Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Het was ik die een depressie cadeau heb gekregen en zij een depressieve vent. Topcombinatie in een relatie waar er al het één en ander mis zit.

Intussen allemaal weer in orde maar dat maakte niet meer uit, ik heb een definitieve stempel gekregen van haar. Geen idee of ik daar verwijten in moet maken of dat dat soort dingen nu eenmaal gebeurt in relaties waar dat depressiemonster passeert. Het maakt nu toch niet meer uit 🤷‍♂️
Herkenbaar hier, ongeveer hetzelfde meegemaakt destijds.
Het ergste is dikwijls dat je dan uit de onmiddellijke omgeving geen hulp mag verwachten.
Mijn familie steunde mij, mijn schoonfamilie veegde het onder de mat.
De stempel inderdaad die blijft, als individu dien je je rug te rechten en verder te gaan, als omgeving mogen ze je hierop altijd afrekenen.
Het is altijd gemakkelijk een mening te hebben aan de zijlijn.

De stempel inderdaad die blijft, als individu dien je je rug te rechten en verder te gaan, als omgeving mogen ze je hierop altijd afrekenen.
Het is altijd gemakkelijk een mening te hebben aan de zijlijn.
Laat die stempel zeker niet uw mening over uzelf bepalen. Dat zij u blijven zien als depressief, dat is vooral hun probleem.
Mijn familie steunde mij, mijn schoonfamilie veegde het onder de mat.
Idem, al werd het hier niet echt onder de mat geveegd. Dat heeft ook veel te maken met hun eigen bagage. Mijn familie heeft zelf al de nodige shit te verwerken gekregen maar heeft daar altijd open over gecommuniceerd dus er kan overal over gepraat worden. De schoonfamilie heeft precies totaal geen handvatten om om te gaan met zo'n situaties en loopt er dus met een grote boog omheen.

ik woon sinds 3 maanden terug alleen (ZALIG) maar moet nog zoveel kopen dat ik er gek van word. Meubels en mijn bed enzo maar de keuken is zo leeg als iets, ik moet een nieuwe droogkast en wasmachine kopen, een tv enz

Die eindejaarspremie en belastingteruggave komen als een godsgeschenk want ik heb het nodig.

ik woon sinds 3 maanden terug alleen (ZALIG) maar moet nog zoveel kopen dat ik er gek van word. Meubels en mijn bed enzo maar de keuken is zo leeg als iets, ik moet een nieuwe droogkast en wasmachine kopen, een tv enz

Die eindejaarspremie en belastingteruggave komen als een godsgeschenk want ik heb het nodig.

Wasmachine heb ik in de kringloopwinkel gekocht, 1j garantie erop.
Ook durf ik op Amazon.de wel spullen te kopen zoals mijn microgolfoven, strijkijzer,... Goedkoper soms dan in België.

Misschien een detail, maar bij de aankoop van een droogkast en wasmachine weegt het energieverbruik per was/droog cyclus meer door dan de aankoopprijs van het toestel, gezien over de volledige levensduur (en dat was al zo vóór de huidige energieprijzen). Typisch zijn de iets zuinigere modellen het meest interessant, maar niet de extreem zuinige met een serieuze meerprijs bij aankoop.
Verwachte levensduur t.o.v. aankoopprijs scheelt dan weer weinig, duurdere merken gaan typisch langer mee, goedkopere merken minder lang maar de kost per cyclus ligt meestal erg dicht tegen elkaar.

Misschien een detail, maar bij de aankoop van een droogkast en wasmachine weegt het energieverbruik per was/droog cyclus meer door dan de aankoopprijs van het toestel, gezien over de volledige levensduur (en dat was al zo vóór de huidige energieprijzen). Typisch zijn de iets zuinigere modellen het meest interessant, maar niet de extreem zuinige met een serieuze meerprijs bij aankoop.
Inderdaad! Vooral voor droogkast trouwens. Idem wat betreft frigo/diepvries.
Hier is het droogkastverbruik 0 kWh: droogrek 🤪

Hier ondertussen al bijna 1.5 jaar uiteen, niets geregeld via advocaat of rechtbank.
Ex vraagt 200€ alimentatie voor mijn oudste kind van bijna 3 jaar, zie haar enkel één namiddag per week. In het begin enorm afzien, nu gaat het al wat beter, toch nog veel momenten met negatieve gevoelens, emoties en gedachten.
Mijn dochter haar leven gaat voorbij en ik mis alle leuke momenten in principe, heb ook niets van verantwoordelijkheid over haar dus het vader zijn is me volledig afgenomen imo.

Dan men 2de kind...in februari 2022 geboren, mocht niet bij de geboorte zijn, kort nadien één keer in men armen vastgehouden, sindsdien nooit meer gezien alleen door naar mijn ex haar IG te gaan kijken. Heb dat kind ook niet erkend omdat men ex ook 200€ voor dat kind wou terwijl ik mijn kinderen nooit mag zien en door het alleen te moeten gaan wonen ging ik er niet mee akkoord omdat ik ook nog moet zien rond te komen.

