Amai zoveel waterondoorlatende verharding, bijna crimineel om heel dat voorland zo toe te leggen in blauwsteen. Overigens serieus overpriced, maar dat zal aan die regio liggen zeker?

Man, wat een spuuglelijke fermette. Smakeloos. Steriele blauwsteen vooraan en dan achteraan zo'n typische Vlaamse tuin: uitgestrekt naar achter toe, eigenlijk te groot om comfortabel te onderhouden en daarom maar alles gewoon in gras ingezaaid "want dat is makkelijk in onderhoud".

Zonde om die nieuwe keuken en nieuwe badkamer in zo'n gedrocht te zetten. Kosten op het sterfhuis.
 

Deze vind ik nu eens zijn geld waard.
Dacht dat het vlotjes over de 1 mio ging gaan.

Niet mijn stijl (te landelijk) maar wel mooi gedaan inderdaad.

Maar die ligging... Precies alsof een ambtenaar in het jaar 1963 met de inkleuring bezig was van nieuwe verkavelingen en dat hij zijn inktpot heeft laten vallen, verspreid over gans Vlaanderen. Weer een random lintje huizen gesmeten langs een random straat in één of ander random boerenhol. Kop noch staart krijg je eraan.
 

Deze vind ik nu eens zijn geld waard.
Dacht dat het vlotjes over de 1 mio ging gaan.
Prachtig huis. De afwerking zou ik net iets anders doen maar alles wat goed moet zitten zit goed. Niet gekeken naar de ligging, aan de prijs te zien zal het daar vooral aan schorten.

Wat een prachtig huis. Dat moet toch een machtig gevoel geven om in zoiets te wonen...

Maar wellicht niet zo praktisch. Amper opbergruimte voor bv een stofzuiger ofzo. En geen tuinhuis of garage. Waar zetten ze dan hun grasmachine?
Veel te veel glas in het interieur, geeft het echt zo 'n passé 70s-80s look imo. Structureel wel een fenomenaal gebouw uiteraard, met een paar kleine ingrepen kunt ge daar een absolute droomwoning van maken.
 
Ik zou dat dus wel kopen. Mijn nonkel heeft in een zo stijl woning gewoond, wel uit de jaren 70, en dat was echt de max om als klein kind in rond te rennen. Enkel jammer dat de tuin er redelijk verwaarloosd bij ligt, daar konden ze toch veel meer mee doen.
Die tuin is toch helemaal niet verwaarloosd.
Het is de bedoeling dat het geheel opgaat in het omliggende landschap, het is dus niet de bedoeling om die tuin volledig aan te leggen, want dan gaat dat net opvallen.
 
Man, wat een spuuglelijke fermette. Smakeloos. Steriele blauwsteen vooraan en dan achteraan zo'n typische Vlaamse tuin: uitgestrekt naar achter toe, eigenlijk te groot om comfortabel te onderhouden en daarom maar alles gewoon in gras ingezaaid "want dat is makkelijk in onderhoud".

Zonde om die nieuwe keuken en nieuwe badkamer in zo'n gedrocht te zetten. Kosten op het sterfhuis.
Wat is dit nu weer voor een redenering? Op die manier kan je in een iets oudere woning nooit meer een nieuwe keuken of badkamer plaatsen?
 
Man, wat een spuuglelijke fermette. Smakeloos. Steriele blauwsteen vooraan en dan achteraan zo'n typische Vlaamse tuin: uitgestrekt naar achter toe, eigenlijk te groot om comfortabel te onderhouden en daarom maar alles gewoon in gras ingezaaid "want dat is makkelijk in onderhoud".

Zonde om die nieuwe keuken en nieuwe badkamer in zo'n gedrocht te zetten. Kosten op het sterfhuis.
Bwa zelf naar Vlaamse standaarden is dit een serieus ouwbollige verkaveling. De reden dat het zo hard opvalt is omdat mensen die vroeger zo'n stuk uittekenenden, meestal compartimenteerden in 1/3 voor moestuin en 1/3 voor geiten/schapen/kiekes/fruitbomen/whatever. Hier is het precies hobbysport baantjes gras afrijden.

Ik snap ook niet waarom iemand een wintertuin op dat verst mogelijk punt in zijn gazon wil neerpoten. Om met de stappenteller te stoefen tegen de buren?

Wat is dit nu weer voor een redenering? Op die manier kan je in een iets oudere woning nooit meer een nieuwe keuken of badkamer plaatsen?
Het probleem is dat die renovatie een kakefonie van jewelste is.

Als je een moderne keuken wil, kap dat op zijn minst eerst die keukentegels uit die al 35 jaar uit de mode zijn.
Idem voor die (relatief) modern teak TV meubel en salontafel terwijl je nog steeds in een fokking bordeaux leren chesterfield zetel met je voeten op een antiek tapijt zit.
Of gamma laminaat die in promotie was op je bovenverdiep leggen terwijl je nog met zwarte-bladgoud ballustrade zit.

