Veel geld, maar Willebroek is nu ook niet de goedkoopste regio zeker. Vind het appartement knap (niets speciaals maar wel goed verzorgd enzo). Vraag me alleen af waar die 150m2 woonoppervlak nu zit. De benedenverdieping lijkt nu ook niet groot.

De foto's doen er wel geen goed aan.


Zo was het bij oplevering enkele jaren geleden.
 
De foto's doen er wel geen goed aan.


Zo was het bij oplevering enkele jaren geleden.
Heel mooi appartement, maar dat mag ook wel voor 389k zonder garage. Ligt wel aan een vrij drukke straat en net iets te kort bij de A12.
 
Er wordt vaak gelachen met hoe weinig moeite makelaars doen en dat je het evengoed als privé-eigenaar kan verkopen, maar in gevallen zoals deze vraag je toch echt wel af waarom ze niet gewoon een makelaar inschakelen als je écht géén moeite wil doen..


Voor een vraagprijs van € 815.000 zou je toch verwachten dat ze op zijn minst wat foto's kunnen nemen :p

Wel echt een mooie straat om in te wonen!
 
Mooi voorbeeld van hoe een oude woning toch met smaak gerenoveerd kan worden.
Wij gaan hier een bezoekje doen :love2:
Het feit is ook dat je in die regio nog redelijk veel (afgewerkt) huis hebt voor een relatief beperkt budget.
 
Mooi voorbeeld van hoe een oude woning toch met smaak gerenoveerd kan worden.
Wij gaan hier een bezoekje doen :love2:
Het feit is ook dat je in die regio nog redelijk veel (afgewerkt) huis hebt voor een relatief beperkt budget.
Label B. Dus geen ver doorgedreven renovatie.

Aangezien die anders een impact hadden op het visuele aspect.
 
Label B. Dus geen ver doorgedreven renovatie.

Aangezien die anders een impact hadden op het visuele aspect.

En 199 kWh/m² dus nét een B, dus de cynicus in mij zegt dat dat wel heel toevallig net zo uitkomt (gezien de grote mate waarin er creatief omgegaan wordt met EPC attesten). Net een B incl. zonnepanelen laat ergens vermoeden dat de isolatie op een aantal plaatsen niet fantastisch zal zijn of de verwarming op gas niet al te nieuw - maar geen drama als het EPC certificaat een beetje realistisch opgesteld is.

Sowieso inderdaad een regio waar je veel waar voor je geld krijgt.
 
En 199 kWh/m² dus nét een B, dus de cynicus in mij zegt dat dat wel heel toevallig net zo uitkomt (gezien de grote mate waarin er creatief omgegaan wordt met EPC attesten). Net een B incl. zonnepanelen laat ergens vermoeden dat de isolatie op een aantal plaatsen niet fantastisch zal zijn of de verwarming op gas niet al te nieuw - maar geen drama als het EPC certificaat een beetje realistisch opgesteld is.

Sowieso inderdaad een regio waar je veel waar voor je geld krijgt.

Klopt wel. Heb verleden jaar een EPC laten vernieuwen (die van 2016 was niet goed meer voor verkoop) en daar gaf die toe als het bvb 105-110 was dat ze er aan prutsen en zo 95-99 van maken. Meer afwijkingen deed hij dan wel niet omdat dat opvalt.

Uiteindelijk was het 51, dus geen probleem.

Dus als hier de uiteindelijke EPC laag 200 is, dan is er praktisch geen verschil, alleen heb je officieel een B-label ipv C.
 
Mooi voorbeeld van hoe een oude woning toch met smaak gerenoveerd kan worden.
Wij gaan hier een bezoekje doen :love2:
Het feit is ook dat je in die regio nog redelijk veel (afgewerkt) huis hebt voor een relatief beperkt budget.
Heads up : ligt langs gewestweg en ik kan je garanderen dat het vrachtverkeer op deze weg (voor mij persoonlijk) ondraaglijk is geworden
 
Klopt wel. Heb verleden jaar een EPC laten vernieuwen (die van 2016 was niet goed meer voor verkoop) en daar gaf die toe als het bvb 105-110 was dat ze er aan prutsen en zo 95-99 van maken. Meer afwijkingen deed hij dan wel niet omdat dat opvalt.

