Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat dat herkenbaar is voor enorm veel gescheiden ouders.Ondertussen 4jaar geleden. Geen spijt van de beslissing wel spijt wat de gevolgen zijn voor mij zoon zijn. Elke keer ik hem hoor zeggen in mijn week ik mis mama breekt mijn hart ook al mag hij zoveel als hij wilt naar zijn mama bellen enz. Het leven is ook een pak moeilijker als alleenstaande ouder in de week dat u kind bij u is. Dan moet je alles alleen zitten bolwerken als je geen omgeving hebt die u kan helpen.

Zeer herkenbaar. Er is hier wel iets van omgeving maar eigenlijk de hulp is vrij beperkt en ik heb een onvoldoende (stevig) sociaal netwerk. Aan mijn ouders heb ik vaak ontgoochelend weinig, ook los van de scheiding. Die mensen lijken hoe langer hoe meer in hun eigen wereldvreemde bubbel te leven. Langs de ene kant snap ik het wel met hun eigen ferme rugzak, langs de andere kant heeft een veel te groot deel van mijn leven gedraaid rond begrip en opoffering voor hun rugzak en mag ik er ook wel ontgoocheld in zijn.Het leven is ook een pak moeilijker als alleenstaande ouder in de week dat u kind bij u is. Dan moet je alles alleen zitten bolwerken als je geen omgeving hebt die u kan helpen.

Jij zit natuurlijk dan nog eens in Noorwegen, met mensen die zo mogelijk nog geslotener zijn dan hier. Lijkt me zeker niet eenvoudig als de familie hier woont en je het je kinderen niet echt kan/wil aandoen om terug te komen. Ik weet niet of er al een ouder van jou op pensioen is, maar kan die niet wat komen logeren? Als je er wat aan hebt natuurlijk.Ik vind dat een moeilijke om een antwoord op te geven. Voor mij voelt het niet aan alsof ik gescheiden ben maar dat ik verlaten ben. Het is niet iets waar ik een zeg in had uiteindelijk. En ik weet niet of dat ooit zal veranderen.
Voor de kinderen valt het tot hu toe relatief mee, maar zoals @MisterV zegt, dat ze elke week 1-2 dagen voor de switch al beginnen over hoe ze mij gaan missen doet serieus pijn. Ik krijg tranen in mijn ogen gewoon van het hier te typen.
Mijn ex zit nu letterlijk elke dag dat ze de kinderen niet heeft + elk weekend met de kinderen bij haar vrienden een uur hier vandaan omdat ze 'mensen rondom zich nodig heeft'. ( Voor zover ik weet woont ze daar gewoon en is in haar huis wanneer het schooldagen zijn) Maar zoals hier al eens gezegd haar vrienden waren mijn vrienden, dus ik ben nu +/- volledig alleen en dat is toch wel relatief moeilijk om alles te doen rondgaan. Maar hey, over 11 jaar zijn de kinderen +/- zelfstandig![]()
Jij zit natuurlijk nog in een totaal andere fase waarin er nog veel uitgezocht en afgesproken moet worden etc.Ik vind dat een moeilijke om een antwoord op te geven. Voor mij voelt het niet aan alsof ik gescheiden ben maar dat ik verlaten ben. Het is niet iets waar ik een zeg in had uiteindelijk. En ik weet niet of dat ooit zal veranderen.

Dat is niet echt het probleem. Er is ook niet echt een probleem in het dagdagelijkse, het is meer dat constant gevoel van onzekerheid. Wat als er plots een grote file is op weg van huis, wat als het plots begint te sneeuwen, .. dat soort zaken. Geen idee hoe ik dat ga opvangen wanneer het gebeurt.Jij zit natuurlijk dan nog eens in Noorwegen, met mensen die zo mogelijk nog geslotener zijn dan hier. Lijkt me zeker niet eenvoudig als de familie hier woont en je het je kinderen niet echt kan/wil aandoen om terug te komen. Ik weet niet of er al een ouder van jou op pensioen is, maar kan die niet wat komen logeren? Als je er wat aan hebt natuurlijk.
Dan moet je zorgen dat je dat wèl al kan opvangen in je hoofd.Dat is niet echt het probleem. Er is ook niet echt een probleem in het dagdagelijkse, het is meer dat constant gevoel van onzekerheid. Wat als er plots een grote file is op weg van huis, wat als het plots begint te sneeuwen, .. dat soort zaken. Geen idee hoe ik dat ga opvangen wanneer het gebeurt.