Zoiets hoor je eigenlijk kamer per kamer aan te pakken en niet in het wilde weg geld beginnen opsmossen voor een half afgewerkt project.

Ik snap ook niet hoe ze deze foto's getrokken hebben want van deze proporties (vb. TV) klopt er niets. Precies alsof ze de foto een of ander diepte effect gegeven hebben om de binnenruimtes groter te laten lijken dn ze in werkelijkheid zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Die inkomhal en living man...
 

Die inkomhal en living man...
amai, spontane kotsneigingen bij de inkomhal toch :p
En dan zo'n rood doek over die zetel :D

Vraag me af wie daar 500k aan gaat geven.
 
Bwa zelf naar Vlaamse standaarden is dit een serieus ouwbollige verkaveling. De reden dat het zo hard opvalt is omdat mensen die vroeger zo'n stuk uittekenenden, meestal compartimenteerden in 1/3 voor moestuin en 1/3 voor geiten/schapen/kiekes/fruitbomen/whatever. Hier is het precies hobbysport baantjes gras afrijden.

Ik snap ook niet waarom iemand een wintertuin op dat verst mogelijk punt in zijn gazon wil neerpoten. Om met de stappenteller te stoefen tegen de buren?


Het probleem is dat die renovatie een kakefonie van jewelste is.

Als je een moderne keuken wil, kap dat op zijn minst eerst die keukentegels uit die al 35 jaar uit de mode zijn.
Idem voor die (relatief) modern teak TV meubel en salontafel terwijl je nog steeds in een fokking bordeaux leren chesterfield zetel met je voeten op een antiek tapijt zit.
Of gamma laminaat die in promotie was op je bovenverdiep leggen terwijl je nog met zwarte-bladgoud ballustrade zit.

Zoiets hoor je eigenlijk kamer per kamer aan te pakken en niet in het wilde weg geld beginnen opsmossen voor een half afgewerkt project.

Ik snap ook niet hoe ze deze foto's getrokken hebben want van deze proporties (vb. TV) klopt er niets. Precies alsof ze de foto een of ander diepte effect gegeven hebben om de binnenruimtes groter te laten lijken dn ze in werkelijkheid zijn.

Ik vind hier eigenlijk allemaal vrij weinig mis mee hoor. Het is ook niet mijn smaak, maar ik zie toch regelmatig veel ergere dingen passeren. Ik zou er natuurlijk nooit die vraagprijs voor geven geven. In dat opzicht wel akkoord dat ik voor die prijs een beter en coherenter afgewerkt geheel verwacht.

De tuin is maar saai zo, maar voor een nieuwe eigenaar is dat natuurlijk wel een perfecte basis om er zelf nieuwe invulling aan te geven. Een grote tuin, daar moet je ook gewoon voor zijn en is niet voor iedereen weggelegd om te onderhouden. Die van ons is nog 3 keer zo groot en wie gebruiken/genieten van iedere m².
 

Die inkomhal en living man...

zijn dat echte beelden of fotobehang :rofl: :puke:
 

Onder de noemer "speciaal"... maar zeker veel leuke kantjes aan...

Ja, toch als je graag woont in iets dat dezelfde vibe heeft als een crematorium.
 
ik vind dit echt machtig, alleen jammer dat er maar 4 slaapkamers zijn. Anders zeker te overwegen waard (als ik eens win met euromillions)
Inderdaad. Toch vreemd dat woningen die met een duidelijk idee zijn gebouwd nog steeds meer kritiek krijgen dan die klassieke lelijke huizen, zoals dat gedrocht in Beerzel.

Maarja "smaken verschillen" zeker?
 
ik vind dit echt machtig, alleen jammer dat er maar 4 slaapkamers zijn. Anders zeker te overwegen waard (als ik eens win met euromillions)
Het uitzicht is prachtig, de woning zou ik zelf niet willen. Al die ijskoude beton, de veel te grote open ruimtes...

Persoonlijk dan liever dat "gedrocht" in Beerzel, waaraan imo slechts een paar esthetische verbeteringen moeten gebeuren en dat veel warmer aanvoelt.
 
Inderdaad. Toch vreemd dat woningen die met een duidelijk idee zijn gebouwd nog steeds meer kritiek krijgen dan die klassieke lelijke huizen, zoals dat gedrocht in Beerzel.

Maarja "smaken verschillen" zeker?
Het is niet omdat het een duidelijk idee is, dat het knap is. Ik vind het echt kil en ongezellig. Er is een reden dat er meer klassieke huizen staan dan zo'n dingen: smaak. De meeste mensen hebben, of je het nu zelf goed vindt of niet, een smaak die meer naar het klassieke gaat blijkbaar. Als je zo'n specialleke zet, moet je op voorhand al weten dat het bij de meeste mensen niet in de smaak gaat vallen.
 
Terug
Bovenaan