Wij zijn naar onderstaand gaan kijken en overwegen een bod te doen. Iemand opmerkingen / suggesties / tips ?

Mijn extra vragen moest ik het bekijken:
- 1987 en elektriciteit geldig gekeurd. Dat zou ik toch is van naderbij bekijken :) .
- 1987 en ze spreken over 'asbestveilig'. Dus er zal wel asbest in zitten, best is bekijken waar.
In theorie mogen ze bvb geen zonnepanelen op een dak met asbest onderdak leggen.
- EPC C ga je op middenlange termijn iets aan moeten/willen doen.
- Dat dak heeft mogelijks stilaan zijn beste tijd gehad. Binnen dit en 15j ga je dat moeten/willen vervangen. Eentje om rekening mee te houden als je op korte termijn zonnepanelen wil leggen.

Mijn positieve punten:
Ondanks dat iedereen zegt dat een grote tuin veel werk is (wat ook zo is) ben ik nu volop aan het genieten door alles te zien groen worden, bloeien en vruchten geven.
Gezien ik prijzen genre Leuven gewoon ben -> dit is een koopje voor zo'n oppervlakte.

Les die ik al heb geleerd:
- Een robotmaaier lijkt overbodige luxe maar bespaart u gemakkelijk een uur per week dat je elders in de tuin kan spenderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou liever in zoiets wonen (met oog op renovaties) dan in een app, maar blijft toch een stevig prijskaartje voor een kleine woning:

Ik snap het idee van een klein huis te verkiezen boven een appartement, ik zou ook niet aarden op een appartement.
Maar dit specifieke voorbeeld is wel nog best duur inderdaad omdat er nog veel werk dient te gebeuren.
 
Mijn extra vragen moest ik het bekijken:
- 1987 en elektriciteit geldig gekeurd. Dat zou ik toch is van naderbij bekeken :) .
- 1987 en ze spreken over 'asbestveilig'. Dus er zal wel asbest in zitten, best is bekijken waar.
Beide zaken lijken me nu wel gerenoveerd en bovendien verplichte attesten bij de verkoop van een woning. Als dat attest geen melding maakt van asbest kan je daar wel op vertrouwen, geen idee hoe je dat anders zelf kan gaan bekijken. Voor zonnepanelen te leggen lijkt de directe schaduw van die bomen rond het huis mij wel minder goed.

Verder zeer mooie woning wat mij betreft, wel wat op te frissen naar smaak en die keuken zou ik meteen vernieuwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: C43
Als dat attest geen melding maakt van asbest kan je daar wel op vertrouwen
Ze spreken van asbestveilig en niet van asbestvrij. Dwz dat er asbest is maar dat je hier niet rechtstreeks mee in contact komt. Bvb, in een onderdak. Maar als er asbest in je dakbedekking zit (lijkt hier niet zo) mag je dat regenwater bvb ook niet gebruiken om te wassen als je dak ouder is dan 10j omwille van de asbestvezels die beginnen te lossen.

Er zit dus asbest in en dan is het wel handig om te weten waar voor je ergens begint te kappen :) .

Maar het zal wel in dat attest staan. Maar asbestveilig is weer zo'n woord dat is uitgevonden om de lobby tegemoet te komen.
 
Als dat attest geen melding maakt van asbest kan je daar wel op vertrouwen, geen idee hoe je dat anders zelf kan gaan bekijken.
Een pan opheffen en kijken of het onderdak een typische 'asbest layout' heeft.
Dat doe je natuurlijk niet als je is gaat kijken :)
 
Ze spreken van asbestveilig en niet van asbestvrij. Dwz dat er asbest is maar dat je hier niet rechtstreeks mee in contact komt.
Dit is gewoon foute informatie. Asbestvrij is geen asbestatteststatus. Het is ofwel 'asbestveilig' of 'niet-asbestveilig'. Those are your options. Er zit dus niet per se asbest in die woning. Het kan evenwel van wel, maar dat het nog in goede, niet gevaarlijke staat is. Dat krijgt dan evengoed, net als een huis zonder asbest, status 'asbestveilig'.

Een loophole is wel om duidelijke asbesthoudende materialen niet te screenen. Het attest lijst op wat gecontroleerd is en wat niet. Het kan dus dat een dak met duidelijk asbestleien in slechte staat daar niet tussenstaat (al gezien) en zo gewoon asbestveilig wordt bestempeld.
 
Dit is gewoon foute informatie. Asbestvrij is geen asbestatteststatus. Het is ofwel 'asbestveilig' of 'niet-asbestveilig'. Those are your options. Er zit dus niet per se asbest in die woning. Het kan evenwel van wel, maar dat het nog in goede, niet gevaarlijke staat is. Dat krijgt dan evengoed, net als een huis zonder asbest, status 'asbestveilig'.

Een loophole is wel om duidelijke asbesthoudende materialen niet te screenen. Het attest lijst op wat gecontroleerd is en wat niet. Het kan dus dat een dak met duidelijk asbestleien in slechte staat daar niet tussenstaat (al gezien) en zo gewoon asbestveilig wordt bestempeld.
Mea Culpa! Dank voor de verduidelijking! Ik ging voort op zaken die ik dacht te weten...

@C43 , ik zou dat attest is opvragen en goed doornemen zodat je weet waartoe waaraan.
 
Mea Culpa! Dank voor de verduidelijking! Ik ging voort op zaken die ik dacht te weten...

@C43 , ik zou dat attest is opvragen en goed doornemen zodat je weet waartoe waaraan.

Er zit volgend het attest asbesr in het onderdak wat altijd het geval is met een woning van 1987.
Bedankt voor de feedback.
 
Dit is gewoon foute informatie. Asbestvrij is geen asbestatteststatus. Het is ofwel 'asbestveilig' of 'niet-asbestveilig'. Those are your options. Er zit dus niet per se asbest in die woning. Het kan evenwel van wel, maar dat het nog in goede, niet gevaarlijke staat is. Dat krijgt dan evengoed, net als een huis zonder asbest, status 'asbestveilig'.
Asbestatteststatus.

Woord van het jaar kennen we al!
 
Rare verkoop. Een stuk grond van 300m2 waar een pyloon op staat.
 
Rare verkoop. Een stuk grond van 300m2 waar een pyloon op staat.
Raar is het wel, maar slim herverkaveld in den tijd, toch?
Deze grond is momenteel deels verhuurd en levert een mooie jaarlijkse opbrengst op.
Ik moet denken aan de vergoedingen die je kan krijgen voor windmolens, wat iets is in dezelfde trant.
 
Rare verkoop. Een stuk grond van 300m2 waar een pyloon op staat.
raar dat dit dan niet verkocht word aan een operator, of van wie zijn de gronden nu waar al die masten opstaan? ook privé?
 
Terug
Bovenaan