Opmerkelijke huizen te koop

Bij ons achter de hoek, hebben ze een paar jaar terug gekocht voor “appel en een ei”, net geen 2 miljoen.

Volledig gerenoveerd en staat terug te koop.

:love:

Par 3'ken in den hof, zegt.

De buitenkant vind ik persoonlijk minder.

Dit huis staat 500 meter verder te koop en is ook :drool:

Ja, Vander Velpen is top hé.

Ja, de (koop)markt is echt zwaar onderkoeld momenteel. We zijn onze "opbrengst"eigendom aan het verkopen en het is huilen met de pet op. We zullen wellicht met verlies moeten verkopen. Het is alsof de rentestijging van de afgelopen 2 jaar pas nu helemaal zijn effect bereikt heeft.
Ik hoor via via dat we niet de enigen zijn waarbij vastgoed erg lang te koop blijft staan. Wie tijd heeft kan het been stijf houden, wie onder tijdsdruk staat moet zijn prijs (fors) laten zakken.

Bij verhuur daarentegen staan ze in rijen aan te schuiven.
Waarom verkoop je het dan ?

Al is het een goed ding dat die prijzen onder druk staan. En dat er een correctie komt. Prijzen begonnen wel echt zot te worden, alsof iedereen multimiljonair is of dat wil geven aan een woning. Ik word al triestig als ik de KI van die woningen zag... 7+k->wat geeft dat een 6 - 7 k als onroerende voorheffing elk jaar?
Liever zij dan ik...

Al zal de potentiële huurbelasting ook niet echt helpen.

Ja, de (koop)markt is echt zwaar onderkoeld momenteel. We zijn onze "opbrengst"eigendom aan het verkopen en het is huilen met de pet op. We zullen wellicht met verlies moeten verkopen. Het is alsof de rentestijging van de afgelopen 2 jaar pas nu helemaal zijn effect bereikt heeft.
Ik hoor via via dat we niet de enigen zijn waarbij vastgoed erg lang te koop blijft staan. Wie tijd heeft kan het been stijf houden, wie onder tijdsdruk staat moet zijn prijs (fors) laten zakken.

Lijkt me sterk regiogebonden. Hier in mijn dorp staan de meeste huizen maar een paar weken te koop totdat er een stickertje verkocht op de plaat hangt..

Laatst bewerkt:
Bij ons achter de hoek, hebben ze een paar jaar terug gekocht voor “appel en een ei”, net geen 2 miljoen.

Heeft dat nu een hele tijd geleden ook al eens niet te koop gestaan (en niet verkocht geraakt)?

En die woning van Dieter Vander Velpen is inderdaad echt prachtig, mist enkel een zwembad :)

Dat huis is wel redelijk perfect, maar 4.3 m€ ? Met dat geld bouw je toch je eigen droomhuis?
Wel knap dat ze EPC B hebben, zonder hopen zonnepanelen op het dak. Dat zie ik vaker bij oudere huizen, EPC B omdat het dak dan boemvol met zonnepanelen ligt, niet omwille van isolatiemateriaal.

Dat huis is wel redelijk perfect, maar 4.3 m€ ? Met dat geld bouw je toch je eigen droomhuis?
Wel knap dat ze EPC B hebben, zonder hopen zonnepanelen op het dak. Dat zie ik vaker bij oudere huizen, EPC B omdat het dak dan boemvol met zonnepanelen ligt, niet omwille van isolatiemateriaal.
Zoek u maar eens een stuk grond zoals dat?

Droomhuis voor dat geld sowieso, maar op zo een stuk grond in het midden van het perceel?

4,20 meter breed binnen is geen cadeau, ook al is dat te verkopen als half-open bebouwing. Zonder de binnenverlichting lijkt het redelijk donker. 147 m² is niet meteen riant te noemen.

147m2 is nu ook niet zo uitzonderlijk, denk dat een gemiddelde matexiwoning tegenwoordig ook maar zoiets is. Alles aan die woning schreeuwt echter: "wij hebben geen plaats om onze brol te zetten". Ipv daar een zadeldak op te knallen. Overigens is de badkamerindeling om te janken.

Heeft dat nu een hele tijd geleden ook al eens niet te koop gestaan (en niet verkocht geraakt)?

En die woning van Dieter Vander Velpen is inderdaad echt prachtig, mist enkel een zwembad :)

Ja kan wel wat je zegt, stond alleszins te koop voor rond het 2 miljoen dacht ik.
Ze hebben alleszins heel die binnenkant nadien gestript en verbouwingen gedaan.

Dus is het verkocht en nieuwe eigenaars gerenoveerd of niet verkocht en geld ingestoken om het duurder te verkopen, who knows.

Het blijft een huis van 65 jaar oud dus zou er nooit dat geld aan geven en voor dat bedrag idd ne grond zoeken en zelf bouwen.

Bij ons in de regio (ten zuiden van Gent) staan woningen tussen de pakweg 350k en 600k toch niet lang te koop, integendeel.

Als het lang te koop staat is het ofwel een specialere eigendom (winkelpand erbij, magazijn, weides voor paarden,...) of echt in de hogere budgetten vanaf 800k.

Terug
Bovenaan