Ja voor dat bedrag inderdaad ga je al eens verder kijken en een meer exclusieve locatie opzoeken.

Nu is het wel geen extreem drukke verbindingsweg. Het is geen secundaire weg en zwaar vervoer mag er volgens mij ook niet passeren tenzij ze daar moeten zijn.
Is gewoon een beetje een klotebaan als je hem kent, voor dat geld zijn er in Zutendaal veel betere locaties. Maar ze moeten ook nog te koop komen natuurlijk :)

Ik vind het allesinds een knap huis, mooi gedaan.
 
Op een van de foto's zie je een hoop rommel met een bordje 'free shop' op staan. Ook precies meerdere geïmproviseerde keukentjes. Zal wel zoiets als @ToasT zegt zijn denk ik.
 
Blijkbaar is er in 2010 nog grote een wietplantage opgerold geweest.
Dit pand heeft een ongelooflijk potentieel en is uniek in zijn soort.

Woonfunctie, herberg, junkiekot, wietplantage... :unsure:
alle gekheid op een stokje. Als je nog een miljoentje extra op overschot hebt is dit echt wel iets waar je iets heel mooi van kan maken.
Echter ga je niet volledig kunnen strippen en opnieuw opbouwen.
https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/8937
 
Een festival als Ieperfest gebruikt al sinds jaar en dag die 'droge toiletten'. Minder erg dan die Dixies waar je de stront van je twintig voorgangers als een piramide in een fluo-blauwe zee ziet opdoemen. Voor bij mij thuis verkies ik vooralsnog een klassiek modelletje.

Ik ken die hoeve trouwens. Enfin, al een paar keer gepasseerd op de fiets/al lopend. Wel een smak geld, maar dat zal voornamelijk door de lap grond komen die er bij hoort. Had ik anderhalf miljoen en twee jaar tijd op overschot...
 
Woonfunctie, herberg, junkiekot, wietplantage... :unsure:
alle gekheid op een stokje. Als je nog een miljoentje extra op overschot hebt is dit echt wel iets waar je iets heel mooi van kan maken.
Echter ga je niet volledig kunnen strippen en opnieuw opbouwen.
https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/8937

Wat is dan het grootste nadeel aan erfgoed? "Jammer dat ik er geen moderne kubus kan neerpoten"? Want dat zou ik bijvoorbeeld sowieso nooit doen op een dergelijke locatie en met dergelijke authentieke (vorm)elementen.

Of moeten het ook allemaal heel specifieke, authentieke materialen zijn waardoor je al snel aan 50% (?) hogere renovatieprijs zit?
 
Wat is dan het grootste nadeel aan erfgoed? "Jammer dat ik er geen moderne kubus kan neerpoten"? Want dat zou ik bijvoorbeeld sowieso nooit doen op een dergelijke locatie en met dergelijke authentieke (vorm)elementen.

Of moeten het ook allemaal heel specifieke, authentieke materialen zijn waardoor je al snel aan 50% (?) hogere renovatieprijs zit?
Werken aan de gevel he. Je kan niet zomaar isoleren en bepleisteren. De binnenkant zou je nog kunnen isoleren maar de methode van glaser says no met die oude muren. Om ietwat isolerend en vormbehoudend te werken zie ik nie veel anders dan muren volledig opnieuw op te zetten.
 

Huisje te koop, ik passeer er regelmatig en langs buiten lijkt dat bijlange zo geen villa.
 
Wat is dan het grootste nadeel aan erfgoed? "Jammer dat ik er geen moderne kubus kan neerpoten"? Want dat zou ik bijvoorbeeld sowieso nooit doen op een dergelijke locatie en met dergelijke authentieke (vorm)elementen.

Of moeten het ook allemaal heel specifieke, authentieke materialen zijn waardoor je al snel aan 50% (?) hogere renovatieprijs zit?
Renovatie moet authentiek blijven, je smijt niet zo maar muren in, of metst er geen muur voor, details moeten blijven zoals bvb authentieke deuren ....
En last but not least. Mag je niet gebruiken in andere bestemming dan wonen (of wat het was, bvb boerderij) ... Voor bnb etc of horeca dus niet, enkel wonen of verhuren als woonst door eigenaar zelf.

Voor mensen met veel geld en tijd en zin ...

 
Laatst bewerkt:
Werken aan de gevel he. Je kan niet zomaar isoleren en bepleisteren. De binnenkant zou je nog kunnen isoleren maar de methode van glaser says no met die oude muren. Om ietwat isolerend en vormbehoudend te werken zie ik nie veel anders dan muren volledig opnieuw op te zetten.
Hangt af van wat er allemaal als onroerend erfgoed bestemd is.

Ik ben al gebouwen tegengekomen waar zowel de binnen als de buitenkant beschermd zijn. Veel geluk om daar dan iets te doen als lage temperatuurverwarming.

Hell in sommige gevallen mag je zelfs geen kabelbaantje of buizen in opbouw zetten voor de eletkriciteit te verbeteren. En inbouw mag helemaal niet, of je zit met restoratierenovatie. En dan is +50% waar ze u eens deftig mee uitlachen als je dat als maximum zegt.

En in dat geval mag je isolatie via binnenzijde ook weer helemaal vergeten.

Neen gewoon platgooien die oude brol. Wie maalt er nu om dat dat eruit ziet als een vierkantshoeve.
 
Als dat in agrarisch gebied staat, mag je daar toch niets nieuws op zetten om puur als woning te dienen?
Dat heeft een tijdje gemogen. Ze hebben die regel weer afgeschaft. Resultaat, een kennis van mij wiens bouwaanvraag te laat was mag 8 varkens houden om toch maar te kunnen wonen op een voormalige boerderij :) Belgische kafkaiaanse regels...
 
Dat heeft een tijdje gemogen. Ze hebben die regel weer afgeschaft. Resultaat, een kennis van mij wiens bouwaanvraag te laat was mag 8 varkens houden om toch maar te kunnen wonen op een voormalige boerderij :) Belgische kafkaiaanse regels...

Moet hij dan niet officieel landbouwer worden, en dus die opleiding doen? Moet je dan niet kunnen aantonen dat het een economisch levensvatbaar landbouwbedrijf is?
 
Moet hij dan niet officieel landbouwer worden, en dus die opleiding doen? Moet je dan niet kunnen aantonen dat het een economisch levensvatbaar landbouwbedrijf is?
Jup maar die had landbouwkunde gestudeerd of iets in die aard (een geluk). En dat business plan moest voorgelegd worden. En dat allemaal omdat de Architect te laat was met de bouwaanvraag...
 
Jup maar die had landbouwkunde gestudeerd of iets in die aard (een geluk). En dat business plan moest voorgelegd worden. En dat allemaal omdat de Architect te laat was met de bouwaanvraag...

Is dat business plan goedgekeurd op basis van 8 varkens?!
Wordt dus niet nauw naar gekeken of er waren nog andere verdienmodellen?
 
Terug
Bovenaan