Opmerkelijke huizen te koop

En wat is die "bioscoop"? Een TV op een tafeltje? 😂

e7ff6d4d9a006355b6ae82a417f33a94.jpg

De cave is hier zeer letterlijk genomen :p

Allez nog geen miljoen! Kijk zeker naar de mooie keuken verdeeld over 2 niveaus
Die straatnaam is wel passend.

Die de tekst erbij geschreven heeft mogen ze wel een brilleke kopen;
- indrukwekkend, uitzonderlijk, prachtige tuin, recentelijk gerenoveerd, woonkamer/bioscoop,...

Ik volg de immo rond Leuven wel wat, en je ziet toch regelmatig van die huizen starten rond de 8-900k, waarna ze enkele weken later opeens aan 600-700 staan wat vaak nog steeds overpriced is.

Aan het interieur te zien, wonen er volgens mij wel buitenlanders (Poolse bouwvakkers ofzo)? Misschien hebben zij wel een verkeerd idee van de gangbare prijzen hier.

Persoonlijk zou mij dat gewoon de grondwaarde waard zijn... en dat kan misschien redelijk wat zijn tgv de nabijheid tot het leuvense station.
De Spaarstraat in Kessel-Lo (waar dat kot ligt) is echt maar een gewone straat... Ik snap al een tijdje die prijzen in Leuven niet meer.

Op papier (volgens de opgegeven specs) is de volgende niet te vergelijken maar 960 vergeleken met hetgeen hieronder...

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/leuven/3000/9464427?searchId=61323a1d1626e

Aan het interieur te zien, wonen er volgens mij wel buitenlanders (Poolse bouwvakkers ofzo)? Misschien hebben zij wel een verkeerd idee van de gangbare prijzen hier.

Bouwvakkers?

f5e4387fc12a0f0f3026266e7840933e.jpg

Ik vind die kelderrenovatie redelijk creepy + zo is het wel heel makkelijk om aan 375m² te komen.

De Spaarstraat in Kessel-Lo (waar dat kot ligt) is echt maar een gewone straat... Ik snap al een tijdje die prijzen in Leuven niet meer.
Voor de gemiddelde bakfietser is dat natuurlijk een droomlocatie, ik denk dat ze al klaarkomen in hun geitenwollensok alleen al bij het gedacht dat ze hun kinderen met de bakfiets naar school kunnen doen, vervolgens terug naar huis, en hup de trein op naar Brussel. Hoe mooi kan het leven zijn :love:

Stevig prijskaartje, maar dan heb je wel je te renoveren eilandje.

Goh, dit huis (in een deelgemeente van Nijlen) heeft een tijd te koop gestaan aan 700k€

Is het huis van een ex-klasgenoot van mij, en dat is vanbinnen gewoon modern en goed afgewerkt. De tuin is ondertussen wel gehalveerd tov vroeger, maar dan nog is het een mooie tuin.
Dan liever zoiets dan zoveel te veel te betalen voor dat ding in Nijlen ze :p

Hier zijn ze ook op hunne gevel gevallen: tandartspraktijk op 50 meter van het OCMW en den Aldi, overal gatlelijke tegels die alle warmte weghalen. Paar maanden hopen op ne zot en dan laten zakken naar 550k. What a wonderful world.

Hier zijn ze ook op hunne gevel gevallen: tandartspraktijk op 50 meter van het OCMW en den Aldi, overal gatlelijke tegels die alle warmte weghalen. Paar maanden hopen op ne zot en dan laten zakken naar 550k. What a wonderful world.
De kastjes, tegels en zo zijn gedateerd, maar ik vind wel dat het huis er heel goed onderhouden uitziet. Je hebt ook een heel grote garage, grote tuin, ... ik zie dit nog wel verkopen, misschien niet aan de vraagprijs, maar in de huidige markt wel boven de 600.000.

32 zonnepanelen ook, dat zal de prijs wel serieus opdrijven...

Man man, probeer eens objectiever en door bepaalde zaken heen te kijken. Dit is best een goed onderhouden huis. Zet dit in een duurdere gemeente en dit gaat zo weg voor die prijs. Voor de regio Berlaar zal het iets onder de vraagprijs gaan.

De kastjes, tegels en zo zijn gedateerd, maar ik vind wel dat het huis er heel goed onderhouden uitziet. Je hebt ook een heel grote garage, grote tuin, ... ik zie dit nog wel verkopen, misschien niet aan de vraagprijs, maar in de huidige markt wel boven de 600.000.
Ik vind dat huis ook nog ok, die tegels kan je nog vervangen.

Alles wordt hier zowat afgeknald.
Stel me dan steeds de vraag hoe deze “afknallers” zelf wonen.
Er zitten hier naar mijn gevoel enkelen die het gevoel met de realiteit verloren zijn of moeilijk door bepaalde zaken heen kunnen kijken. Het is niet omdat iets niet je smaak is (tegels, parket, kleur, etc.), dat het plots om een krot gaat die veel te duur geprijsd staat..

Het is blijkbaar voor sommigen een hele uitdaging om objectief naar bepaalde parameters te kijken. Of de typische reactie: bv. "voor dat geld kan je ook dit huis kopen" en dan komen ze af met een huis dat 50j. ouder is, meer onderhoud vereist, in een goedkopere gemeente staat enz. Totaal geen eerlijke vergelijking dus. Maar ja, het huis ziet er mooier uit op foto en het is meer hun smaak. Een mens is soms een raar beestje. :sarcastic:

Nu dat gezegd zijnde, er staan zeker te duur geprijsde woningen online, zoals dat van Kessel-Lo.

Man man, probeer eens objectiever en door bepaalde zaken heen te kijken. Dit is best een goed onderhouden huis. Zet dit in een duurdere gemeente en dit gaat zo weg voor die prijs. Voor de regio Berlaar zal het iets onder de vraagprijs gaan.
Volledig akkoord.
Voldoende ruimte, deftige materialen, enorm goed onderhouden. Praktijkruimte. Berlaar is ook een populaire gemeente omwille van het ‘landelijke’ karakter tegenover bv het nabij gelegen Lier.
De meeste vergeten ook dat huizen uit de hogere prijsklasse (zoals deze woning) niet weggaat voor de vraagprijs, daar wordt meestal gewerkt met wat onderhandelingsruimte. Dat is geen kot van 300 waar mensen als gek beginnen op te bieden hé.
Een nieuwbouw rijwoning in die gemeente gaat rond de 500 met een veel kleinere tuin en bewoonbare oppervlakte. Dan is dit geen gekke prijs hoor..

Een nieuwbouw rijwoning in die gemeente gaat rond de 500 met een veel kleinere tuin en bewoonbare oppervlakte.

Verre van. Maar het gaat stap voor stap die richting uit omdat ze de bevolking massaal laten denken dat dat kan, in zo'n systeem vallen bepaalde mensen volledig uit de boot.

Terug
Bovenaan