Adres op aanvraag, maar binnen de 5 minuten vind je dat toch met satellietbeelden? Of 't moet zijn dat ik ne krak ben.

Zo'n afgelegen panden (ook woonhuizen) langs een onverharde weg zie je in Moorsel/Meldert wel vaker. Als autoliefhebber zou ik er alvast op afknappen.
 
Alle rust en ruimte, beetje werk aan, ook nog een klapke doen bij t'stad want de gebouwen zijn vergund - maar de verharding niet (niet vermeld uiteraard).


Als de inspectie je in het vizier krijgt dan moet je op niet veel compassie rekenen. Familie van mij woont daar in de buurt en heeft een hele hoop mogen afbreken. Zelfs de verharding rond het huis (klein padje om makkelijk de ramen te kuisen) moest weg.
 

"Gerenoveerde villa"

Reality check:
  • Meer steenslag dan gras op het perceel
  • Ramen en deuren dateren nog uit de jaren stillekes (tot zover de energetische renovatie)
  • Foto 12 en 14: loopt die steenslag nu door tot in de garages??
  • Op de verdieping was het budget voor VVW blijkbaar op. In quasi elke kamer zie ik nog radiatoren van voor den oorlog hangen.
  • Anderzijds was er wel zat budget om alles te schilderen. :wtf:
Da's dan 500K voor de "gerenoveerde villa" aub. :puke:
 

"Gerenoveerde villa"

Reality check:
  • Meer steenslag dan gras op het perceel
  • Ramen en deuren dateren nog uit de jaren stillekes (tot zover de energetische renovatie)
  • Foto 12 en 14: loopt die steenslag nu door tot in de garages??
  • Op de verdieping was het budget voor VVW blijkbaar op. In quasi elke kamer zie ik nog radiatoren van voor den oorlog hangen.
  • Anderzijds was er wel zat budget om alles te schilderen. :wtf:
Da's dan 500K voor de "gerenoveerde villa" aub. :puke:
Valt nog mee denk ik - waarde grond is 250-300k. Vraagprijs is vandaag niet de verkoopprijs voor dit type pand.
 

"Gerenoveerde villa"

Reality check:
  • Meer steenslag dan gras op het perceel
  • Ramen en deuren dateren nog uit de jaren stillekes (tot zover de energetische renovatie)
  • Foto 12 en 14: loopt die steenslag nu door tot in de garages??
  • Op de verdieping was het budget voor VVW blijkbaar op. In quasi elke kamer zie ik nog radiatoren van voor den oorlog hangen.
  • Anderzijds was er wel zat budget om alles te schilderen. :wtf:
Da's dan 500K voor de "gerenoveerde villa" aub. :puke:

"Net gerenoveerd" klopt wel. Maar dan in de zin van "je kan het nog juist met goeie wil gerenoveerd noemen" 😬

Al verbaast die prijs me niet in die regio.
 
Voor zo'n oppervlakte en grootte van woning valt dat toch goed mee.
Hier in straat nieuwbouw(2-3 jaar) aan 540k, halfopen, 100m² kleiner en de helft van de grond ...
Ik denk juist dat het niet hoger is omdat ze zelf beseffen dat er op termijn wel nog wat werk aan is.
 
Valt nog mee denk ik - waarde grond is 250-300k. Vraagprijs is vandaag niet de verkoopprijs voor dit type pand.
Dat is het net, ik vind dat grondgebruik suboptimaal en een handicap voor de prijszetting tegenover wat je er voor terugkrijgt. Het had ~5 jaar geleden interessanter geweest om sloop en verkaveling te bekijken ipv een halve renovatie. Het stond toen te koop in oorspronkelijke staat.

Voor zo'n oppervlakte en grootte van woning valt dat toch goed mee.
Hier in straat nieuwbouw(2-3 jaar) aan 540k, halfopen, 100m² kleiner en de helft van de grond ...
Ik denk juist dat het niet hoger is omdat ze zelf beseffen dat er op termijn wel nog wat werk aan is.
Die bewoonbare oppervlakte is zeker en vast opgepompt geweest met die vrijstaande garages en de grote zolder. Hoe kom je anders aan 270m2 als er maar 3 slaapkamers zijn.
 

"Gerenoveerde villa"

Reality check:
  • Meer steenslag dan gras op het perceel
  • Ramen en deuren dateren nog uit de jaren stillekes (tot zover de energetische renovatie)
  • Foto 12 en 14: loopt die steenslag nu door tot in de garages??
  • Op de verdieping was het budget voor VVW blijkbaar op. In quasi elke kamer zie ik nog radiatoren van voor den oorlog hangen.
  • Anderzijds was er wel zat budget om alles te schilderen. :wtf:
Da's dan 500K voor de "gerenoveerde villa" aub. :puke:

Ik heb al vreemdere advertenties gezien.

je zou trouwens wel goed zot moeten zijn om dat soort radiatoren weg te halen.
 
