Dit is normaal VANDAAG, gronden worden schaars, nieuwbouw extreem duur.

Makelaars of mensen met kapitaal kopen dit veelal op nu, om af te breken en dan te bouwen met de 6% renovatie BTW.
M'n zet er dan zelfs soms 2 compacte HOB's op bvb.

Zo iets deftig energetisch renoveren wordt zo duur, dat je het soms beter afbreekt. Een mooi lapje bouwgrond zonder iets op kost je al bijna evenveel + meer BTW bij nieuwbouw erop. Voor Jan met de pet met geen grote reserves wordt een huis kopen sowieso peperduur vandaag.

Las artikel deze week. In de 80's bouwde een koppel een OB fermmete huis van 75 000€, de grond 1850€! die ratio grond huis is vandaag veel slechter. Nu zou dat 60-70 000k grond zijn en 75k huis. In de realiteit 600k-650k grond + huis vandaag, als ik het huis zag. Geen villa, maar groter dan een basic HOB. Welke dan in 2015 je misschien nog had voor 450-500k. En geen fermette, want die zijn al even out of fashion wegens soms wat donker met die kleine raampjes, en schuine daken niet altijd praktisch.
 
Laatst bewerkt:

Dit is normaal VANDAAG, gronden worden schaars, nieuwbouw extreem duur.

Makelaars of mensen met kapitaal kopen dit veelal op nu, om af te breken en dan te bouwen met de 6% renovatie BTW.
M'n zet er dan zelfs sosm 2 compacte HOB's op bvb.

Zo iets deftig energetisch renoveren wordt zo duur, dat je het soms beter afbreekt. Een mooi lapje bouwgrond zonder iets op kost je al bijna evenveel + meer BTW bij nieuwbouw erop. Voor Jan met de pet met geen grote reserves wordt een huis kopen sowieso peperduur vandaag.

Las artikel deze week. In de 80' bouwde een koppel een OB fermmete huis van 75 000€, de grond 1850€! die ratio grond huis is vandaag veel slechter.
Bonheiden is nu ook wel 1 van de duurste plaatsen van Vlaanderen ...
 
Bonheiden is nu ook wel 1 van de duurste plaatsen van Vlaanderen ...
Naast het dure Keerbergen dus zie ik.

Gavere (mijn huidige regio op 15km van Gent).... zelfde prijs ongeveer nu hoor en dat betert niet in de rand rond Gent (tenzij kanaalzone).

Dure tijden, de goedkopere gemeentes liggen meestal vrij afgelegen denk ik, of nabij industriezones.
Je moet nu al soms 15-20km van een populaire stad gaan als je betaalbaar wilt, of veel geluk hebben.
 
Laatst bewerkt:
Naast het dure Keerbergen dus zie ik.

Gavere, Eke Nazareth, De Pinte (mijn regio).... zelfde prijs ongeveer nu hoor. Maar gaat ook richting 'dure plaats' omdat het maar 20min max. van Gent is (zie blind gekocht ;) ) en rustig(er) en mooi ... Uh over Latem zwijg ik ... de allerduurste dacht ik, of is het nu terug Knokke Heist?

Dure tijden, de goedkopere gemeentes liggen meestal vrij afgelegen denk ik, of nabij industriezones.
Dat kan zijn, maar mijn punt is dat het nogal loos is om te wijzen naar de duurste versie van iets en te zeggen "dit is normaal VANDAAG"
 
Ah okay, dat is normaal vandaag in de mooiere, gewildere, en duurdere gemeentes, akkoord. Belangrijke nuance idd.
Mijn punt is een beetje dat veel immo in een straal van 15-20km rond centrumsteden vandaag duur wordt. Maar ja, als alle prijzen omhoog gaan, wordt de goedkopere regio ook duur(der). Zeker bij gebrek aan gronden, daarom gaan die oude koten ook zo duur dus. En dus idd vrij duur in de top gemeentes.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint

Als de gronden duur worden, koop dan een boot! :D
 

Als de gronden duur worden, koop dan een boot! :D
Die boot verandert elke 3 jaar van eigenaar lijkt het. Ik heb al geweten dat daar was: een bar, ijssalon, bedrijfsevent ruimte, art gallery, kantoorruimte.
 

