Inderdaad. Toch vreemd dat woningen die met een duidelijk idee zijn gebouwd nog steeds meer kritiek krijgen dan die klassieke lelijke huizen, zoals dat gedrocht in Beerzel.

Maarja "smaken verschillen" zeker?
Is inderdaad een kwestie van smaak.
Je kan voor modern zijn, maar dit is toch wel extreem zakelijk, koud en steriel. Je plaatst zo'n interieur vol beton, staal en glas eerder bij een KBC hoofdkantoor dan een privéwoning.
Dat het huis een kunstwerk op zich is kan moeilijk ontkend worden. Maar zeker niet iedereen vindt het gezellig om in zoiets te wonen.

amai, spontane kotsneigingen bij de inkomhal toch :p
En dan zo'n rood doek over die zetel :D

Vraag me af wie daar 500k aan gaat geven.
Prijs is wat hoog, maar een lik verf en een nieuwe vloer hier en daar zijn geen gigantische kosten om dit Castlevania sp(r)ookjeshuis wat op te frissen.
Ik had een slechtere EPC score verwacht. Die van ons was 700+ :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is inderdaad een kwestie van smaak.
Je kan voor modern zijn, maar dit is toch wel extreem zakelijk, koud en steriel. Je plaatst zo'n interieur vol beton, staal en glas eerder bij een KBC hoofdkantoor dan een privéwoning.
Dat het huis een kunstwerk op zich is kan moeilijk ontkend worden. Maar zeker niet iedereen vindt het gezellig om in zoiets te wonen.


Prijs is wat hoog, maar een lik verf en een nieuwe vloer hier en daar zijn geen gigantische kosten om dit Castlevania sp(r)ookjeshuis wat op te frissen.
Ik had een slechtere EPC score verwacht. Die van ons was 700+ :)
Ik denk dat de eigenaar zo'n huis ook zet op basis van zijn eigen voorkeur... en dat is vernieuwender dan de zoveelste pastorij of moderne kubus.

Dit is gewoon volledig uw eigen goesting doen...wars van alle trends en practicaliteiten. Het lijkt me geweldig leuk om eens volledig out of the box te denken😁
 
Is inderdaad een kwestie van smaak.
Je kan voor modern zijn, maar dit is toch wel extreem zakelijk, koud en steriel. Je plaatst zo'n interieur vol beton, staal en glas eerder bij een KBC hoofdkantoor dan een privéwoning.
Dat het huis een kunstwerk op zich is kan moeilijk ontkend worden. Maar zeker niet iedereen vindt het gezellig om in zoiets te wonen.


Prijs is wat hoog, maar een lik verf en een nieuwe vloer hier en daar zijn geen gigantische kosten om dit Castlevania sp(r)ookjeshuis wat op te frissen.
Ik had een slechtere EPC score verwacht. Die van ons was 700+ :)

Inderdaad, los van het feit dat het architecturaal gedurfd had, vond ik het er vooral uitzien als een soort showroom / kunstgalerij, geen woonhuis.
 

Onder de noemer "speciaal"... maar zeker veel leuke kantjes aan...
Waauw zoiets is echt mijn ding. Een half jaar geleden ook naar iets vergelijkbaar gaan zien. Toen niet genomen want (en ik vermoed hier hetzelfde) heel die betonnen woning was 1 grote klankkast. Minder tof met kinderen :p
 

:crazy:
 

:crazy:
Riante villa bouwgrond op 6 are .... tot 400 m2 mogelijk ... ben benieuwd hoeveel budget nieuwe eigenaars daarvoor nog overhouden na aftrek prijs bouwgrond. :p
 

:crazy:
ah, het mooie Grimbergen... Die hele noord-west tot zuid-west rand van Brussel heeft echt wel mooie plekjes om te wonen. Alleen zijn die prijzen daar abnormaal hard aan het gaan.

Woon ondertussen in Gooik, de tweede linie van de Brusselse groene rand en hou de hele vastgoedmarkt van pakweg Grimbergen tot Dworp (westrand) in het oog... Zotjes aan het worden :p
 
Ligt 100% aan de inrichting die op niets trekt. Het huis zelf is prachtig.
Inrichting inderdaad, maar vraag me toch ook af of die ruimte nu niet wat té groot is om iets van te maken. Zal alleszins geen gemakkelijk klus zijn, zoals ook blijkt.
Wel knap concept, mooie lijnen en een prachtige omgeving uiteraard.
 

Spijtig genoeg relatief weinig foto's, zeker van mogelijke uitzichten.
Inrichting is ook een moeilijk punt als het 1 open ruimte is. En is er een trap als de lift kapot is?
Op den duur gaat het ook tegen zitten denk ik, als je in de zomer in de tuin zit en ff een extra drankje moet gaan halen? Of je kan van binnen niet gewoon naar buiten stappen. Het lijkt alsof je op een appartement woont, maar dan zonder buren.
 

Spijtig genoeg relatief weinig foto's, zeker van mogelijke uitzichten.
Inrichting is ook een moeilijk punt als het 1 open ruimte is. En is er een trap als de lift kapot is?
Op den duur gaat het ook tegen zitten denk ik, als je in de zomer in de tuin zit en ff een extra drankje moet gaan halen? Of je kan van binnen niet gewoon naar buiten stappen. Het lijkt alsof je op een appartement woont, maar dan zonder buren.
Het hangt er allemaal van af hoe die lift net geïntegreerd zit. Als dat een soort "inkom" is, dan kan je daar nog wel een koelkast ofzo kwijt.
Maar een heel praktisch huis zal het nooit worden. Uniek wel :D
 

Spijtig genoeg relatief weinig foto's, zeker van mogelijke uitzichten.
Inrichting is ook een moeilijk punt als het 1 open ruimte is. En is er een trap als de lift kapot is?
Op den duur gaat het ook tegen zitten denk ik, als je in de zomer in de tuin zit en ff een extra drankje moet gaan halen? Of je kan van binnen niet gewoon naar buiten stappen. Het lijkt alsof je op een appartement woont, maar dan zonder buren.
Maar wie gaat er nu in die tuin zitten, als je op je dak een groot terras hebt met uitzicht.
 

Spijtig genoeg relatief weinig foto's, zeker van mogelijke uitzichten.
Inrichting is ook een moeilijk punt als het 1 open ruimte is. En is er een trap als de lift kapot is?
Op den duur gaat het ook tegen zitten denk ik, als je in de zomer in de tuin zit en ff een extra drankje moet gaan halen? Of je kan van binnen niet gewoon naar buiten stappen. Het lijkt alsof je op een appartement woont, maar dan zonder buren.
Wow, volgens mij perfect om in de vakantieverhuur te zetten. Enkel nog een paar extra slaapkamers nodig.
 

:crazy:
Pittig maar persoonlijk zou het mij dat waard zijn mocht ik er alleen zitten, dus zonder directe buur en liefst ook 60 are of meer.
 
60 are zou hier dan 3.950.000 € betekenen
Hier in de buurt onlangs oude woning op 3ha voor 725k, op zich leuke ligging maar op 200m van Brusselse steenweg. Een rustige ligging vind ikzelf zalig maar dat is heel persoonlijk, helemaal als je dat kan combineren met een aantal basiszaken in de buurt.
 
Terug
Bovenaan