Opmerkelijke huizen te koop

Bij ons in de regio (ten zuiden van Gent) staan woningen tussen de pakweg 350k en 600k toch niet lang te koop, integendeel.

Als het lang te koop staat is het ofwel een specialere eigendom (winkelpand erbij, magazijn, weides voor paarden,...) of echt in de hogere budgetten vanaf 800k.

Van ons is het in centrum-Gent (binnen de R40) maar is wel een op-en-top starterswoning en niet super geïsoleerd. Die potentiële kopers moeten quasi alles lenen en zijn extra slachtoffer van de gestegen rentes natuurlijk. Ik wijt het daaraan, ik zou anders niet weten waarom er zo weinig interesse was. Het middensegment zal daar iets minder last van hebben hoewel wij ook van kennissen horen dat het stroef loopt met de verkoop van hun middenklasse-woning. Het hoge segment verkoopt altijd traag natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ja, er zijn veel opties. Eén daarvan is uw opbrengsteigendom verkopen en bijkomend een lening vragen aan de bank.
Dat was voordeliger als inbrengen als onderpand voor die lening bij de bank ?

Uiteindelijk heb je met die huur dan potentieel een betere positie in de terugbetalingen aan de bank voor de lening. Toch zolang je geen investeringen moet doen in het verhuurpand. Nu bon, ik ga ervan uit dat je dit hebt bekeken en dat verkopen het meest opportune was.

Kunnen we terug ontopic gaan aub.
Over bovenstaand onderwerp zijn er andere topics binnen "Bouwen & Wonen" beter geschikt.

Omdat ik kapitaal nodig heb om een bedrijf over te nemen.

[Off-topic, hopelijk mag dat voor 1 bericht nog] Positief bedoeld: ik hoop dat dat een teken is dat je de knoop doorgehakt hebt bij je huidige werkgever zodat je binnenkort verlost bent van veel van je werkgerelateerde ergernissen!

Ik heb het nog niet gevonden in deze thread maar het huis van de Pfaffs staat nog altijd te koop (en ze kwamen al van een vorige woning die 8 jaar te koop stond):

Nieuwsblad - Villa Pfaff raakt maar niet verkocht: waaraan kan dat liggen? “In vastgoedtermen zeggen we dat de woning verbrand is”

Die 377 m² halen ze enkel met de bijgebouwen. Het ligt denk ik in een hoek van Brasschaat die net iets te afgelegen is. En hoewel dat Nieuwsblad artikel spreekt dat mensen niet zoveel gras willen maaien lijkt de villa van buiten en binnen toch een renovatieverhaal voor het rijker clienteel dat ze willen aanspreken. Het hoofdgebouw zal wss ook wat te klein uitvallen relatief gezien. Dat militair schietveld even verderop zal ook niet echt helpen.

Ik vind die villa van de Pfaffs toch niet duur op het eerste zicht, ik heb heb veel huizen gezien rond Leuven-Heverlee waar ze meer geld vragen en veel minder teruggeven.

Ik heb het nog niet gevonden in deze thread maar het huis van de Pfaffs staat nog altijd te koop (en ze kwamen al van een vorige woning die 8 jaar te koop stond):

Nieuwsblad - Villa Pfaff raakt maar niet verkocht: waaraan kan dat liggen? “In vastgoedtermen zeggen we dat de woning verbrand is”

Die 377 m² halen ze enkel met de bijgebouwen. Het ligt denk ik in een hoek van Brasschaat die net iets te afgelegen is. En hoewel dat Nieuwsblad artikel spreekt dat mensen niet zoveel gras willen maaien lijkt de villa van buiten en binnen toch een renovatieverhaal voor het rijker clienteel dat ze willen aanspreken. Het hoofdgebouw zal wss ook wat te klein uitvallen relatief gezien. Dat militair schietveld even verderop zal ook niet echt helpen.

Ik vraag mij vooral af wat in godsnaam de reden geweest kan zijn om van de ene villa in Brasschaat te verhuizen naar een andere villa om die vervolgens een paar jaar later ook weer te koop te zetten. Dat is toch geen doordachte keuze geweest.

Ik vond een artikel van 2018 (onderaan) en ze hadden eigenlijk twee woningen in hun bezit waarvan dus die van hierboven onverkochht bleef. Ze hebben het wat in de markt gezet als een "recente beslissing" begin 2024 maar ze leuren er al jaren mee. De prijs was toen €845.000, nu vragen ze wat meer maar geprofiteerd van de vastgoedstijging lijkt me niet het geval.

Ik neem dan aan dat ze, omdat het onverkocht was, "even" naar die andere villa gingen maar ondertussen gaat het al bijna naar een decennium later.

EDIT: Het was zelfs al begin 2016 te koop aangeboden.

Laatst bewerkt:

Is idd het uiteinde van Brasschaat, beetje verder en je zit in Wuustwezel.

Het dichtsbijzijnde centrum is Maria Ter Heide, deelgemeente van Brasschaat en dat is geen hoogvlieger.

Het centrum van Brasschaat is al gemakkelijk 10 min met de auto rijden.

Immo kantoor waar ze het proberen te verkopen is ook eigendom van den Dave, vrouw van Lindsey en je hebt grotere en bekendere immo kantoren bij ons. Niet dat iets zal uitmaken mss maar ze krijgen het idd zeer moeilijk verkocht.

Die bungalow is eerder "schoon onderhouden".

Ik kan mss het volgende denken (niet dat dat het echt goedpraat): het is een open bebouwing en alles is begane grond, dus er zijn enkele onderscheidende eigenschappen waar ze een premium voor willen vragen. Maar enkel begane grond is een precieze doelgroep, of die dat bedrag op tafel willen leggen betwijfel ik.

mooi gevonden wel, geeft een andere betekenis aan 'ge moogt op de bank slapen vanavond'
Die trap op foto 3. zo precies uit de jaren 50 en het is blijven stilstaan. De deur dat je daar beneden ziet, enkel bereikbaar onder de trap? handig :x

Niet zo ver van hier.
Duidelijk te merken dat het een privé verkoper is: cliché tekstje + heel onflatterende foto's ( al is het gewoon ook geen mooi huis imo). Afrijselijke ligging ook: vlakbij N16 en een spoorweg...
Weer een boomer die zijn mottig kot zwaar overschat.
Ik vraag mij soms af of we niet te veel hebben betaald voor ons huis + of de reeds gedane ( en eventuele toekomstige) investeringen in ons huis wel zouden kunnen recupereren bij een eventuele verkoop, maar als dit voor de vraagprijs verkocht geraakt, dan kan ik op mijn 2 oren slapen :crazy:

Terug
Bovenaan