mij is trouwens net de grootste allure van de Spelen om sporten waar je anders nooit mee in aanraking komt op het hoogste niveau te zien. Ik heb er door de kinderen en doordat niet alles publiek werd uitgezonden minder dan vorige keren gezien, maar toch weer een paar heel leuke zaken kunnen meepikken.

Alé kom op dat breaking was lachwekkend. Lach gerust mee:

Skaten bij de mannen was dan wel weer de moeite vond ik.
Qua jonge sporten vind ik wel het sportklimmen het tofst om te volgen en meest indrukwekkend
Je haalt hier nu ook by far de slechtst presterende breaker van de selecties eruit. Dat was inderdaad lachwekkend als je haar tegenover een 671 of Nicka zet.

En sportklimmen is sowieso het interessantst want het is sportklimmen. Like duh. :unsure:

Je haalt hier nu ook by far de slechtst presterende breaker van de selecties eruit. Dat was inderdaad lachwekkend als je haar tegenover een 671 of Nicka zet.
Ik vind dat persoonlijk ook niets voor een OS, ik bedoel maar, zet er dan salsa of ballroom dancing bij ook voor hetzelfde geld hé. Daar heb je ook wedstrijden in met mensen die intensief trainen en barsten van het talent.

Commerciële motieven allemaal goed en wel maar dat verbleekt IMO toch wel nogal tegenover atletiek, gewichtheffen, judo, ...

Ik snap ook helemaal niet dat je er tegen kan zijn dat een bepaalde sport op de OS wordt beoefend. Hoezo gaat dat uw ervaring voor de andere sporten veranderen? Als een sport u niet interesseert, kijk dan gewoon niet, toch? :unsure:
Probleem is vooral dat er reeds veel stemmen opgaan dat de Olympische Spelen te veel kosten en er te veel atleten zijn. Als er dan een sport niet Olympisch is dat je toeval volgt of interessant is, dan kan je je wel vragen stellen bij die showsporten.

Wat mij betreft mogen sporten als breaking of skateboarden zeker blijven, al volg ik ze inderdaad zelf totaal niet intensief. Squash daar kijk ik bijvoorbeeld wel naar uit in 2028.

voor deze OS zijn 3 sporten gedropt:

- Baseball
- Softball
(vooral omdat die 2 volle kalenders hebben in de US, en druk zijn in de zomer - zijn er in 2028 wel weer bij)

- Karate (omdat het blijkbaar te weinig entertainent is voor de jeugd. en als je ziet dat ze in de laatste Karate Kid geen karate maar kung fu deden, kan dat wel kloppen.

je krijgt dan breakdance in de plaats.

Er kijken steeds minder jonge mensen naar de OS, het toevoegen van moderne sporten die leven bij de jeugd zijn gewoon nodig voor het voortbestaan van de Spelen. Voor mij is trouwens net de grootste allure van de Spelen om sporten waar je anders nooit mee in aanraking komt op het hoogste niveau te zien. Ik heb er door de kinderen en doordat niet alles publiek werd uitgezonden minder dan vorige keren gezien, maar toch weer een paar heel leuke zaken kunnen meepikken.
Is breakdancen wat kinderen 'cool' vinden of is breakdancen wat ouderen denken dat kinderen cool vinden :biglaugh:

En sportklimmen is sowieso het interessantst want het is sportklimmen. Like duh. :unsure:
Eerlijk gezegd - zelf na het bekijken van uw video - vind ik dit de minst impressionante sport van alle sporten die er zijn op de OS.

Over 8 jaar dan OS Fortnite en League of Legends?
Het feit dat er steeds minder jonge mensen naar de OS kijken, heeft niks met de OS an sich te maken. Er kijken ook steeds minder jonge mensen naar het WK bv, of naar de TV uberhaupt zelf. En je kan jezelf afvragen of dat echt zo'n slechte evolutie is. De Olympische Spelen zijn zo bloated de dag van vandaag, dat de gigantische kost ervan zorgt dat er quasi geen kandidaatsteden meer zijn. Lijkt mij een veel belangrijkere nefaste evolutie die omgekeerd dient te worden.
Zeker omdat ik in een survey las dat jongeren dan wel minder lang kijken naar de OS, ze blijven wel bezeten van het evenement en zijn veel actiever online op sociale media betreffende de OS.

Voor mij persoonlijk zijn er wel een hoop "sporten" die mogen verdwijnen: breakdans, skateboarden, zeilen (jaja, dat is er al sinds editie 1 bij, maar veel sport vind ik daar niet aan), moderne pentathlon, paardensport, golf. Ik vind er betrekkelijk weinig Olympische Sport aan eigenlijk. Hetzelfde kan gezegd worden over schieten of boogschieten (wat dat sport aspect betreft), maar dat klinkt veel Olympischer voor de een of andere reden. Al zou ik er geen traan om laten als die zouden verdwijnen.
Voetbal mag ook verdwijnen voor mijn part, wordt helemaal niet serieus genomen in de voetbalwereld. Vervang dat dan maar met zaalvoetbal bv.

Maar bon, dat zijn mijn persoonlijke indrukken maar. Dat zou eigenlijk door de IOC in samenwerking met de verschillende broadcasters nagekeken moeten worden waar de minste interesse voor is en op basis daarvan beslissingen maken. Want nogmaals, er zijn maar weinig gaststeden meer te vinden die zoveel geld willen investeren in zo'n evenement.

Voetbal mag ook verdwijnen voor mijn part, wordt helemaal niet serieus genomen in de voetbalwereld. Vervang dat dan maar met zaalvoetbal bv.

Maar bon, dat zijn mijn persoonlijke indrukken maar. Dat zou eigenlijk door de IOC in samenwerking met de verschillende broadcasters nagekeken moeten worden waar de minste interesse voor is en op basis daarvan beslissingen maken. Want nogmaals, er zijn maar weinig gaststeden meer te vinden die zoveel geld willen investeren in zo'n evenement.
Vind ik wel een leuk idee eigenlijk.

Ben zelf uiteraard een grote voetbalfan, maar om eerlijk te zijn heb ik welgeteld 0 wedstrijden gekeken van het voetbal op deze OS. Enkel gisteren de blessuretijd van Spanje - Duitsland omdat dat toevallig opstond toen ik binnen kwam. Verder wel de resultaten proberen wat te volgen.

Zal er dus ook geen traan om laten mocht dat ooit verdwijnen of zo.

Voetbal heeft geen enkele meerwaarde op een OS. De OS moeten het summum zijn, voetbal heeft hun eigen hoogtepunt (WK).

Voetbal blijkbaar de cash cow van het IOC, daarom ook dat het de enige competitie is met 16 landenteams (ipv ook maar 12 voor de vrouwen). Ik ben het voor de rest ermee eens, zaalvoetbal zou veel toffer zijn, geen minuut voetbal gekeken deze Olympische Spelen.

Voetbal blijkbaar de cash cow van het IOC, daarom ook dat het de enige competitie is met 16 landenteams (ipv ook maar 12 voor de vrouwen). Ik ben het voor de rest ermee eens, zaalvoetbal zou veel toffer zijn, geen minuut voetbal gekeken deze Olympische Spelen.
Of strandvoetbal

Terug
Bovenaan