Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Ik heb het al eerder gezegd: ik vind het als vrouw, ondanks honderden likes ècht deprimerend.
Foto's interesseren me weinig, ik wil een leuke bio lezen. En de helft van de mannen vult al niets in, 40% genre "work hard, play hard!" , "In een relatie, maar zin in een sensuele massage? Stuur me een bericht!" Of "oje etwuk moe weetn, vroag mor!"

🤮

Ik heb het al eerder gezegd: ik vind het als vrouw, ondanks honderden likes ècht deprimerend.
Foto's interesseren me weinig, ik wil een leuke bio lezen. En de helft van de mannen vult al niets in, 40% genre "work hard, play hard!" , "In een relatie, maar zin in een sensuele massage? Stuur me een bericht!" Of "oje etwuk moe weetn, vroag mor!"

🤮
“If you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best” is de vrouwelijke variant daarvan.

Merci Marilyn!

Queen > Principessa! *Hooghartig gesnuif*

Voor er terug op de vingers getikt wordt: sommigen maken zichzelf behoorlijk undatable met hun nietszeggende zever in hun profiel. Ik kan er niet genoeg op hameren voor mannen: steek moeite in uw bio als je enige kans wil maken.

Mijn ex is ook een typisch Vlaamse vrouw, als in katholiek opgevoed maar nooit echt gelovig geweest en sindsdien we uiteen zijn is ze plots bekeerd tot de Islam. En ik was nog maar uit het huis en een maand nadien had ze al iemand anders, gewoon de gedachte dat ze zwanger was en op iemand anders zat :sick:.
Terwijl nu is ze wéér met iemand anders samen, dit allemaal in een tijdspanne van iets meer dan een jaar.

Voor mij is ze ooit getrouwd geweest en na 2 jaar ook al uit elkaar, dat was altijd al een huge red flag geweest voor mij.

Klinkt toch als iemand dat snel opgeeft en liever op zoek gaat naar iemand anders dan te werken aan de relatie hé, niet?
Niet dat ik haar nog terugwil, vindt het alleen jammer voor mijn kinderen.

Die van mij lag te flikflooien met haar baas. Toen woonde we nog onder 1 dak.
En tijdens de baas had ze er ook nog een paar.
Toen heb ik tinder ook wel even misbruikt.
Afgelopen zomer is ze zelfs al hertrouwd. (Volgens mij zit het gemak en het financiële er ook voor iets tussen)
Zijn van eind 2019 uit elkaar. Scheiding getekend begin 2020.

Heb dat kind ook niet erkend omdat men ex ook 200€ voor dat kind wou terwijl ik mijn kinderen nooit mag zien en door het alleen te moeten gaan wonen ging ik er niet mee akkoord omdat ik ook nog moet zien rond te komen.
Als vrouw zou dat net het afknappunt zijn. Als ouder neem je uw verantwoordelijkheden, ondanks de houding van uw ex, het kind in kwestie kan aan heel de situatie niets doen.
Ik weet door een concreet geval in onze vriendenkring dat meeste vrouwen in mijn omgeving daarin zouden volgen. Dat zegt imo veel over iemand zijn persoonlijkheid.

Als vrouw zou dat net het afknappunt zijn. Als ouder neem je uw verantwoordelijkheden, ondanks de houding van uw ex, het kind in kwestie kan aan heel de situatie niets doen.
Ik weet door een concreet geval in onze vriendenkring dat meeste vrouwen in mijn omgeving daarin zouden volgen. Dat zegt imo veel over iemand zijn persoonlijkheid.
Het deel gemist waarin hij zegt dat hij het kind na de geboorte maar 1 keer heeft mogen vasthouden en zien, nadien niet meer. De vrouw hoeft hier helemaal niets als afknappunt zien want zij is er zelf de oorzaak van.

Het deel gemist waarin hij zegt dat hij het kind na de geboorte maar 1 keer heeft mogen vasthouden en zien, nadien niet meer. De vrouw hoeft hier helemaal niets als afknappunt zien want zij is er zelf de oorzaak van.
Ik bedoelde het online daten.. je hoeft helemaal geen ‘alfaman’ te zijn met een topjob etc, een kind niet erkennen omdat je als alleenstaande het dan financieel lastig zou krijgen toont imo geen aantrekkelijke persoonlijkheid. Dat kind kan er niet aan doen dat het tussen mama en papa slecht loopt.

Ik bedoelde het online daten.. je hoeft helemaal geen ‘alfaman’ te zijn met een topjob etc, een kind niet erkennen omdat je als alleenstaande het dan financieel lastig zou krijgen toont imo geen aantrekkelijke persoonlijkheid. Dat kind kan er niet aan doen dat het tussen mama en papa slecht loopt.
Klinkt vooral alsof hij geen flauw idee had van zijn rechten en zich niet correct juridisch heeft laten bijstaan.

Je kan als ouder niet zomaar 1zijdig gaan bepalen hoeveel de ander "moet" betalen aan alimentatie, dat wordt berekend aan de hand van het inkomen.

Zou voor mij dus eerder klinken als een goedgelovige ziel die zich bang heeft laten maken veeleer dan een eikel die geen verantwoordelijkheid wil opnemen.

Klinkt vooral alsof hij geen flauw idee had van zijn rechten en zich niet correct juridisch heeft laten bijstaan.

Je kan als ouder niet zomaar 1zijdig gaan bepalen hoeveel de ander "moet" betalen aan alimentatie, dat wordt berekend aan de hand van het inkomen.

Zou voor mij dus eerder klinken als een goedgelovige ziel die zich bang heeft laten maken veeleer dan een eikel die geen verantwoordelijkheid wil opnemen.
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar als je als ouder echt de klootzak(in) wil uithangen kan je echt veel doen om het contact met de andere ouder te verstoren. Ongeacht of je juridisch in jouw recht staat. Zo een zaken rechttrekken duurt jaren, soms met meerdere interventies, vaststellingen, etc.

Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik kan mij wel inbeelden dat sommige mannen dat ook als bescherming gebruiken. Niet erkennen en weinig moeite doen om band op te bouwen omdat een labiele moeder anders die band constant probeert stuk te maken. Daarmee kan jij je misschien heel veel pijn besparen.

Allee, onbewust heeft men ma me net nog s in ne klote dip geduwd.

Gisteren had k sinds lang nog is een klein dipje, voelde me rotslecht na’t eten van ne friet dat ik er zelfs vandaag tot 15u ni door heb kunnen eten. Uiteindelijk op de zetel gekropen en toch nog rustig ne film kunnen kijken.

Laatste weken weer vaak ski vakanties zien voorbij komen op socials.. zelf is t 9j geleden dat k ben geweest en wil écht nog is gaan maar niemand van men maten kan skiën of snowboarden… vandaag opt werk zeg ik ook tegen een collega dat ik echt nog is graag op skiverlof wil.

Wat zegt men ma juist tegen mij “ah x is op skivakantie zag ik”

DANKU moeder. Lang geleden dat r zo nog is iets binnenkwam ivm men ex. Echt ik zou niet liever willen dat die 2 uiteen gaan. Ondertussen sta men leven 2j stil, niks van toekomst perspectief op bijna alle vlakken, 0 dates want ik woon op de boeren buiten met een +50k inwonersstad op 35km van mij af. Niks van vrouwen dat ik leer kennen dat single zijn want degene waar ik dan wel goed mee overweg kan en eens mee kan babbelen over dagelijkse onzin zijn dan allemaal bezet :)

Ondertussen sinds nieuwjaar wel met veel sporten (fitness abo) en dieet begonnen om mezelf terug beter in men vel te voelen wat wel goed doet, mja :)

Soms is alles precies zo klote -_-

Aan degene die zelf besloten hebben om de relatie te beëindigen: wat was voor jullie dé reden om de knoop door te hakken? Ik zit al zeker een jaar in dubio. Mijn verstand zegt dat de relatie stoppen de beste beslissing is. Zou ik zo'n relatie waar ik nu inzit willen voor mijn kinderen? Nee. Zouden we nog samen zijn als we geen kinderen hebben? Nee. Maar de drempel om effectief te beslissen is enorm hoog.
Het gevoel is trouwens wederzijds. Hij heeft zelf al meerdere keren aangegeven dat hij het niet meer ziet zitten.

Aan degene die zelf besloten hebben om de relatie te beëindigen: wat was voor jullie dé reden om de knoop door te hakken? Ik zit al zeker een jaar in dubio. Mijn verstand zegt dat de relatie stoppen de beste beslissing is. Zou ik zo'n relatie waar ik nu inzit willen voor mijn kinderen? Nee. Zouden we nog samen zijn als we geen kinderen hebben? Nee. Maar de drempel om effectief te beslissen is enorm hoog.
Het gevoel is trouwens wederzijds. Hij heeft zelf al meerdere keren aangegeven dat hij het niet meer ziet zitten.
Moeilijke situatie om als buitenstaander zonder alle feiten te weten over te gaan beslissen. Hebben jullie al een keer relatietherapie overwogen?

Terug
Bovenaan