Als de gronden duur worden, koop dan een boot! :D

Eigenlijk iemand een idee welke EPC waarde zo een boot zou hebben.
 
Die boot verandert elke 3 jaar van eigenaar lijkt het. Ik heb al geweten dat daar was: een bar, ijssalon, bedrijfsevent ruimte, art gallery, kantoorruimte.
Huidige eigenaar verhuist zijn kantoorruimte naar Becker Remy plein. Ijssalon is de boot ernaast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Huidige eigenaar verhuist zijn kantoorruimte naar Becker Remy plein. Ijssalon is de boot ernaast.
Ah serieus? Op foto dacht ik echt dat het de ijssalon was. Maar die boten zullen wel allemaal op elkaar lijken :).
Merci voor de correctie.
 
Huis in Zutendaal (3690)

Een huis te koop bij ons in de gemeente, zeer stevige prijs en nog verder af te werken.
Is volgens mij een renovatie en dan nog wat bij gebouwd. Ook niet de meest ideale ligging.
Er wordt volgens mij gemikt op NL'ers of paardjesvolk.
 
Huis in Zutendaal (3690)

Een huis te koop bij ons in de gemeente, zeer stevige prijs en nog verder af te werken.
Is volgens mij een renovatie en dan nog wat bij gebouwd. Ook niet de meest ideale ligging.
Er wordt volgens mij gemikt op NL'ers of paardjesvolk.
Dat was een danscafé vroeger, de V8. :)

Stevig verbouwd ja. Die kerel doet dat verspreid over heel Zutendaal. Best mooie panden maakt hij ervan.
 

Als de gronden duur worden, koop dan een boot! :D

Om dan na een paar jaar te beseffen hoeveel de onderhoudskosten kunnen zijn :)
 
Huis in Zutendaal (3690)

Een huis te koop bij ons in de gemeente, zeer stevige prijs en nog verder af te werken.
Is volgens mij een renovatie en dan nog wat bij gebouwd. Ook niet de meest ideale ligging.
Er wordt volgens mij gemikt op NL'ers of paardjesvolk.
De google maps link in de advertentie komt niet overeen met de werkelijke locatie. Maar hoezo geen ideale ligging?
Als je gesteld bent op relatieve rust en geen vervelende buren en een groene omgeving.
 
De google maps link in de advertentie komt niet overeen met de werkelijke locatie. Maar hoezo geen ideale ligging?
Als je gesteld bent op relatieve rust en geen vervelende buren en een groene omgeving.
Goh, ik denk dat er in Zutendaal veel betere locaties zijn als daar, waar je met € 1.100.00,00 ook wel iets moois kan neerzetten.

Daarnaast zit je daar wel op een verbindingsweg. Nu goed, ik besef ook wel mijn beeld van relatieve rust misschien wel wat anders is, doordat ik alleen nog maar op rustige plaatsen in Zutendaal gewoond heb: bij mijn ouders in de buurt van het centrum & school en nu in een rustige wijk met geen doorgaand verkeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Goh, ik denk dat er in Zutendaal veel betere locaties zijn als daar, waar je met € 1.100.00,00 ook wel iets moois kan neerzetten.

Daarnaast zit je daar wel op een verbindingsweg. Nu goed, ik besef ook wel mijn beeld van relatieve rust misschien wel wat anders is, doordat ik alleen nog maar op rustige plaatsen in Zutendaal gewoond heb: bij mijn ouders in de buurt van het centrum & school en nu in een rustige wijk met geen doorgaand verkeer.
Ja voor dat bedrag inderdaad ga je al eens verder kijken en een meer exclusieve locatie opzoeken.

Nu is het wel geen extreem drukke verbindingsweg. Het is geen secundaire weg en zwaar vervoer mag er volgens mij ook niet passeren tenzij ze daar moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan