DIT huis is dus van mijne schuin achter gebuur

Wij wonen dus in een verkaveling van 6 huizen gezet in 2014
Huis 4 heeft onlangs reeds verkocht, en die vangde zo maar eventjes 450.000 euro.
Nu dus onze schuin achtergebuur, heeft zich deels daarop gebaseerd, en hoopt dus 479.000 te vangen :D

Lijkt me toch wel onhaalbaar:

Hij heeft de kleinste oppervlakte van allemaal: iets minder dan 300 m².
Geen zonnepanelen, en airco, terwijl alle andere huizen van dat wel hebben.
Zijn tuin is niet zon gericht. (terwijl de mijne, en huis 4 dat eerder verkocht is dit wel hebben. Onze oppervlakte 's zijn dan ook nog eens de helft groter als het zijne.


Ewel als die daar echt 479.000 euro voor zal vangen, dan val ik toch wel van mijn stoel hoor.

Eventjes ter verduidelijking: Onze grond heeft 125.000 gekost (de zijne zal iets van een 85.000 zijn schat ik, gezien hij maar op 300 m² zit).
en de woningen zelf hebben wij nog kunnen zetten aan 200.000.
Komt concreet neer dat ik 325.000 heb betaald in 2014. (hij dus iets van 275.000 euro).
En hij zou dit nu al kunnen verkopen aan 479.000 ? das bijna een verdubbeling.




On a side note: is dus niet mijn fout dat huis 4 en huis 6 al reeds zijn verhuisd, en huis 5 ondertussen reeds doorverhuurd is :)
Zou zo'n Trumpvlag in de geburen voor waardeverhoging of waardevermindering zorgen? :unsure:
 
Zou zo'n Trumpvlag in de geburen voor waardeverhoging of waardevermindering zorgen? :unsure:
Verhoging zou je denken hé, aan die gekke prijzen van huis 4 en 6 te zien . :p
Serieus, quasi een verdubbeling van huis 6 zijn vraagprijs.
Akkoord zijn binnen afwerking is wel met kwaliteitsmaterialen uitgevoerd, dat zie je aan de foto's. Maar dan nog. De helft daarvan haalt hij er wellicht toch uit hoor, bij de verkoop.
 
DIT huis is dus van mijne schuin achter gebuur

Wij wonen dus in een verkaveling van 6 huizen gezet in 2014
Huis 4 heeft onlangs reeds verkocht, en die vangde zo maar eventjes 450.000 euro.
Nu dus onze schuin achtergebuur, heeft zich deels daarop gebaseerd, en hoopt dus 479.000 te vangen :D

Lijkt me toch wel onhaalbaar:

Hij heeft de kleinste oppervlakte van allemaal: iets minder dan 300 m².
Geen zonnepanelen, en airco, terwijl alle andere huizen van dat wel hebben.
Zijn tuin is niet zon gericht. (terwijl de mijne, en huis 4 dat eerder verkocht is dit wel hebben. Onze oppervlakte 's zijn dan ook nog eens de helft groter als het zijne.


Ewel als die daar echt 479.000 euro voor zal vangen, dan val ik toch wel van mijn stoel hoor.

Eventjes ter verduidelijking: Onze grond heeft 125.000 gekost (de zijne zal iets van een 85.000 zijn schat ik, gezien hij maar op 300 m² zit).
en de woningen zelf hebben wij nog kunnen zetten aan 200.000.
Komt concreet neer dat ik 325.000 heb betaald in 2014. (hij dus iets van 275.000 euro).
En hij zou dit nu al kunnen verkopen aan 479.000 ? das bijna een verdubbeling.