Uiteindelijk was het 51, dus geen probleem.

Dus als hier de uiteindelijke EPC laag 200 is, dan is er praktisch geen verschil, alleen heb je officieel een B-label ipv C.

Dat ligt ook aan de verkleutering van de maatschappij natuurlijk.

Een EPC-waarde is gewoon een getal tussen de 0 en 1000 met een achterliggende betekenis.
Maar dat is blijkbaar te ingewikkeld. Daarom moest dat per se opgeknipt worden in arbitraire intervallen van [0, 100], [100, 200], ... met een lettertje en een kleurtje, zodat de kindjes het in één oogopslag zouden zien, zonder verdere inhoudelijke betekenis. :sarcastic:

En dan krijg je dergelijke spelletjes natuurlijk hé.
 
Dat ligt ook aan de verkleutering van de maatschappij natuurlijk.

Een EPC-waarde is gewoon een getal tussen de 0 en 1000 met een achterliggende betekenis.
Maar dat is blijkbaar te ingewikkeld. Daarom moest dat per se opgeknipt worden in arbitraire intervallen van [0, 100], [100, 200], ... met een lettertje en een kleurtje, zodat de kindjes het in één oogopslag zouden zien, zonder verdere inhoudelijke betekenis. :sarcastic:

En dan krijg je dergelijke spelletjes natuurlijk hé.
Niet alleen de kleurtjes he. Renovatieplicht danwel labelpremie danwel IER/nieuwbouwnorm is aan dezelfde arbitraire intervallen onderworpen. Ik kan me voorstellen dat op termijn ook het KI op die manier kan worden gedefinieerd, door de EPC-waarde in te rekenen.
Nog steeds arbitrair maar wel met meer betekenis dan enkel een kleurtje.
Ook wanneer je de foutenmarge inrekent, is het exacte getal niet echt belangrijk maar de grootteorde wel ... en dus het kleurtje ...
 
Dat ligt ook aan de verkleutering van de maatschappij natuurlijk.

Een EPC-waarde is gewoon een getal tussen de 0 en 1000 met een achterliggende betekenis.
Maar dat is blijkbaar te ingewikkeld. Daarom moest dat per se opgeknipt worden in arbitraire intervallen van [0, 100], [100, 200], ... met een lettertje en een kleurtje, zodat de kindjes het in één oogopslag zouden zien, zonder verdere inhoudelijke betekenis. :sarcastic:

En dan krijg je dergelijke spelletjes natuurlijk hé.

Denk dat het voor veel personen niets uitmaakt. Ik geloof een EPC certificaat van 215 bvb al meer dan eentje van 199.
Enkel moest de overheid er graden aanhangen, en voor A, B en C is er nu geen issue, maar als dat nu zich stelt tussen D en E wel. Dan is D ineens wat meer waard want geen verplichting om te renoveren binnen de 5 jaar.
 
Mooi voorbeeld van hoe een oude woning toch met smaak gerenoveerd kan worden.
Wij gaan hier een bezoekje doen :love2:
Het feit is ook dat je in die regio nog redelijk veel (afgewerkt) huis hebt voor een relatief beperkt budget.

Heads up : ligt langs gewestweg en ik kan je garanderen dat het vrachtverkeer op deze weg (voor mij persoonlijk) ondraaglijk is geworden
Ken de liggin niet, maar vind het wel zeer mooi gedaan. En de prijs tov wat je hier krijgt voor je geld is wel top.
 
Nooit geweten dat dit type woning daar stond 😳

Is niet ver van mijn ouderlijk huis. Ik ken het huis (en viavia de verkopers), maar daar ga je nooit per ongeluk passeren tenzij je een wandelaar bent. En dan nog, het is echt een weinig gebruikt wandelpad waar het naastligt.
Staat trouwens al een paar maanden te koop.
 