Alle rust en ruimte, beetje werk aan, ook nog een klapke doen bij t'stad want de gebouwen zijn vergund - maar de verharding niet (niet vermeld uiteraard).


Voor die prijs mochten ze wel eens de moeite nemen om een beschrijving van het pand neer te schrijven.

Verder zijn dit soort eigendommen altijd moeilijk in te schatten qua prijs. Is dit nu veel geld of weinig geld?
De gebouwen zijn momenteel misschien wel vergund als "bedrijfswoning" (bij een landbouwbedrijf?) maar zou je daar als particulier ook gewoon mogen wonen zonder dat je officieel "landbouwer" bent bijvoorbeeld?
 
Voor die prijs mochten ze wel eens de moeite nemen om een beschrijving van het pand neer te schrijven.

Verder zijn dit soort eigendommen altijd moeilijk in te schatten qua prijs. Is dit nu veel geld of weinig geld?
De gebouwen zijn momenteel misschien wel vergund als "bedrijfswoning" (bij een landbouwbedrijf?) maar zou je daar als particulier ook gewoon mogen wonen zonder dat je officieel "landbouwer" bent bijvoorbeeld?

Persoonlijk heb ik wel een zwak voor dit soort panden (en dan vooral de ruimte en ligging), qua prijs is dat meestal gewoon wachten op de juiste koper: zoek maar eens een pand waar:
  • je kan wonen
  • waar vergunde paardenstallen zijn
  • waar je zicht hebt op je paarden in de weide
  • Waar je ook nog een piste kan aanleggen
  • Waar zelfs een binnen -piste mogelijk is
  • waar je geen bemoeizieke buren hebt - het is altijd wel iets als je dieren/wat niet standaard voertuigen hebt
  • waar je vlot hooi/tractor/toebehoren kan stallen
Dus in dat opzicht héél exclusief, beschrijving van de woning- tjah, dat is gewoon een veredeld krot in feite - je betaald voor de vergunning.

Buurvrouw had jaren geleden al interesse en is gaan kijken maar met 3 paarden zijn de stallen wat overkill. Je kan daar overigens wel perfect gewoon wonen zonder boer te zijn - anderzijds zal het wel verboden zijn om daar bvb. een manege of commerciële activiteit in te richten.

Bijbouwen zal wel beperkt zijn - mss een veranda ofzo ... en wellicht ook wat kasseien opbreken - op foto is dat niet zo indrukwekkend maar op het terrein is dat best groot.

Hier niet ver van heeft de eigenaar van o.a. Rendac een stijlvolle doch te renoveren woning gekocht en die verbouwd (compleet met molen erbij), ook aangrenzende semi -bos gekocht en een prachtig domein van gemaakt - voor dit publiek is 2 miljoen klein geld - ik denk dat ze dus mikken op zo iemand of op een echte paardenliefhebber. Mogelijks nadeel - toegang met een sportwagen is lastig denk ik- al heeft dat De Nul ook niet tegengehouden - die moet ook stapsgewijs met Ferrari/McLaren naar zijn woning - meestal staan die dus gewoon elders - beetje raar voor een miljardair maar goed - die woont qua locatie quasi in natuurgebied.
 
Dus in dat opzicht héél exclusief, beschrijving van de woning- tjah, dat is gewoon een veredeld krot in feite - je betaald voor de vergunning.

Buurvrouw had jaren geleden al interesse en is gaan kijken maar met 3 paarden zijn de stallen wat overkill. Je kan daar overigens wel perfect gewoon wonen zonder boer te zijn - anderzijds zal het wel verboden zijn om daar bvb. een manege of commerciële activiteit in te richten.

Bijbouwen zal wel beperkt zijn - mss een veranda ofzo ... en wellicht ook wat kasseien opbreken - op foto is dat niet zo indrukwekkend maar op het terrein is dat best groot.

Zo een domein en dan wonen in een simpel huis met kleine bad- en slaapkamers onder schuin dak. Dat zijn de echte paardenliefhebbers, alles voor de paarden.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/appartement/te-koop/willebroek/2830/11093563

Niet echt een opmerkelijk pand maar ik schrok wel even v/d prijs waaraan mijn zijburen hun app te koop hebben gezet. *Hun* app heeft trouwens geen garage dus je moet gewoon op straat parkeren in de drukste straat van Willebroek. :unsure: :unsure: :shutup:

Veel geld, maar Willebroek is nu ook niet de goedkoopste regio zeker. Vind het appartement knap (niets speciaals maar wel goed verzorgd enzo). Vraag me alleen af waar die 150m2 woonoppervlak nu zit. De benedenverdieping lijkt nu ook niet groot.
 
Er wordt vaak gelachen met hoe weinig moeite makelaars doen en dat je het evengoed als privé-eigenaar kan verkopen, maar in gevallen zoals deze vraag je toch echt wel af waarom ze niet gewoon een makelaar inschakelen als je écht géén moeite wil doen..


Voor een vraagprijs van € 815.000 zou je toch verwachten dat ze op zijn minst wat foto's kunnen nemen :p
 
Terug
Bovenaan