On a side note: is dus niet mijn fout dat huis 4 en huis 6 al reeds zijn verhuisd, en huis 5 ondertussen reeds doorverhuurd is :)
Tis dus de moment voor een BG zijn kans te wagen bij mij te komen wonen :D

Zou zo'n Trumpvlag in de geburen voor waardeverhoging of waardevermindering zorgen? :unsure:
Geen idee hoe hoog ge u privacy in het vaandel draagt. Maar dit was wel erg makkelijk :unsure:

1679920693887.png
 
Geen idee hoe hoog ge u privacy in het vaandel draagt. Maar dit was wel erg makkelijk :unsure:

Zeg maar eens tegen google maps dat ze dringend terug moeten komen, want er hangen nu betere vlaggen :D #MAGA ! 24
(de andere vlag is van het vrouwtje haar thuisland).
Ik moet ook aan haar denken natuurlijk.


en kijk, het poortje naar mijn mama is ook zichtbaar :hug:. Het staat zelfs open. ik ga weer aan haar oren moeten trekken dus :wallbash:
 
@TRUMP maar hebben alle huizen ook 4 volwaardige slaapkamers? Want dat huis ziet er heel netjes uit én afgeweekt slaapkamers. Precies waar middenklasse nieuw samengestelde gezinnen naar op zoek zijn. Dat de tuin dan groter of kleiner is, maakt minder uit dan het aantal slaapkamers.
 
@TRUMP maar hebben alle huizen ook 4 volwaardige slaapkamers? Want dat huis ziet er heel netjes uit én afgeweekt slaapkamers. Precies waar middenklasse nieuw samengestelde gezinnen naar op zoek zijn. Dat de tuin dan groter of kleiner is, maakt minder uit dan het aantal slaapkamers.
Afgewerkte slaapkamers? ik weet niet zo goed wat ik daar moet bij voorstellen hoor...
Een slaapkamer bestaat toch vooral uit meubels, en die worden bij verkoop/verhuis toch gewoon meegenomen, dus blijven toch *leeg* achter ?

tenzij je een dressing kast bedoeld, zoals die schoenenkast daar op één van de foto's, ja die is optioneel, en die zal wel achterblijven denk ik, aangezien die op maat is gemaakt.


Nuja, ik moet wel zeggen, dat zijn zolderkamer, (waar die pool tafel staat), wel heel netjes is, en dat hebben wij weer niet.
(hij heeft zijn zolder volledig open gelaten, en zelfs een vaste trap laten doortrekken naar daar, omdat die zolder eigenlijk een "ontspanningsruimte" is.
Wij hebben een 'klassieke' zolder, dus met uitschuif trapje, met overal houten schragen, steunbalken eigenlijk om de dak constructie te dragen.
Dus ja. Das onmiskenbaar wel een meerwaarde dat hij dan weer heeft.
 
Afgewerkte slaapkamers? ik weet niet zo goed wat ik daar moet bij voorstellen hoor...
Een slaapkamer bestaat toch vooral uit meubels, en die worden bij verkoop/verhuis toch gewoon meegenomen, dus blijven toch *leeg* achter ?

tenzij je een dressing kast bedoeld, zoals die schoenenkast daar op één van de foto's, ja die is optioneel, en die zal wel achterblijven denk ik, aangezien die op maat is gemaakt.


Nuja, ik moet wel zeggen, dat zijn zolderkamer, (waar die pool tafel staat), wel heel netjes is, en dat hebben wij weer niet.
(hij heeft zijn zolder volledig open gelaten, en zelfs een vaste trap laten doortrekken naar daar, omdat die zolder eigenlijk een "ontspanningsruimte" is.
Wij hebben een 'klassieke' zolder, dus met uitschuif trapje, met overal houten schragen, steunbalken eigenlijk om de dak constructie te dragen.
Dus ja. Das onmiskenbaar wel een meerwaarde dat hij dan weer heeft.
De 4 kamers zijn afgewerkt: gyproc tegen de muren, verwarming, stopcontacten,... Zeker voor die zolderkamer is dat eerder uitzonderlijk. Daarnaast zijn die 4 afgewerkte kamers ruim. Je kan in elke kamer een 2persoonsbed kwijt, terwijl standaard kinderkamers momenteel 8-9m2 groot zijn. Daar zit de meerwaarde dus in. Je moet daar niets meer doen, tenzij uw meubels derin poefen.
 