Is niet ver van mijn ouderlijk huis. Ik ken het huis (en viavia de verkopers), maar daar ga je nooit per ongeluk passeren tenzij je een wandelaar bent. En dan nog, het is echt een weinig gebruikt wandelpad waar het naastligt.
Staat trouwens al een paar maanden te koop.
Idd vandaar dat ik nooit wist dat dit er was. Ik fietste letterlijk wekelijks voor jaren langs 't eiland om mijn grootmoeder te bezoeken had nooit gedacht dat zo'n woning daar was. Persoonlijk vind ik het wel spijtig dat het dat gebied vol woningen staat, het zou natuur moeten blijven. Maar goed. Dat is zo voor een groot stuk van Groot-Haaltert en bij uitbreiding Vlaanderen.
 
Laatst bewerkt:
Idd vandaar dat ik nooit wist dat dit er was. Ik fietste letterlijk wekelijks voor jaren langs 't eiland om mijn grootmoeder te bezoeken had nooit gedacht dat zo'n woning daar was. Persoonlijk vind ik het wel spijtig dat het dat gebied vol woningen staat, het zou natuur moeten blijven. Maar goed. Dat is zo voor een groot stuk van Groot-Haaltert en bij uitbreiding Vlaanderen.
Wat je "natuur" noemt natuurlijk. Ik zie daar vooral akkerbouw op die luchtfoto rond de woning.
Ik denk dat je "platteland landschap" of "agrarisch landschap" ofzo bedoelt.
 
Wat je "natuur" noemt natuurlijk. Ik zie daar vooral akkerbouw op die luchtfoto rond de woning.
Ik denk dat je "platteland landschap" of "agrarisch landschap" ofzo bedoelt.

Punt blijft hetzelfde natuurlijk. Of het nu natuurlandschap of agrarisch landschap is, overal in Vlaanderen wordt het verpest met zonevreemde bebouwing. Een ware pest en de ultieme lelijkheid.
 
Dat ligt ook aan de verkleutering van de maatschappij natuurlijk.

Een EPC-waarde is gewoon een getal tussen de 0 en 1000 met een achterliggende betekenis.
Maar dat is blijkbaar te ingewikkeld. Daarom moest dat per se opgeknipt worden in arbitraire intervallen van [0, 100], [100, 200], ... met een lettertje en een kleurtje, zodat de kindjes het in één oogopslag zouden zien, zonder verdere inhoudelijke betekenis. :sarcastic:

En dan krijg je dergelijke spelletjes natuurlijk hé.

Het getal zelf heeft opzich ook geen rechtstreekse betekenis (als in niet-theoretische). Zogezegd theoretisch EPC * m2 is u kWh per jaar om u huis warm/koel te houden maar dat wijkt factor X af met de werkelijkheid. Ik verbruik letterlijk 3x zo weinig als volgens mijn EPC certiticaat en het is hier continu 21 graden overal in de winter, en zelfs lichte airco in de zomer.

Ook relatief is het helemaal niet dat een EPC 100 4x zo weinig verbuikt als een EPC 400. Dat is eerder minder als een factor 2x als ik in de praktijk kijk.
En EPB 30 of 100 is ook maar een 20-30% verschil ipv factor 3 (je water & kook verbruik is bijvoorbeeld nu eenmaal fixed, net zoals wat je verliest door verluchting en deuren/ramen op te zetten).

Dus dan is naar de grootte orde A/B/C/D/E/F kijken het meest logische ? Beetje zoals met ijskasten.
het getalletje zelf zegt niets extra.

Al zal het voor de meeste mensen niet echt uitmaken of het nu B of C is.
E maakt veel uit want dat is inneens renovatie plicht. D klinkt voor sommige al wel mediocer, en je hebt de handfull van kopers die perse een A willen.

Klopt wel. Heb verleden jaar een EPC laten vernieuwen (die van 2016 was niet goed meer voor verkoop) en daar gaf die toe als het bvb 105-110 was dat ze er aan prutsen en zo 95-99 van maken. Meer afwijkingen deed hij dan wel niet omdat dat opvalt.

Uiteindelijk was het 51, dus geen probleem.

Dus als hier de uiteindelijke EPC laag 200 is, dan is er praktisch geen verschil, alleen heb je officieel een B-label ipv C.

Bij ons had het huis EPC 301 toen we het kochten, dus die deed niet mee aan die regeltjes dan :p. Eentje lager en het was een C ipv D.
Maar dat was begin 2020 dus niemand die echt gaf om EPC.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan