Ik blijf er mij over verbazen hoeveel geld er wordt gevraagd voor van die oude boerderijtjes. 850k en rijp voor de afbraak. Met wat kosten bij zit je rond het miljoen euro voor een grond, en dan moet je nog starten. Ook grappig dat ze altijd van die foto's van het interieur erbij zetten..

Ja 't heeft veel grond, maar of je nu 1, 2 of 3 hectare hebt, zoveel verschil maakt dat niet meer om te wonen.
Heeft dat niet te maken met die schuren die daar bij staan? Ten eerste heb je dus al plaats om vanalles te zetten, en ten tweede krijg je dat misschien niet meer vergund nu, terwijl je die schuren wel nog kan "renoveren" (lees: nagenoeg volledig opnieuw zetten).
 

Ik blijf er mij over verbazen hoeveel geld er wordt gevraagd voor van die oude boerderijtjes. 850k en rijp voor de afbraak. Met wat kosten bij zit je rond het miljoen euro voor een grond, en dan moet je nog starten. Ook grappig dat ze altijd van die foto's van het interieur erbij zetten..

Ja 't heeft veel grond, maar of je nu 1, 2 of 3 hectare hebt, zoveel verschil maakt dat niet meer om te wonen.
Pakweg dat de landbouwgrond erbij 150k kost. Dus 700k dat ze vragen voor een krot met krotstallen. Wtf zeg.

Ze zullen hopen op een gekke paardenman. Zot.
 
Ze kunnen maar proberen zeker! Maar inderdaad oppervlakte + vergunde? schuren, dus mogelijks voor zo een co-housing project. Poot er 6/7 rijwoningen op en verkoop die aan 500K 't stuk wegens "prachtige ligging".
 

Ik blijf er mij over verbazen hoeveel geld er wordt gevraagd voor van die oude boerderijtjes. 850k en rijp voor de afbraak. Met wat kosten bij zit je rond het miljoen euro voor een grond, en dan moet je nog starten. Ook grappig dat ze altijd van die foto's van het interieur erbij zetten..

Ja 't heeft veel grond, maar of je nu 1, 2 of 3 hectare hebt, zoveel verschil maakt dat niet meer om te wonen.

Niet vergeten dat het in die streek echt vol zit met rijke industriëlen. Die kopen dergelijke zaken gewoon voor de ligging en de oppervlakte, breken alles af en zetten er voor 1 miljoen of meer een gigantische kast op.

Hoewel ik dit wel te dicht bij de E17 vind. Maar dan nog, ze zullen dit vaak zelfs niet voor henzelf kopen maar gewoon om hun vastgoedpatrimonium uit te breiden en dat, na afbraak en heropbouw, te verhuren.
 
Wat een pareltje. Zou het direct kopen als ik budget zou hebben :p
De immo foto's zijn eigenlijk beter dan die van de architect: https://www.graux-baeyens.be/archiv...5c2-c64ry-lylkc-l6999-4f2eh-9m757-rth54-yyt7d

Daar staat wel oppervlakte 173,5 ipv 180. Misschien een aanbouw gezet in de tussentijd :woohoo:.
Dat schone terras op de verdieping plakt wel tegen de gevel van je halfopen buur.
Maar de architectenschetsen van de zichten beloven wel dat je er geen last van zal hebben.

Zeker een leuk bel-etage huis!
Het is een stevige prijs voor een halfopen, maar een je het van dichter bij bekijkt lijkt het wel wat waard.
EPC is voor die prijs en een halfopen wel aan de hoge kant vind ik.
Aan het bouwjaar en de EPC zou ik durven stellen dat het geen driedubbel glas is. Maar da's natuurlijk maar een gok.
 
700k voor een halfopen bebouwing van 180m² met een EPC B, enkel en alleen omdat het architecturaal opvalt? Ze zullen mss wel iemand vinden die verblind is door het ontwerp en design en dat er wilt voor geven, maar ik vind het heel weinig huis voor die prijs.

En o ja, ge moet wellicht serieuze spierballen hebben om die gigantische pivoterende voordeur open te draaien...
 
Dit is gewoon Fenomenaal met een grote F. :love:

Modern, warm, gebruik makend van het landschap, prachtige warme materialen,... en dat op mijn favoriete reisbestemming.

Instabuy wanneer ik Euromillions zou winnen. Dan blijft het gegarandeerd niet bij renders.
Schoon idd maar lijkt me niet super super functioneel :p
 
Niet zo ver uit de buurt: https://www.zimmo.be/nl/landegem-9850/te-koop/huis/KCE1I/

Tis wel nog nen halve casco... beetje vreemd toch vind ik. Je doet zo'n renovatie en dan werk je het niet finaal af. :unsure:

Ok, zo hebben mensen keuze van wat ze met hun keuken/badkamer doen maar aan de andere kant leg je er wel de vloeren al in en liggen de technieken al waardoor het vooral de stijl van de keuken is die ze nog kunnen kiezen. Daar hadden ze nu toch zelf wel een stijl kunnen kiezen die past bij de rest van het kasteel.
Wij hebben terwijl wij aan het bouwen waren ook heel vaak gehoord dat meer & meer mensen tegenwoordig liefst van al zo weinig mogelijk willen kiezen, liefst van al hebben ze een huis dat volledig instapklaar is. De man die bij ons buren de laminaat is komen leggen zei dat ze tegenwoordig zelfs de kleur van hunne laminaat niet meer willen kiezen.
Dan lijkt het mij, zeker in dit segment ook, een beetje vreemd van dit niet als volledig afgewerkt te verkopen. :unsure:

Then again... wat weet ik ervan? :tongue:
 
Check de naam van het immo kantoor.

Godmiljaar.

Als die een huis verkopen staat er zoals dikwijls een bord van hun immo kantoor met TE KOOP en als het verkocht is plakken die daar altijd ne grote sticker op van : TE LAET

Volgende keer is een foto van pakken als ik het zie.
 
Niet zo ver uit de buurt: https://www.zimmo.be/nl/landegem-9850/te-koop/huis/KCE1I/

Tis wel nog nen halve casco... beetje vreemd toch vind ik. Je doet zo'n renovatie en dan werk je het niet finaal af. :unsure:

Ok, zo hebben mensen keuze van wat ze met hun keuken/badkamer doen maar aan de andere kant leg je er wel de vloeren al in en liggen de technieken al waardoor het vooral de stijl van de keuken is die ze nog kunnen kiezen. Daar hadden ze nu toch zelf wel een stijl kunnen kiezen die past bij de rest van het kasteel.
Wij hebben terwijl wij aan het bouwen waren ook heel vaak gehoord dat meer & meer mensen tegenwoordig liefst van al zo weinig mogelijk willen kiezen, liefst van al hebben ze een huis dat volledig instapklaar is. De man die bij ons buren de laminaat is komen leggen zei dat ze tegenwoordig zelfs de kleur van hunne laminaat niet meer willen kiezen.
Dan lijkt het mij, zeker in dit segment ook, een beetje vreemd van dit niet als volledig afgewerkt te verkopen. :unsure:

Then again... wat weet ik ervan? :tongue:
Snap dat wel hoor, na onze totaalrenovatie zit het er bij mij ook wel tegen. Bijna 2 jaar lang keuze na keuze gemaakt.
Van avonden lang over frigo's & vaatwassers gaan, tot bezoeken aan hout zagerijen voor fineer, tot 10 tallen vloer/tegelwinkels bezoeken voor de perfecte tegel of waar exact hoeveel stopcontacten, etc etc. En dan hadden we nog een interieurarchitect die de keuzes al met 80% beperkte ...

Ik vond dat persoonlijk heel leuk, maar kan me goed voorstellen dat daar menig relatie op kapot kletst of dat het mensen gewoon niet interesseert. Volgende keer 100% alles uitbesteden, ook wel omdat ik nu het gevoel heb dat we onze eigen smaak beter kennen. Hetzij via interieurarchitect die dan echt alles doet en zoekt van A tot Z (maar ja kost ook wel wat) of iets dat volledig af is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Snap dat wel hoor, na onze totaalrenovatie zit het er bij mij ook wel tegen. Bijna 2 jaar lang keuze na keuze gemaakt.
Van avonden lang over frigo's & vaatwassers gaan, tot bezoeken aan hout zagerijen voor fineer, tot 10 tallen vloer/tegelwinkels bezoeken voor de perfecte tegel of waar exact hoeveel stopcontacten, etc etc. En dan hadden we nog een interieurarchitect die de keuzes al met 80% beperkte ...

Ik vond dat persoonlijk heel leuk, maar kan me goed voorstellen dat daar menig relatie op kapot kletst of dat het mensen gewoon niet interesseert. Volgende keer 100% alles uitbesteden, ook wel omdat ik nu het gevoel heb dat we onze eigen smaak beter kennen. Hetzij via interieurarchitect die dan echt alles doet en zoekt van A tot Z (maar ja kost ook wel wat) of iets dat volledig af is.
Hier tegen onze interieurarchitect gezegd, je weet onze stijl en kom voor de belangrijke zaken met 2 keuzes af waar we uit kunnen kiezen, minder belangrijke dingen kies je zelf zolang het maar bij elkaar past.
We zijn enkel naar 1 steenkapper geweest om ons keukentablet te kiezen.
Maar bij 1 klein ding een voorstel afgeschoten en ons eigen ding gedaan.

Ik haat het om zulke dingen te kiezen.
 
Snap dat wel hoor, na onze totaalrenovatie zit het er bij mij ook wel tegen. Bijna 2 jaar lang keuze na keuze gemaakt.
Van avonden lang over frigo's & vaatwassers gaan, tot bezoeken aan hout zagerijen voor fineer, tot 10 tallen vloer/tegelwinkels bezoeken voor de perfecte tegel of waar exact hoeveel stopcontacten, etc etc. En dan hadden we nog een interieurarchitect die de keuzes al met 80% beperkte ...

Ik vond dat persoonlijk heel leuk, maar kan me goed voorstellen dat daar menig relatie op kapot kletst of dat het mensen gewoon niet interesseert. Volgende keer 100% alles uitbesteden, ook wel omdat ik nu het gevoel heb dat we onze eigen smaak beter kennen. Hetzij via interieurarchitect die dan echt alles doet en zoekt van A tot Z (maar ja kost ook wel wat) of iets dat volledig af is.
Ik snap het ook. Op zich vind ik kiezen en opzoeken net super leuk maar dat is leuk als je 1 specifiek ding zoekt... als je elvendertig dingen moet beslissen is dat veel minder leuk. Vooral omdat ik 100% zeker wil zijn van mijn keuze waardoor het allemaal veel tijd vraagt en op den duur lukt dat niet meer.

Ik kan mij ook voorstellen dat mensen in de 3M+ budgetklasse vaak drukbezette mensen zijn en dan vraag ik mij af of die zich met bagatellen willen bezighouden...
 
Terug
Bovenaan