RiCOManiaC
Well-known member
Volgens Van Eylen (bwuuh Van Eylen) zal breaking er normaal gezien al weer niet meer bij zijn bij de volgende OS. Wat wel terecht is, imo
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pardon?.... en deze mag er wat mij betreft eerst uit. Skateboarden ook. Dat zijn wat mij betreft geen echte sporten en zijn ook niet echt wereldwijd beoefend.
Exact dit. Het zijn ook twee sporten die enorm veel discipline en uren training vragen om te perfectioneren. En ook wereldwijd beoefend...Pardon?
Je kunt van alles denken van breaking en skateboarden, maar dat zijn nu juist sporten die wereldwijd worden beoefend. Van Wladiwostok tot Zimbabwe.
Als je het nu had over hockey (15 landen?) of handboogschieten of ....

The Los Angeles Games will reportedly feature the debut of flag football and squash as optional sports along with baseball/softball, cricket, and lacrosse.
Dit gaat toch op voor elke gevestigde sport als je wereldniveau wil halen?Exact dit. Het zijn ook twee sporten die enorm veel discipline en uren training vragen om te perfectioneren. En ook wereldwijd beoefend...
Je haalt hier nu ook by far de slechtst presterende breaker van de selecties eruit. Dat was inderdaad lachwekkend als je haar tegenover een 671 of Nicka zet.Alé kom op dat breaking was lachwekkend. Lach gerust mee:
Skaten bij de mannen was dan wel weer de moeite vond ik.
Qua jonge sporten vind ik wel het sportklimmen het tofst om te volgen en meest indrukwekkend

Ik vind dat persoonlijk ook niets voor een OS, ik bedoel maar, zet er dan salsa of ballroom dancing bij ook voor hetzelfde geld hé. Daar heb je ook wedstrijden in met mensen die intensief trainen en barsten van het talent.Je haalt hier nu ook by far de slechtst presterende breaker van de selecties eruit. Dat was inderdaad lachwekkend als je haar tegenover een 671 of Nicka zet.
Probleem is vooral dat er reeds veel stemmen opgaan dat de Olympische Spelen te veel kosten en er te veel atleten zijn. Als er dan een sport niet Olympisch is dat je toeval volgt of interessant is, dan kan je je wel vragen stellen bij die showsporten.Ik snap ook helemaal niet dat je er tegen kan zijn dat een bepaalde sport op de OS wordt beoefend. Hoezo gaat dat uw ervaring voor de andere sporten veranderen? Als een sport u niet interesseert, kijk dan gewoon niet, toch?![]()
Is breakdancen wat kinderen 'cool' vinden of is breakdancen wat ouderen denken dat kinderen cool vindenEr kijken steeds minder jonge mensen naar de OS, het toevoegen van moderne sporten die leven bij de jeugd zijn gewoon nodig voor het voortbestaan van de Spelen. Voor mij is trouwens net de grootste allure van de Spelen om sporten waar je anders nooit mee in aanraking komt op het hoogste niveau te zien. Ik heb er door de kinderen en doordat niet alles publiek werd uitgezonden minder dan vorige keren gezien, maar toch weer een paar heel leuke zaken kunnen meepikken.
Eerlijk gezegd - zelf na het bekijken van uw video - vind ik dit de minst impressionante sport van alle sporten die er zijn op de OS.Je haalt hier nu ook by far de slechtst presterende breaker van de selecties eruit. Dat was inderdaad lachwekkend als je haar tegenover een 671 of Nicka zet.
En sportklimmen is sowieso het interessantst want het is sportklimmen. Like duh.![]()
Buiten dat vond ik de beats die in de finale gegooid werden door de DJ al harder dan eender welk nummer op onze Vlaamse flutradio.
Er kijken steeds minder jonge mensen naar de OS, het toevoegen van moderne sporten die leven bij de jeugd zijn gewoon nodig voor het voortbestaan van de Spelen. Voor mij is trouwens net de grootste allure van de Spelen om sporten waar je anders nooit mee in aanraking komt op het hoogste niveau te zien. Ik heb er door de kinderen en doordat niet alles publiek werd uitgezonden minder dan vorige keren gezien, maar toch weer een paar heel leuke zaken kunnen meepikken.
Vind ik wel een leuk idee eigenlijk.Voetbal mag ook verdwijnen voor mijn part, wordt helemaal niet serieus genomen in de voetbalwereld. Vervang dat dan maar met zaalvoetbal bv.
Maar bon, dat zijn mijn persoonlijke indrukken maar. Dat zou eigenlijk door de IOC in samenwerking met de verschillende broadcasters nagekeken moeten worden waar de minste interesse voor is en op basis daarvan beslissingen maken. Want nogmaals, er zijn maar weinig gaststeden meer te vinden die zoveel geld willen investeren in zo'n evenement.
Of strandvoetbalVoetbal blijkbaar de cash cow van het IOC, daarom ook dat het de enige competitie is met 16 landenteams (ipv ook maar 12 voor de vrouwen). Ik ben het voor de rest ermee eens, zaalvoetbal zou veel toffer zijn, geen minuut voetbal gekeken deze Olympische Spelen.
Of Parkouring?Misschien kunnen we tikkertje ook tot Olympische spelen verheffen?