Stel u voor, +400€ aan elek & gas maandelijks, huur, dan nog 400€ alimentatie, wat blijft er dan nog over? Juist genoeg om eten en drinken te kopen, leuk leventje.

Kort nadat ik uit het huis was, dus toen ze 3 maanden zwanger was, had ze al iemand nieuw, nu weer iemand anders...Die zit er nu ook veel want zijn auto staat er altijd wanneer ik om men oudste dochter ga.

Overigens zie ik men toekomstig leven maar somber in, in deze tijden van social media en dating apps.
Vrouwen dat een overvloed aan keuze hebben aan mannen online dus als man moet je wel bezig zijn met 'self improvement' en er voor te zorgen dat je veel geld verdient en er goed uitziet om competitief te zijn op de dating markt.
Beetje deprimerend eigenlijk.

Overigens zie ik men toekomstig leven maar somber in, in deze tijden van social media en dating apps.
Vrouwen dat een overvloed aan keuze hebben aan mannen online dus als man moet je wel bezig zijn met 'self improvement' en er voor te zorgen dat je veel geld verdient en er goed uitziet om competitief te zijn op de dating markt.

Als je ervoor zorgt dat je oprecht, eerlijk, open, lief, respectvol, ... bent geraak je ook al ver hoor. Ik ga niet ontkennen dat looks en geld voor sommigen zeer belangrijk zijn, maar er zijn genoeg vrouwen ook die op zoek zijn naar een 'normale' man met een aangenaam karakter die bij hun past, ongeacht hoeveel ze op hun bankrekening hebben. Dat is iets moeilijker om in een oogopslag te tonen op dating apps besef ik wel, maar daar dienen bio's en first dates voor.

Dat valt heel goed mee ze. Voor veel vrouwen is de dating markt ook niet zo eenvoudig, toch niet voor de gemiddelde vrouw. Veel aandacht, maar niet van mannen die ze willen en/of het soort aandacht dat ze willen. Heb al genoeg uren mogen luisteren naar vriendinnen die klagen dat ze maar niet aan een deftige vent geraken... Je hoeft heus geen "top 1% alpha man" zijn, maar je moet wél deftig zijn en het moet ook gewoon klikken.

Kan je wel gelijk geven ivm dating apps. Echt niet de beste omgeving voor de meeste mensen. Mijn huidige vriendin heb ik via een speeddating leren kennen, en achteraf bleek ook dat ze eerst niet warm liep van me (nu daarentegen... :D). Dates leerde ik doorgaans via via kennen, of kwam ik toevallig tegen 'IRL'.

@Nomadic Dat is dan toch dat jij je met die verblijfsregeling hebt akkoord verklaard? Standaardregeling is nl 50/50 en je moet al serieuze aantoonbare issues hebben voor dat geweigerd wordt. Die alimentatie is dan afhankelijk van wie het meest verdiend. Als dat gelijkaardig is, moet ge ze zelfs niets geven. Wat uw ex wil, zal de rechtbank worst wezen. Als ge daar echt van afziet: doe er iets aan en contacteer een advocaat. Vraag een eerste vrijblijvend gesprek. Meestal is dat gratis.
Nu, bij een pasgeboren kind zal de moeder het kind initieel wel meest bij haar hebben, waardoor je idd zou mogen betalen initeel. Je hebt het kind ook niet erkend, dus ik weet niet of daar stappen mogelijk zijn.

Je hebt het kind ook niet erkend, dus ik weet niet of daar stappen mogelijk zijn.
Een kind erkennen kan tot de leeftijd van 12 jaar maar je moet wel de toestemming van de moeder hebben. Vanaf ze 12 jaar zijn moet het kind zelf ook toestemming geven. Als de moeder geen toestemming geeft zal het rechtbank worden maar evident is dat allemaal niet. Een advocaat familierecht weet dan raad.

Geen idee wat de situatie hier is en waarom er geen 50/50 regeling is, er zal wel een reden voor zijn of een bewuste keuze van (één van) beiden zijn?

Hier ondertussen al bijna 1.5 jaar uiteen, niets geregeld via advocaat of rechtbank.
Ex vraagt 200€ alimentatie voor mijn oudste kind van bijna 3 jaar, zie haar enkel één namiddag per week. In het begin enorm afzien, nu gaat het al wat beter, toch nog veel momenten met negatieve gevoelens, emoties en gedachten.
Mijn dochter haar leven gaat voorbij en ik mis alle leuke momenten in principe, heb ook niets van verantwoordelijkheid over haar dus het vader zijn is me volledig afgenomen imo.

