Opmerkelijke huizen te koop

Amaai schoon huis. Ook echt wel goed geprijsd, al zal Koersel niet de duurste regio zijn?

Mooi huis inderdaad, maar moeilijke regio om dat verkocht te krijgen (al lijkt de prijs mij wel correct te zijn). Is ook eerder Stal, zou liever dichter tegen Koersel centrum zitten dan. Koersel is zeker geen dure regio in Limburg. Maar ook niet de goedkoopste.

Mooi huis inderdaad, maar moeilijke regio om dat verkocht te krijgen (al lijkt de prijs mij wel correct te zijn). Is ook eerder Stal, zou liever dichter tegen Koersel centrum zitten dan. Koersel is zeker geen dure regio in Limburg. Maar ook niet de goedkoopste.

Ben je zeker? Ik woon namelijk net buiten Koersel Centrum (meer naar Koersel kapelleke ipv Stal). :P

Ben je zeker? Ik woon namelijk net buiten Koersel Centrum (meer naar Koersel kapelleke ipv Stal). :p

Zal wel ongeveer op het Limburgse gemiddelde zeker liggen, Koersel?

Ik ben opgegroeid in Koersel, ook eerder richting kappeleke. Als ik het voor het kiezen had, zouden we daar ergens gaan wonen.
Maar mijn vriendin had geen zin om elke dag meer dan 40 min kwijt te zijn, juist om naar en van de eerst mogelijke oprit van de autostrade te rijden :p Dus hier is het Zolder (Boekt) geworden.

Dat huis waarover we spreken, was hier in Boekt al lang verkocht geweest.

Ben je zeker? Ik woon namelijk net buiten Koersel Centrum (meer naar Koersel kapelleke ipv Stal). :p
Zal wel ongeveer op het Limburgse gemiddelde zeker liggen, Koersel?

Ik ben opgegroeid in Koersel, ook eerder richting kappeleke. Als ik het voor het kiezen had, zouden we daar ergens gaan wonen.
Maar mijn vriendin had geen zin om elke dag meer dan 40 min kwijt te zijn, juist om naar en van de eerst mogelijke oprit van de autostrade te rijden :p Dus hier is het Zolder (Boekt) geworden.

Dat huis waarover we spreken, was hier in Boekt al lang verkocht geweest.
Ik woon zelf ook in Koersel en dat is volgens mij echt pal het gemiddelde van Limburg. Niet het goedkoopste zoals in het noorden (pelt/...) of het zuiden (voeren/...) maar ook niet bij de duurdere (hasselt/zonhoven/...). Tegenwoordig wel een redelijke bouwwoede de laatste jaren met ook heel wat jonge mensen.

Wat een luxe hier te koop is voor de prijs van een bescheiden rijhuis in Leuven bijvoorbeeld, absurd. Ik denk dat zulke plaatsen, en ook Stal bijvoorbeeld -zeer rustig tussen twee bosrijke gebieden- aantrekkelijker worden omdat veel mensen vaker kunnen thuiswerken. Kinderen die gingen studeren bleven vroeger plakken in de grootsteden maar kiezen nu ook eerder iets dichter bij huis.

Vanuit het centrum hier is het trouwens maar een dikke 10 minuten tot max een kwartier op drukkere momenten tot de autostrade.

Laatst bewerkt:
Ik woon zelf ook in Koersel en dat is volgens mij echt pal het gemiddelde van Limburg. Niet het goedkoopste zoals in het noorden (pelt/...) of het zuiden (voeren/...) maar ook niet bij de duurdere (hasselt/zonhoven/...). Tegenwoordig wel een redelijke bouwwoede de laatste jaren met ook heel wat jonge mensen. Betaalbaar en er is best veel ruimte. Veel bouwgronden zijn de deur uitgevlogen. Wat een luxe hier te koop is voor de prijs van een bescheiden rijhuis in Leuven bijvoorbeeld, absurd.

Ik denk dat zulke plaatsen, en ook Stal bijvoorbeeld -zeer rustig tussen twee bosrijke gebieden- aantrekkelijker worden omdat veel mensen vaker kunnen thuiswerken. Kinderen die gingen studeren bleven vroeger plakken in de grootsteden maar kiezen nu ook eerder iets dichter bij huis.

Vanuit het centrum hier is het trouwens maar een dikke 10 minuten tot max een kwartier op drukkere momenten tot de autostrade.

Ik ben zelf van Beringen centrum, maar dat is niet zo leuk meer om te wonen. Te veel sociale woonblokken en vooral hoogbouw in de regio waar ik vandaan kom (tussen de voetbalclub en het centrum). Past niet met mijn 'BG stand' (grapje eh :D). Vind het gewoon geen gezellige buurt meer, ook al is dat een beetje dichter bij de autosnelweg.

Ik heb, nadat ik vertrokken ben thuis, altijd in/rond Koersel centrum gewoond. Eerst tussen Koersel en Beringen, dan tussen Koersel en Heusden, gebouwd in Koersel Centrum (achter de Dexia/Gamemania) in een doodlopende straat en nu dus tussen centrum en Koersel kapelleke (400m van de kerk).

De prijzen hier zijn inderdaad gemiddeld voor Limburg, maar de mensen hier verdienen ook niet gigantisch veel natuurlijk. Alles staat wel wat in verhouding denk ik. Het bruto belastbar inkomen per aanslagbiljet zit net boven de 25% laagste inkomens in België). Met als opmerking dat er wel grote verschillen zijn tussen de 'wijken' natuurlijk. Range is 25-45k gemiddeld bruto belastbaar.

Qua autosnelweg zal dat inderdaad 10-15 minuten zijn, valt wel mee. Krijg er veel rust en groen voor in de plaats.

Ik heb, nadat ik vertrokken ben thuis, altijd in/rond Koersel centrum gewoond. Eerst tussen Koersel en Beringen, dan tussen Koersel en Heusden, gebouwd in Koersel Centrum (achter de Dexia/Gamemania) in een doodlopende straat en nu dus tussen centrum en Koersel kapelleke (400m van de kerk).
Ik heb die buurt nu eens opgezocht. Koersel kapelleke.
Uit interesse: hoe ver is de afstand bv tot het restaurant dat je regelmatig bezoekt, de vrienden die je hebt of uw café waar ge graag een (alcoholvrij) pintje drinkt? Ik kan mezelf niet voorstellen om zo 'afgelegen' te wonen. Al ben ik me er van bewust dat het nog zou meevallen...

Ik heb die buurt nu eens opgezocht. Koersel kapelleke.
Uit interesse: hoe ver is de afstand bv tot het restaurant dat je regelmatig bezoekt, de vrienden die je hebt of uw café waar ge graag een (alcoholvrij) pintje drinkt? Ik kan mezelf niet voorstellen om zo 'afgelegen' te wonen. Al ben ik me er van bewust dat het nog zou meevallen...

Jama, ik woon net buiten de bebouwde kom (met 100 meter ofzo) richting Koersel kapelleke, niet 3,5km verder in Koersel kapelleke eh. Daar is inderdaad niets buiten veel bomen en een buitenspeeltuin.

Als je een straal van 2km rond mijn huis trekt heb je (uit mijn hoofd):
- 3 zeer goede vrienden (zelfs al op 300m en 1,3km)
- school van de 3 kinderen
- 3x frituur
- 3 supermarkten + de Gamma
- kebabzaak
- dagbladhandel (pakjesdienst)
- 2 nachtwinkels
- kruidvat
- cinema
- 3 bakkers
- 2 apothekers
- huisartsenpraktijk
- 2 brasserie's + 3 cafe's (de dichtsbijzijnde is 1,2km)
- 4 tankstations
- tennisclub
- voetbalclub
- sporthal voor zaalsportenl, judo, karate, kickboxen,...
- KBC bank
- schoenmaker
- 3 autodealers
- fietsendealer
- mijn ex (makkelijk voor co-ouderschap)
- wss nog een aantal dingen die ik nooit nodig heb en dus niet ken. Volgens mij is er bvb ook een hondenkapper, kapper en zelfs een electro-winkel in de buurt.

Dat afgelegen valt wel mee dus, een carrefour, colruyt en kledingwinkels zijn allemaal wat verder (5-10km), maar hoe vaak bezoek je die. Hier is dat niet eens maandelijks. Vaak gaan die dan nog gepaard met een rit naar het werk (bvb een cadeaubon uithalen voor een verjaardagsfeest voor een kindje). Je past je leven daar gewoon op aan.

Ik heb collega's die in een centrumstad wonen waar ze hunne EV niet voor de deur kunnen zetten om te laden, laat staan dat ze een laadstation kunnen plaatsen of in hun eigen straat kunnen parkeren. Dat zou ik veel erger vinden bvb.

Laatst bewerkt:
Ik gok dat Pelt en omstreken niet goedkoper gaan zijn dan Koersel, met al die Hollanders.
Nee, dat denk ik ook niet. Voor goedkoop moet je eerder regio Tongeren (en vooral deelgemeenten) gaan.
Bedoelde eigenlijk Hechtel-Eksel / Peer / Bree enz dus net iet verder van de grens en moeilijk bereikbaar via de noord-zuid.

Pelt en vooral Lommel zijn inderdaad aantrekkelijk voor Nederlanders maar dat is meestal voor de chiquere villa's.

Bedoelde eigenlijk Hechtel-Eksel / Peer / Bree enz dus net iet verder van de grens en moeilijk bereikbaar via de noord-zuid.

Pelt en vooral Lommel zijn inderdaad aantrekkelijk voor Nederlanders maar dat is meestal voor de chiquere villa's.

Die regio is inderdaad heel moeilijk bereikbaar. Dat is binnendoor of de Noord-Zuid verbinding, maar dan kom je in Houthalen uit. Voor de E313 moet je dan via de E314 en het klaverblad in Lummen. Wil je rechtstreeks naar de E313 moet je veel binnendoor rijden.

Lommel heeft inderdaad dure wijken/huizen, maar een groot (verouderd deel) is ook gewoon goedkoop. Die huizen willen de Nederlanders niet...

Koersel is op dat gebied eigenlijk helemaal niet slecht gelegen en er is nog wel wat commerciele activiteit. Ik woon hier al bijna 20 jaar naar alle tevredenheid.

Ik woon zelf in Pelt, feit dat het hier zo duur lijkt is idd door de Nederlanders die in de villawijken kastelen kopen. Dat trekt de gemiddeldes scheef. De Mediaanprijs zal uiteindelijk een beter beeld geven. Maar er staat gewoon bitterweinig fatsoenlijk te koop en heb zo de indruk dat de prijzen voor iets of wat bewoonbaar met wat opknapwerk de prijzen de laatste 2 jaar geexplodeerd zijn.

Terug
Bovenaan