OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Je kan nog moeilijk van 'herkansing' spreken als het hoogste nog brons is. Ik vind het al bij al toch ook een rare sport waar je met 1 foutje er gewoon al uit kan liggen. Nu ja, met loopnummers krijg je ook maar 1 kans natuurlijk, maar toch.
Maar qua herkansing zouden ze het eigenlijk beter doen zoals in sommige schaaktornooien: een loser's bracket, waar telkens de losers in terecht komen en de uiteindelijke finale is dan de winnaar van winner's bracket tegenover de winnaar van de loser's bracket.

Dat is natuurlijk ook wel een beetje wat judo judo maakt.
Je traint heel de tijd op de worpen, klemmen en verdedigen om te maken dat je in de match net niet de fout in gaat en elke opening van de tegenstander benut.
Het is een zeer technische gevechtssport waar u hoofd koel houden essentieel is.

De tijd is imo ook gewoon veel te kort om van een achterstand terug te kunnen komen. Vaak is na een score de kamp zo goed als om zeep en moet diegene die aan de leiding staat ‘gewoon’ uitverdedigen. Daarom lijkt een best of 3 benadering mij veel rechtvaardiger.

Jammer voor Gille en Vliegen. 2 matchballen op rij en dan nog verliezen.
Wat een thriller.

Toch een hele dag naar het boogschieten gekeken via HBO Max. Zeer leuk om naar te kijken, vlotte sport (tgaat best goed vooruit) en vooral serieus spannend. En eigenlijk ook totaal geen ego sport.

Judo door de neus geboord en met het tennis dubbel is een verrassingsmedaille ook reeds weg.
Moet de koers dan alles redden?

We hebben Thiam en misschien Derwael (brons dan ofzo) toch ook nog. Dan inderdaad de hockeyploegen. Maar het klopt dat de twee voorbije dagen wat teleurstellend waren. Casse natuurlijk, maar ook een paar mogelijke verrassingen die er niet in geslaagd zijn. En het is wel zo dat veel van onze supersterren in de koers (Remco, Van Aert en ook Kopecky) moet komen natuurlijk. Die laatste heeft ook nog een mooie kans op de baan.

En hebben we ook niet nog iemand in het Taekwondo? Dat is wel zo een "rare" zeer onvoorspelbare sport altijd op de Olympische Spelen.

De tijd is imo ook gewoon veel te kort om van een achterstand terug te kunnen komen. Vaak is na een score de kamp zo goed als om zeep en moet diegene die aan de leiding staat ‘gewoon’ uitverdedigen. Daarom lijkt een best of 3 benadering mij veel rechtvaardiger.
Bij turnen heb je uiteindelijk ook dat aan de hand he, als nina niet van de balk viel zat ze in de finale.

Maar ik snap je helemaal hoor, ben ook wel pro

En we (ofja zij) gaan triatlonnen vandaag 💪

Ze mogen zwemmen tussen de drollen want de stalen waren van voor de regen :D

Emme Plasschaert in het zeilen is ook nog kandidate op medaille, net als Noor Vidts en Bashir Abdi
Jumpingploeg ruiters kan ook

Terug
Bovenaan