Dan men 2de kind...in februari 2022 geboren, mocht niet bij de geboorte zijn, kort nadien één keer in men armen vastgehouden, sindsdien nooit meer gezien alleen door naar mijn ex haar IG te gaan kijken. Heb dat kind ook niet erkend omdat men ex ook 200€ voor dat kind wou terwijl ik mijn kinderen nooit mag zien en door het alleen te moeten gaan wonen ging ik er niet mee akkoord omdat ik ook nog moet zien rond te komen.

Stel u voor, +400€ aan elek & gas maandelijks, huur, dan nog 400€ alimentatie, wat blijft er dan nog over? Juist genoeg om eten en drinken te kopen, leuk leventje.

Kort nadat ik uit het huis was, dus toen ze 3 maanden zwanger was, had ze al iemand nieuw, nu weer iemand anders...Die zit er nu ook veel want zijn auto staat er altijd wanneer ik om men oudste dochter ga.

Neem een advocaat mijn ex wou ook 300euro voor 1 kind van 2jaar en half en al het kindergeld.

We zijn uitgekomen op geen alimentatie en ieder de helft van kindergeld.

Als je het zelf wilt vecht voor u kinderen dan zal je wel 50/50 krijgen voor u oudste kind. U jongste zal het wel moeilijke zijn door borstvoeding.

Sterkte heb zelf deels in u situatie gezeten dus weet wel beetje hoe je u voelt maar het word wel beter.

Ja zal eens geen horen bij een advocaat wat ik het best doe in mijn situatie.
Nu ivm mijn werk weet ik niet of 50/50 überhaupt zelfs mogelijk is.
Mijn ex haar ouders wonen 100 meter van haar en ze is enig kind dus ze krijgt ontzettend veel hulp van hun.
De school van mijn oudste dochter is ook vlakbij haar en haar ouders in het dorp dus ik weet wel dat men dochter niets tekort komt bij hun.

Ja zal eens geen horen bij een advocaat wat ik het best doe in mijn situatie.
Nu ivm mijn werk weet ik niet of 50/50 überhaupt zelfs mogelijk is.
Mijn ex haar ouders wonen 100 meter van haar en ze is enig kind dus ze krijgt ontzettend veel hulp van hun.
De school van mijn oudste dochter is ook vlakbij haar en haar ouders in het dorp dus ik weet wel dat men dochter niets tekort komt bij hun.
Ik kan het advies om een advocaat te raadplegen alleen maar bijtreden. Uit wat ik hier lees lijkt het wel of je je volledig laat doen en moeite hebt met de huidige regeling. Ik veronderstel dat deze regeling niet door een rechtbank is uitgesproken maar de eisen van je ex zijn?

Ik kan het advies om een advocaat te raadplegen alleen maar bijtreden. Uit wat ik hier lees lijkt het wel of je je volledig laat doen en moeite hebt met de huidige regeling. Ik veronderstel dat deze regeling niet door een rechtbank is uitgesproken maar de eisen van je ex zijn?
Alleen door haar en haar advocaat.
In het begin ook alleen maar snel akkoord gegaan met haar eisen om er vanaf te zijn...

Ik kan dit enkel beamen, ben nu een week actief op Bumble met serieuze bedoelingen en deprimerend vat het mooi samen.
Vrouwen hebben zo'n overvloed aan keuze in die dating apps dat ze amper moeite moeten doen, klikt het niet direct staan er 100 andere matches te wachten en met duizenden venten binnen handbereik. Vroeger op school of het jeugdhuis ging het allemaal veel vlotter en gezelliger.

Ik kan dit enkel beamen, ben nu een week actief op Bumble met serieuze bedoelingen en deprimerend vat het mooi samen.
Vrouwen hebben zo'n overvloed aan keuze in die dating apps dat ze amper moeite moeten doen, klikt het niet direct staan er 100 andere matches te wachten met duizenden venten binnen handbereik. Vroeger op school of het jeugdhuis ging het allemaal veel vlotter en gezelliger.
Dit dus, best is om dating apps te vermijden. Maar op oudere leeftijd niet meer zo evident om uit te gaan en iemand te leren kennen. Of je moet al effectief iemand meteen aanspreken dat je tegenkomt.

Vrouwen hebben zo'n overvloed aan keuze in die dating apps dat ze amper moeite moeten doen, klikt het niet direct staan er 100 andere matches te wachten en met duizenden venten binnen handbereik. Vroeger op school of het jeugdhuis ging het allemaal veel vlotter en gezelliger.
Laat ons nu ook niet overdrijven hé, wat is een week nu ook. Ik vermoed dat in het jeugdhuis of op school het allemaal ook wel wat vrijblijvender was en iedereen niet zo kieskeurig was, door de leeftijd.

Voor snelle seks zullen vrouwen het makkelijker hebben maar ik denk dat het voor veel vrouwen die iets serieus zoeken ook niet simpel is. 100 matches ja, maar 99 daarvan vragen na 5 zinnen achter seks.

Terug
Bovenaan