Nee hoor, relatie zit er niet in, we zijn alletwee verder gegaan met ons leven.
Heb nu zelf al een paar jaar een relatie, we zijn al 7j uit elkaar
Fast forward naar nu.
We sturen en bellen regelmatiger over niet alleen praktische zaken. Ik ben volop op zoek naar een woning (voor mezelf, mijn vriendin en kindje) en mijn ex komt mee kijken (vriendin zit in buitenland voor werk).
Ex komt mee kijken voor betere indruk en om wat te kijken waar ik ga wonen met ons kindje.
Gisteren kom ik toe bij haar thuis, doet ze de deur open met haar gsm en roept 'kzit nog op't wc ben er direct', terwijl de wc direct links is met zo'n gordijntje. Nu goed, ze is meer van het principe 'tis niks da ge nog niet hebt gezien', maar toch.
Eergisteren was het dan match van onze zoon en hebben we 2 uur staan babbelen en zei ze dat ze in relatietherapie gaat met haar huidige vriend (en vader van 2 van haar jongste kinderen). Het gaat niet al te best en ze geeft toe dat hij dingen heeft gedaan die niet oké zijn en het vertrouwen eigenlijk weg is.
Het is een zak met gemengde gevoelens, ben er ook open over naar mijn vriendin toe. Ik gun mijn ex het beste maar ze is serieus van haar sokkel gevallen, zowel mentaal als fysiek merk je dat ze moe is. Ze staat ook helemaal verkeerd in het leven en denkt direct werk te vinden (4j werkervaring op 28 jarige leeftijd) met een loon van 5k bruto. Ook op korte tijd 2x ontslagen.
Tegelijk is er een periode geweest dat ik hand en been had gegeven om terug bij haar te zijn om mijn zoon te zien. Gelukkig doen we nu weekweek en helpen we elkaar en ga ik kijken naar zijn trainingen en matchen dus ik zie hem wel regelmatig. We houden ook nog contact via Signal en Fortnite, of all things.
Maar het zijn die kleine dingen met mijn ex. Quasi tegen elkaar staan als we praten, lachen over 'weet je nog toen', subtiele verwijzingen naar wilde seks partijen (zij dan, ik niet), fier zijn op ons kindje dat zo goed kan voetballen, praten over onze hond die nu bij haar woont,..
Het geeft een akward/blij gevoel, ik denk dat het nu een happy gevoel geeft omdat we nu zo goed overweg kunnen maar ik vrees dat er voor haar meer achter schuilt. Het voelt ook te flirterig aan.
We zijn destijds uiteen gegaan door mij omdat ik erg dom was en dat heeft een trauma achtergelaten voor haar, maar dat heeft ze mij blijkbaar vergeven.