Ik heb die buurt nu eens opgezocht. Koersel kapelleke.
Uit interesse: hoe ver is de afstand bv tot het restaurant dat je regelmatig bezoekt, de vrienden die je hebt of uw café waar ge graag een (alcoholvrij) pintje drinkt? Ik kan mezelf niet voorstellen om zo 'afgelegen' te wonen. Al ben ik me er van bewust dat het nog zou meevallen...
Jama, ik woon net buiten de bebouwde kom (met 100 meter ofzo) richting Koersel kapelleke, niet 3,5km verder in Koersel kapelleke eh. Daar is inderdaad niets buiten veel bomen en een buitenspeeltuin.
Als je een straal van 2km rond mijn huis trekt heb je (uit mijn hoofd):
- 3 zeer goede vrienden (zelfs al op 300m en 1,3km)
- school van de 3 kinderen
- 3x frituur
- 3 supermarkten + de Gamma
- kebabzaak
- dagbladhandel (pakjesdienst)
- 2 nachtwinkels
- kruidvat
- cinema
- 3 bakkers
- 2 apothekers
- huisartsenpraktijk
- 2 brasserie's + 3 cafe's (de dichtsbijzijnde is 1,2km)
- 4 tankstations
- tennisclub
- voetbalclub
- sporthal voor zaalsportenl, judo, karate, kickboxen,...
- KBC bank
- schoenmaker
- 3 autodealers
- fietsendealer
- mijn ex (makkelijk voor co-ouderschap)
- wss nog een aantal dingen die ik nooit nodig heb en dus niet ken. Volgens mij is er bvb ook een hondenkapper, kapper en zelfs een electro-winkel in de buurt.
Dat afgelegen valt wel mee dus, een carrefour, colruyt en kledingwinkels zijn allemaal wat verder (5-10km), maar hoe vaak bezoek je die. Hier is dat niet eens maandelijks. Vaak gaan die dan nog gepaard met een rit naar het werk (bvb een cadeaubon uithalen voor een verjaardagsfeest voor een kindje). Je past je leven daar gewoon op aan.
Ik heb collega's die in een centrumstad wonen waar ze hunne EV niet voor de deur kunnen zetten om te laden, laat staan dat ze een laadstation kunnen plaatsen of in hun eigen straat kunnen parkeren. Dat zou ik veel erger vinden bvb.