OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

4de plek is meestal ondankbaar, maar meer dan hij vooraf hoopte ongetwijfeld.

Het verschil met nummer 3 was ook groot, dus niets om ontgoocheld over te zijn

Die emoties bij die Française die brons pakt in het boogschieten, voor dat soort momenten zet ik mij dus 1 keer in de 4 jaar voor 2 weken aan een stuk voor mijn TV.

Die paardensport, en dan vooral dressuur, dat ziet er toch verschrikkelijk stresserend/onnatuurlijk uit voor de paarden?? Dat zijn dan zogezegde paardenliefhebbers, alsof paarden het leuk vinden om bereden en afgericht te worden. Ik kan er maar moeilijk naar kijken eerlijk gezegd.

Die paardensport, en dan vooral dressuur, dat ziet er toch verschrikkelijk stresserend/onnatuurlijk uit voor de paarden?? Dat zijn dan zogezegde paardenliefhebbers, alsof paarden het leuk vinden om bereden en afgericht te worden. Ik kan er maar moeilijk naar kijken eerlijk gezegd.

Er zijn heel veel paarden maar ook jammer genoeg heel veel mensen die een slechter leven hebben dat de Olympische- en topsportpaarden ...

Alles hangt af van de eigenaar, er werden hier al eens geopperd dat je nooit beelden ziet van honden die worden geslagen, vlug intikken op YT en je vindt die filmpjes wel.

Vandaag op wandeling iemand een goeie slag en schop op zijn hond zien geven omdat die niet luisterde...

Ik vind dat eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Als kind dacht ik altijd dat die paarden rammel kregen of naar de slachtbank werden afgevoerd als ze slecht presteerden :unsure:

Duidelijk dat je niet veel van de paardensport kent :P
Die beesten worden echt verzorgd dat het geen naam heeft, die komen echt niks tekort.
Die paarden zijn ook gefokt om die dressuur te doen en ja dat is een inspanning voor die beesten, maar die vinden dat ook oprecht leuk.
Een paard, en zeker die paarden, doen niks tegen hun goesting hoor. En die hunkeren ook naar dat bereden worden, je kan die niet 2 weken op de wei zetten en op verlof gaan.

Duidelijk dat je niet veel van de paardensport kent :p
Die beesten worden echt verzorgd dat het geen naam heeft, die komen echt niks tekort.
Die paarden zijn ook gefokt om die dressuur te doen en ja dat is een inspanning voor die beesten, maar die vinden dat ook oprecht leuk.
Een paard, en zeker die paarden, doen niks tegen hun goesting hoor. En die hunkeren ook naar dat bereden worden, je kan die niet 2 weken op de wei zetten en op verlof gaan.
Nogal vreemd om dit komen te beweren na het schandaal omtrent Dujardin voor de Spelen nee?

Ik wil graag geloven dat die beesten allemaal niks te kort komen, maar we moeten ook niet naïef zijn. Wij weten niet wat er allemaal buiten de camera's gebeurd met die paarden.

Nogal vreemd om dit komen te beweren na het schandaal omtrent Dujardin voor de Spelen nee?

Ik wil graag geloven dat die beesten allemaal niks te kort komen, maar we moeten ook niet naïef zijn. Wij weten niet wat er allemaal buiten de camera's gebeurd met die paarden.
Tjah, er zijn ook een hoop schandalen geweest in het turnen, ook maar afschaffen dan? Beetje flauw om omwille van de rotte appels de hele sport over dezelfde kam te scheren, als je dat consequent doet moet ge naar niks meer kijken.

Tjah, er zijn ook een hoop schandalen geweest in het turnen, ook maar afschaffen dan? Beetje flauw om omwille van de rotte appels de hele sport over dezelfde kam te scheren, als je dat consequent doet moet ge naar niks meer kijken.
Waar praat ik over afschaffen?

Het gaat hier over één voorval, wat totaal niet representatief is voor de gehele sport.
De bond heeft ook zeer kordaat gehandeld en terecht ook. Zulke zaken kunnen niet en worden ook niet getolereerd.
Uw verblijf in eender welke stable zal zeer kort zijn als je zulk gedrag stelt hoor, dan heb je gewoon geen plaats nabij paarden.

Maar rotte appels heb je overal natuurlijk. Maar de kans dat deze op een heel hoog niveau raken is al klein.
Dus ik durf gerust te stellen dat 99% van de paarden die je hier ziet, en die ziet op een meeting bij een stable echt allesbehalve mishandeld worden. Integendeel zelfs.

Terug
Bovenaan