* afgesplitst van een ander topic
Dan slaat de opmerking genre "Ik weet niet waarover zij liep te neuten, ik vind het huishouden runnen nu ik single ben easypeasy!" op nog minder. Want ik ging met mijn opmerkingen uit van ongeveer dezelfde taken nog.
Nu zeg je eigenlijk: "Ik weet niet waarom zij altijd liep te zuchten, ik doe minder taken, ik doe ze ofwel minder grondig ofwel veel minder frequent en ik vind het helemaal niet lastig!".
Efkes verduidelijken voor mensen die het ander topic niet hebben gelezen: ik vond dat je "het huishouden doen" in sitautie A en situatie B niet kon vergelijken omdat een compleet gezin met meer factoren rekening moet gehouden worden dan wanneer je single bent of in een LAT zit.
En ik ben het helemaal eens met een aantal zaken hoor:
- als single is het veel minder lastig om je huishouden te doen dan wanneer je een koppel bent
- kinderen mogen gerust opgevoed worden in "uwen eigen rommel opruimen", zal VEEL frustraties schelen als ouder maar ook toekomstige partners zullen er happy mee zijn als iemand van thuis uit heeft meegekregen dat er geen magische poetskabouters zijn die 's nachts alles onzichtbaar op de juiste plek leggen en schoonmaken.
Het is absoluut een voordeel van opnieuw op eigen benen staan, dat je gewoon doet waar je zin in hebt, laat liggen waar je geen zin in hebt en geen rekening moet houden met een ander als het op zaken komt als "hoe hoor je een wasmachine te laden", "vaatwassers vullen voor dummies"' en vele andere frustraties die nu magisch verdwenen zijn.