OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Allez putain, bende jackassen.
Kunnen ze nu geen 2 mins wachten met dat interview, het duurt al 2 mins tegen dat die Tess nog iets moet gezegd hebben en dan dienen mutn aan de micro, tis just de finale.

Jessica Fox weer goud naast kajak slalom, nu kano slalom en kajak cross moet nog komen. Fenomeen! Iemand die de sport overstijgt.

Fantastisch voor Gaby. Stuurde vanochtend in onze groep nog dat ik echt geloofde in haar medaillekansen. Mooi om te zien dat het er uit is gekomen.

Waar kan ik het heren dubbel tennis ergens zien?
Op de VRT alleen turnen en twee keer vrouwenvoetbal precies :s

Duidelijk geen tennis publiek als OS publiek, hoewel het in Roland Garros sowieso al de verkeerde kant op ging.

En dan is er toch die verrassende bronzen medaille :cheer:
Sowieso, niet verwacht maar wel zeer knap gedaan echt dominant judo laten zien, heel heel knap :love: .

Los daarvan voor medailles tis echt nog niet over qua kansen he mensen: beide hockeyploegen doen het voorlopig prima, Thiam zonder blessures is minstens een medaille, Derwael weet je nooit heeft de ervaring kan zomaar medaille zijn, Sarah Chaari is wereldtop in het taekwondo die is medaillerijp nu al op haar jonge leeftijd, Vidts is niet kansloos voor een medaille, aflossingsploegen mannen en gemengd niet kansloos voor medaille, zelfs Doom individueel kan als die blijft verbeteren zo maar in de buurt van medailles komen, Abdi op de marathon verre van kansloos, boksen ken ik niks van maar als ik het zo hoor ook daar niet kansloos die Victor Schelstraete, golf is een sport waar er op een goede dag/dagen heel veel kan (en ook niet iedereen doet daar mee verre van), Nikiforov vandaag in het judo in een dag zoals Willems die had is die zeker medaillerijp, jumpingploeg medaillerijp, Kopecky en Vandenbossche zeker kans op medaille omnium, Kopecky ook op de wegrit, waar we met het Belgisch team bij de mannen twee-drie kanshebbers hebben op medailles, Plasschaert medaillerijp, ... .

Akkoord: Medailles die je eigenlijk echt verwacht ja dat is Thiam en de hockeymannen veel verder kom ik niet. Maar er zijn echt nog wel medaillekansen genoeg... . Let's go Belgium! :love: .

Akkoord: Medailles die je eigenlijk echt verwacht ja dat is Thiam en de hockeymannen veel verder kom ik niet. Maar er zijn echt nog wel medaillekansen genoeg... . Let's go Belgium! :love: .
Kopecky verwacht ik tbh wel echt een medaille in het omnium. En kan zomaar een gouden zijn. Wild doet niet meer mee, Archibald doet niet mee, Balsamo zwaar gevallen een paar maanden geleden... En als we zien hoe Kopecky gegroeid is de laatste jaren, zou het zo maar eens kunnen.

Ik verwacht toch zeker 1, misschien wel 2 hockeymedailles.
Hoe het er nu naar uit ziet, spelen we tegen het VK in de 1/4F.
Vorige OS was het gelijk.
In het hockey kan het bij goede ploegen dicht bij elkaar liggen. Een 1-0 verlies is geen grote verrassing dan.
We hebben Thiam en misschien Derwael (brons dan ofzo) toch ook nog. Dan inderdaad de hockeyploegen. Maar het klopt dat de twee voorbije dagen wat teleurstellend waren. Casse natuurlijk, maar ook een paar mogelijke verrassingen die er niet in geslaagd zijn. En het is wel zo dat veel van onze supersterren in de koers (Remco, Van Aert en ook Kopecky) moet komen natuurlijk. Die laatste heeft ook nog een mooie kans op de baan.

En hebben we ook niet nog iemand in het Taekwondo? Dat is wel zo een "rare" zeer onvoorspelbare sport altijd op de Olympische Spelen.
In het verleden hadden we ook goede atleten in het taekwondo (Achab zelfs WK). Ze hebben het niet kunnen waarmaken.
Het kan vriezen of dooien bij gevechtsporten.

Willems met haar blessureverhaal en nu kunnen doen op hét moment. Prachtprestatie.
Evenals Brayshaw in het roeien dames x4. Ze lag vroeger in coma en was gedeeltelijk verlamd en zou nooit meer kunnen sporten, zei de commentator gisteren. Pakt goud met een quasi-fotofinish :crazy:.

Roeien met 8 man ziet er echt goofy uit.

Zo kun je natuurlijk disciplines blijven verzinnen eh. Waarom ook niet roeien met pakweg 20 man dan

Terug
Bovenaan