Komt concreet neer dat ik 325.000 heb betaald in 2014. (hij dus iets van 275.000 euro).
En hij zou dit nu al kunnen verkopen aan 479.000 ? das bijna een verdubbeling.
Tja mensen verkijken zich er rap op want "Oh my god verdubbeling" of "WOW 200k WINST OP 10 JAAR!"

Maar 2014 dat is 9 jaar geleden
Dus hij komt op een 6.3% prijsstijging per jaar (275.000 eur * 1,063 ^ 9)
Gemiddelde is +- 5% geloof ik historisch in België sinds '85.
Dat is veel maar ook niet zo ongelooflijk gek. Door een hypotheek kan je zo dus mooi genieten van leverage.

7% stijgen per jaar = het dubbel bedrag na 10 jaar
 
Laatst bewerkt:
Verhoging zou je denken hé, aan die gekke prijzen van huis 4 en 6 te zien . :p
Serieus, quasi een verdubbeling van huis 6 zijn vraagprijs.
Akkoord zijn binnen afwerking is wel met kwaliteitsmaterialen uitgevoerd, dat zie je aan de foto's. Maar dan nog. De helft daarvan haalt hij er wellicht toch uit hoor, bij de verkoop.
Mijn buren hebben hun huis verkocht.

Aangekocht in 2017 - 2018 voor 350k€. Verkocht voor 469k€ in 2022. Was ook niet meer dan 300m2 en HOB. Wel gezakt van 499k€. Die prijzen werden gestuwd door de lage interesten. Toen ik kocht zat men nog gemiddeld aan 2 - 3% interesten. Op het moment dat je die prijzen zag voorbij komen stond de interest op 0.75 - 1.3%. Toen hij zijn woning verkocht zat die terug tegen de 2 - 3% interest, 4 maand ervoor had die zijn vraagprijs nog gekregen.

Dat verschil in geld dat je kan lenen is gewoon enorm groot wat het verschil heeft kunnen maken in die zotte bedragen.
Waarbij wij nog gebruik hebben kunnen maken van wijzigende regels in ons voordeel :p.

Al moeten we wel eerlijk zijn dat met de indexatie en inflatie, de capaciteit om te sparen en dus meer geld te spenderen op maandbasis voor sommige profielen ook gestegen is wat potentieel een hogere marktprijs toelaat.

Als je dan daarnaast de oppervlakte van zijn kamers bekijkt, de isolatiefactor en de huidige nieuwbouwprijs dan valt dat binnen de haalbare kaart voor de kapitaalkrachtigeren. Degene met minder kapitaal gaan eerder moeten gaan voor de 3 kamer versies met 8-10m2 kinderkamers.
 
Dat die een vaste trap heeft tot aan de zolder is een heel grote meerwaarde.
Een zolder met zo'n gammel zoldertrapje is verspilling van de ruimte.
Daar kan je met moeite grote of zware dingen op sleuren.

Bij mijn schoonzus ook (wel huurhuis dus dat maakt niet uit voor haar).
Een zolder van 10m op 5m en een aangename hoogte. Veel potentieel, maar compleet nutteloos door het ontbreken van een vaste trap.
Dan heb je zo'n balzaal en kan je het enkel gebruiken om de valiezen op te smijten, net naast het trapgat.
 

Beetje liefde nodig.
 

Beetje liefde nodig.
o_O En dan nog die foto met dat vrouwtje op!! :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel

Beetje liefde nodig.
Zou die woning leeggemaakt worden voor verkoop ? :D
 
Drew Pritchard zou hem daar wel in amuseren ;) En waarschijnlijk nog wat in vinden ook :D
 

Beetje liefde nodig.
Ik vraag me vooral af of daar effectief nog iemand in zou wonen. Dat is toch echt een krot?
 
Terug
Bovenaan