Ik heb een groot probleem met mensen aan te spreken vooral als het puur is omdat ik ze nodig heb om iets te doen voor mij. In theorie werkt dat, maar in praktijk..Dus vraag op school gewoon eens na wat er in zo een gevallen gebeurt. Of spreek een ouder aan van een ander kindje in hun klas of zij in nood de meisjes kunnen opvangen, en zorg dat je hun nummer hebt.
Dat is ook absoluut geen onlogische gedachte en herkenbaar voor velen van ons.

Kan een school halfweg of minder ver verhuizen zonder in een dure stad te moeten gaan zitten?
Of is dat niet zo evident zoals hier in Vlaanderen?
Heel eerlijk zou ik op DIT moment nog geen grote stappen nemen in jouw plaats.
Voor hetzelfde geld is ze in januari terug op zoek naar iets anders omdat er ambras is met de vrienden of zo.
Laat haar op dit moment zelf maar de kastanjes uit het vuur halen en ten volle ervaren welke veranderingen er gepaard gaan met de scheiding, ook dat urenlange pendelen etc. Dat is absoluut kut voor de meisjes! Maar dat is HAAR keuze, jij bent niet vertrokken naar een andere omgeving.
Tuurlijk, maar dan moeten die kinderen nog altijd elke dag 2 uur in de auto zitten en dat ga ik ze dus niet aan doen. ( Zelfs al weet ik wel dat ik het niet ben die dat beslist).Is het dan geen optie dat ze bij jou in de buurt naar school gaan en zij dan maar elke keer de ellenlange trip maakt? Geeft een mooie herinnering naar vroeger.
Vreesde ik al, dacht me al zo iets te herinneren bij jou.Je moet naar de school gaan waar (1 van) de ouders wonen. Letterlijk als mijn huidige woonst 50 meter verder in de straat was dan moesten ze naar een andere school. Dus 1 van ons 2 zal altijd dicht bij de school wonen.
Er is een heel groot verschil tussen "we zijn vrienden die je uit de nood helpen" en "verhuis uw hebben en houden en kom langdurig met je gezin inwonen" natuurlijk.Dat betwijfel ik nu wel, daar hangt ze al 20 jaar mee samen, ik heb ook niks tegen die mensen. We zijn daar vorig jaar mee naar Portugal geweest.

Maar niemand zegt dat je nooit of te nimmer moet tegemoetkomen he.Ik ga het niet simpel maken voor haar, maar als de keuze is tussen ik 10+ jaar miserie en de kinderen een makkelijkere jeugd of ik iets makkelijker en de kinderen ook maar iets miserie dat ze bespaard zou kunnen worden. Dan is de keuze redelijk simpel.
Vreesde ik al, dacht me al zo iets te herinneren bij jou.
Er is een heel groot verschil tussen "we zijn vrienden die je uit de nood helpen" en "verhuis uw hebben en houden en kom langdurig met je gezin inwonen" natuurlijk.![]()

Maar niemand zegt dat je nooit of te nimmer moet tegemoetkomen he.
Maar mocht ik in jouw situatie zijn, zou ik ze zeker het volledige schooljaar nog hare plan laten trekken. En ten vroegste vanaf dan overwegen om te verhuizen. En dan nog moet dat niet IN die stad zijn, toch? Als zij er woont is dat toch voldoende?
Bij ons staat trouwens expliciet in ons ouderschapsplan dat de dochter gans haar basisonderwijs zal doorlopen in school X. Aangezien ik wel nog moest verhuizen en hij al een appartement had eens de scheiding getekend was, was ik dus verplicht daar rekening mee te houden.
Rechters zullen ook daar niet zo gelukkig zijn met ouders die efkes beslissen een uur rijden verder te gaan wonen met kleine kinderen in het spel dus STEL dat het fout zou lopen om alles op papier te krijgen, sta jij in de sterkste positie door niet te verhuizen en de kinderen geen extra veranderingen te laten doormaken.