MisterV
Well-known member
Dat is nu net heel mijn irritatie vandaag (tis te zeggen, irritatie, ben eerlijk gezegd een beetje pissed). Ze doen met mekaar wat ze willen maar ik hoef geen halve fotoreportage in de familie whatsapp te zien passeren wanneer ze op trot zijn met de ex-schoonzus.Je zou bijv. wel aan jouw zussen kunnen meegeven dat je het liever niet weet dat ze met haar zijn weggegaan omdat ze al genoeg nog in je leven aanwezig is en je het er psychisch toch moeilijk mee hebt. Hopelijk gaan ze dat toch wel begrijpen.
Zus 1 die ferm pissed was op de ex nadat ze heel mijn verhaal had gehoord spreekt er nu wel regelmatig mee afIk zou ook denken dat dat contact met jouw zussen wel uitdooft, maar aangezien jullie ook reeds een jaar gescheiden zijn duurt dat misschien toch wat langer dan verwacht?
Ik snap de logica niet maar swat, dat is hun probleem. Ik zie dat contact eerlijk gezegd niet afzwakken de komende tijd.Het steekt wel dat ik weer degene ben die maar moet plooien/zwijgen voor de goede vrede. Mijn ouders en broer bewaken die grens veel strikter en gaan ook rapper checken of iets ok is.
Op zich heeft die ex-schoonfamilie zich wel proper gedragen naar mij toe, behalve de ex-schoonbroer. Maar de fysieke afstand zorgt al voor weinig behoefte om daar eens efkes over de vloer te komen, heen en terug is dat drie uur rijden. Plus dat ik ook constant waakzaam moet zijn dat ik mijn ex niet op de één of andere subtiele manier over mijn grenzen laat gaan. Ook nog eens contact onderhouden met de ex-schoonfamilie zou dat nog complexer maken. En het maakt het ook eenvoudiger om dat hoofdstuk mentaal af te sluiten.Ik had daar een zeer hechte band mee en mis die mensen op zich wel, maar hoe mijn ex-schoonvader zich gedragen heeft tijdens de scheiding heeft mij teveel pijn gedaan om bij die mensen nog over de vloer te komen.