Opmerkelijke huizen te koop

Dat Huis staat hier een paar straten verder....Heel mooi huis, ik was ook altijd onder de indruk als ik er voorbij kwam. Locatie echter veel minder, dichtbij het centrum dat wel. Maar ligt omsloten door 3 drukke wegen (2 invalswegen en de ring van Brugge), waardoor je eigenlijk altijd wel verkeersgeluiden hebt. Het zijn er sommigen die zich daar niet aan storen, maar voor dit prijskaartje,...

Bij de keuken heb ik ook het gevoel dat die ingericht is door iemand die de keuken niet veel gebruikt :p Of die zijn eigen gemak minder belangrijk vindt dan het zicht. De plaatsing van de oven en weinig kasten zijn al zeer vreemd. Maar dan ook:
Ik zie geen eetkamer op de foto's, dat betekent dat het eiland dus de eetplaats is. Dus nog minder plek in de keuken als er effectief iemand aan tafel zit.
De enige mogelijkheid die ik zie voor koelkast, is een laag tafelmodel ergens. Ik vermoed naast de oven. Ik zou toch een grotere koelkast in de keuken zelf willen. Ik zie nergens op de foto's een berging met nog een koelkast... Mogelijks achter één van de zwarte wanden in de gang maar in mijn ogen super onpraktisch.

En het is niet enkel de keuken. Zie de foto van het zicht als de voordeur open is:

Veel plezier met je boodschappen naar daar te dragen. De keuken/living is daar beneden en vermoedelijk berging ook.

En ik zie direct al waarom.
Het is het huis van een interieurarchtiect: https://www.lab-designburo.com/
+

Ziet er schoon uit, maar op veel vlakken is het ingericht voor het zicht en niet voor in te wonen. Goed als ze er een koper voor vinden maar zou niets voor mij zijn.

Daar zitten twee tafelmodellen van koelkasten in verwerkt, las ik ergens. Niet superveel kastruimte inderdaad, maar mogelijk wordt dat wel gecompenseerd door de ruime berging er net naast. Daarnaast wel voldoende werkruimte vind ik.

Niet vergeten dat dit een rijwoning van beperkte grootte is he. Ik vind het eiland dat ook dienst doet als tafel daarom een goeie keuze in dit geval. Er is nu eenmaal beperkte ruimte, maar de huidige indeling geeft toch een enorm ruimtegevoel. Idem met die trap naar beneden - dat is eigen aan de indeling van het huis natuurlijk.

Tegenwoordig zijn zelfs ziekenhuizen met meer warmte en gezelligheid ingericht.
Is toch ook gewoon verschrikkelijk slecht ingericht, een gigantische 'hal' waar de trap staat en daar staat dan zo een bureau ingepropt in de hoek. Is niet alleen spuuglelijk maar ook nog eens super onpraktisch in tijden waar mensen 2/3 dagen van thuis uit werken.

Daar zitten twee tafelmodellen van koelkasten in verwerkt, las ik ergens. Niet superveel kastruimte inderdaad, maar mogelijk wordt dat wel gecompenseerd door de ruime berging er net naast. Daarnaast wel voldoende werkruimte vind ik.
Waar ergens? Staat niet in het zimmo zoekertje, en heb het nergens anders gevonden.
Dus ik ga af op foto's + uitleg op zimmo, en daar staat die berging en koelkasten niet op.

Niet vergeten dat dit een rijwoning van beperkte grootte is he. Ik vind het eiland dat ook dienst doet als tafel daarom een goeie keuze in dit geval. Er is nu eenmaal beperkte ruimte, maar de huidige indeling geeft toch een enorm ruimtegevoel. Idem met die trap naar beneden - dat is eigen aan de indeling van het huis natuurlijk.
Het was hun keuze hé voor die trap naar beneden. Alles van achterbouw en onder straatniveau was origineel niet zo ingericht:
3drender2_prinsalbertstraat40.jpg

Dusja, als je dan toch een totaalrenovatie doet, kan je de trap ook aanpakken of elders plaatsen zodat het handiger wordt om naar de leefruimte te gaan. Wat ze bewust niet gedaan hebben.

Goed als het andere mensen wel ligt, ik zie teveel dingen die gewoon te onhandig zijn in praktijk.

We zijn hier allemaal aan 't lachen maar beseffen precies niet dat we naar even onbetaalbare prijzen gaan als in Zwitserland...

Ligt dat nu aan mij of is dat nu enorm goedkoop? Ok, het is een epc-C, dus daar valt nog iets voor te zeggen. Maar verder is dat toch een knap huis voor die prijs?
30 jaar oud hè, dus technieken zijn hopeloos aan het verouderen. Als je daar voor langere termijn wil wonen moet je dat eigenlijk volledig strippen, nieuwe ramen/deuren, vloerisolatie, muurisolatie, elektriciteit, loodgieterij. En dan nog volledig terug afwerken. Dan zit je al vlot boven het miljoen.

Dat Huis staat hier een paar straten verder....Heel mooi huis, ik was ook altijd onder de indruk als ik er voorbij kwam. Locatie echter veel minder, dichtbij het centrum dat wel. Maar ligt omsloten door 3 drukke wegen (2 invalswegen en de ring van Brugge), waardoor je eigenlijk altijd wel verkeersgeluiden hebt. Het zijn er sommigen die zich daar niet aan storen, maar voor dit prijskaartje,...
Prijzen van Sint-Kruis zijn moeilijk te begrijpen als je kijkt naar bereikbaarheid. Alles richting centrum of snelweg met de auto is heel omslachtig. Maar prijzen zijn bijna identiek als Sint-Andries of Sint-Michiels

30 jaar oud hè, dus technieken zijn hopeloos aan het verouderen. Als je daar voor langere termijn wil wonen moet je dat eigenlijk volledig strippen, nieuwe ramen/deuren, vloerisolatie, muurisolatie, elektriciteit, loodgieterij. En dan nog volledig terug afwerken. Dan zit je al vlot boven het miljoen.
Of ge koopt het en ge zet er een zetel, een eettafel en wat stoelen in en ge gaat verder met uw leven. Tis niet dat die zaken allemaal noodzakelijk zijn om er in te kunnen wonen.

Prachtig huis :o

Ligt dat nu aan mij of is dat nu enorm goedkoop? Ok, het is een epc-C, dus daar valt nog iets voor te zeggen. Maar verder is dat toch een knap huis voor die prijs?
Is die tuin nu omringt door een gracht met stilstaand water ? Ik zou het dan zomaar niet vertrouwen, die prijs krijg je misschien enkel en alleen maar als je de zomerse muggenplaag of ander ongedierte erbij neemt.

Of ge koopt het en ge zet er een zetel, een eettafel en wat stoelen in en ge gaat verder met uw leven. Tis niet dat die zaken allemaal noodzakelijk zijn om er in te kunnen wonen.

Prachtig huis :eek:
Uiteraard, maar iemand die 750K neerlegt voor een woning gaat waarschijnlijk niet tevreden zijn met een verouderd kot.

Uiteraard, maar iemand die 750K neerlegt voor een woning gaat waarschijnlijk niet tevreden zijn met een verouderd kot.
overdrijf anders eens, buiten wat opsmuk werk hier en daar (nieuwe keuken, nieuwe badkamer) is dat allemaal nog goed voor 25 jaar. Precies of de elctriciteit of loodgieterij valt uit elkaar omdat het van de jaren 90 is.

Is idd weer typisch BG, dat huis een verouderd kot noemen. 🤣.
Ziet er een zeer degelijke woning uit.

Terug
Bovenaan