OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor kleine sporten als freestyle bmx, kunstduiken, met pijl en boog op appels schieten, .. dat zijn toch net het soort sporten dat je wil zien op de Olympische Spelen i.p.v. altijd maar weer die sporten die je al een heel jaar door je strot geramd krijgt

Geen aandacht voor Hollands basketbalgoud? We spelen sowieso weer een indrukwekkende Olympische Spelen, met veel gouden medailles.

Geen aandacht voor Hollands basketbalgoud? We spelen sowieso weer een indrukwekkende Olympische Spelen, met veel gouden medailles.
3x3 basketbal dan?

Dat leefde hier vorige OS ook omdat we bijna een medaille hadden maar voor de rest toch echt een sport die daar niet hoort te staan imo.

Los daarvan sowieso weer sterk maar ook niet echt onverwacht die medailles Holland is een sportland verhouding inwoners medailles bij de allerstrafste.

3x3 basketbal dan?

Dat leefde hier vorige OS ook omdat we bijna een medaille hadden maar voor de rest toch echt een sport die daar niet hoort te staan imo.

Los daarvan sowieso weer sterk maar ook niet echt onverwacht die medailles Holland is een sportland verhouding inwoners medailles bij de allerstrafste.
Nederland was zeker geen favoriet en speelden tegen de Fransen in eigen land. Een unieke prestatie toch zeker.

Die emoties bij die Française die brons pakt in het boogschieten, voor dat soort momenten zet ik mij dus 1 keer in de 4 jaar voor 2 weken aan een stuk voor mijn TV.
Ze had wel chance dat de winnares die Mexicaanse in de kwartfinales had uitgeschakeld. Mooi voor Frankrijk wel.

En ook leuk, ik was er live bij 😊

Inderdaad prachtig om te zien! De Koreanen domineren het boogschieten wel
Niet normaal. 50% vd tribune was koreaans ofzo. Totaal niet verwacht. Opeens volle bak koreaans chants, Franse organisatie speelde ook tussendoor K-pop af 🤣 ook hier was de locatie geniaal, aan Invalides
Die arena voor het beachvolleybal zo vlak voor de voet van de Eiffeltoren, wat een locatie :love:
Zijt maar zeker! Maar ook Estland was zeer de moeite waard 😅

Vrijdag hebben we halve finales tafeltennis gezien en savonds kwartfinales boksen. Zondag de vlam bezocht en vrouwe koers zien zien passeren in de straten. Topweekend.

Hele stad praktisch zonder auto's. Lime fietsje gepakt en heel de stad gedaan op de fiets. Geweldig gewoon

Bijlagen

• IMG_20240803_145002.jpg
    IMG_20240803_145002.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 13
  • IMG_20240803_160012.jpg
    IMG_20240803_160012.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 16
  • IMG_20240803_170041.jpg
    IMG_20240803_170041.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
3x3 was hier gewoon op de vorige spelen enorm gehyped omdat die notaris met zijn vriendjes daar ging spelen. Verder is die sport helemaal niet zo speciaal en imo geen OS sport.

Laatst bewerkt:
3vs3 basketbal is echt een sport voor tweederangsbasketters en/of mannen die nog eens uitbollen op hun 38e.
De sport is nog jong. Het heeft tijd nodig om waarde te krijgen zodat betere spelers voor 3x3 kiezen. Dat was ook zo bij het wielrennen bvb. Ik zou het enkele olympiades geven voor het af te schieten…
Ik vind dat er veel te weinig aandacht is voor kleine sporten als freestyle bmx, kunstduiken, met pijl en boog op appels schieten, .. dat zijn toch net het soort sporten dat je wil zien op de Olympische Spelen i.p.v. altijd maar weer die sporten die je al een heel jaar door je strot geramd krijgt
Het schoonspringen begint pas vandaag.

Ze had wel chance dat de winnares die Mexicaanse in de kwartfinales had uitgeschakeld. Mooi voor Frankrijk wel.

En ook leuk, ik was er live bij 😊

Niet normaal. 50% vd tribune was koreaans ofzo. Totaal niet verwacht. Opeens volle bak koreaans chants, Franse organisatie speelde ook tussendoor K-pop af 🤣 ook hier was de locatie geniaal, aan Invalides

Zijt maar zeker! Maar ook Estland was zeer de moeite waard 😅

Vrijdag hebben we halve finales tafeltennis gezien en savonds kwartfinales boksen. Zondag de vlam bezocht en vrouwe koers zien zien passeren in de straten. Topweekend.

Hele stad praktisch zonder auto's. Lime fietsje gepakt en heel de stad gedaan op de fiets. Geweldig gewoon
Zalig! Toch wat spijt dat ik ook eens niet ben afgezakt richting Parijs als ik die beelden zie!

De sport is nog jong. Het heeft tijd nodig om waarde te krijgen zodat betere spelers voor 3x3 kiezen. Dat was ook zo bij het wielrennen bvb. Ik zou het enkele olympiades geven voor het af te schieten…

Het schoonspringen begint pas vandaag.
99f66ee1-174d-4e58-9626-9dea73f1c9c7.jpg

Het leeft nu al enorm. Gisteren was een geweldige ontknoping.

Het zijn niet de topspelers die spelen. Het moet het allerhoogste zijn in de sport, anders heeft een sport geen plaats op de Spelen.. Dat de sfeer goed is, was op de Groenplaats al duidelijk.

De halve finale bouldering van de vrouwen vond ik nog beter om naar te kijken dan die van de mannen gisteren. En Janja Garnbret is ook gewoon een ongelofelijke klimster, heeft 4 foutjes gemaakt en behaalde dus 99,6 van de 100 punten!

De halve finale bouldering van de vrouwen vond ik nog beter om naar te kijken dan die van de mannen gisteren. En Janja Garnbret is ook gewoon een ongelofelijke klimster, heeft 4 foutjes gemaakt en behaalde dus 99,6 van de 100 punten!
Zo consistent op alle vlakken en dat al zo lang. Heerlijke atlete.

Heel benieuwd naar de strijd om zilver en brons, alles ligt open. Ik gun het Bertone wel om zilver te pakken, hopelijk is haar lead wat beter ondertussen.

Van Duysen moest niet onderdoen voor de kleppers maar met zo'n dichte scores op elkaar vrees ik voor de finale, enorm sterke klimmer maar op lead is de concurrentie moordend.

Tsja het is al lang zo dat vrouwen boulder/lead wedstrijden eigenlijk niet meer spannend zijn als Janja meedoet.
De eerste plaats staat dan toch al vast, en dat zal nu niet anders zijn.
Wel knap om te zien natuurlijk.

Tsja het is al lang zo dat vrouwen boulder/lead wedstrijden eigenlijk niet meer spannend zijn als Janja meedoet.
De eerste plaats staat dan toch al vast, en dat zal nu niet anders zijn.
Wel knap om te zien natuurlijk.
Je had ook zo'n periode met Ondra maar Garnbret doet het nu al zo lang. Heel straf, ze klimt precies met een cheatcode.

Bij de mannen lijkt Onraku me ondertussen ook de gedoodverfde winnaar. Al hoop ik op wat weerstand van oude rot Schubert.

Terug
Bovenaan