Op reis met kinderen

Met de wagen is dat toch een 12 uur rijden, dus met een tussentijdse overnachting neem ik aan ?
Ja, inderdaad. Er zijn mensen die dat in één keer doen maar we gaan dat in twee kappen. Terugrit is met één overnachting, de heenrit weet ik nog niet of we ergens twee nachten gaan blijven of maar één nacht. Heenrit wellicht tussen Innsbruck en Zuid-Tirol. Genoeg mooie plekjes daar temidden van de bergen.

Vorig jaar hebben we dat ook gedaan met onze autoreis naar Fréjus, wat gelijkaardig is van rijtijd. Maar dan hebben we het halverwege gedaan in Dijon.

Wij zijn net terug van een heerlijk weekendje Ardennen met onze zoon van 6 maanden.
Dit was een soort generale repetitie voor onze zomer reis die we nog moeten boeken.
Hoewel ik hier heel sceptisch tegenover stond, is alles reuze meegevallen.
Steden bezoeken, lange wandelingen maken, dingen bezoeken; lukt allemaal met een baby.
Tegen 19h00 staken we hem in zijn bedje en konden wij nog gezellig tafelen in onze gezellige B&B.

Voor de zomer denken we iets gelijkaardigs te doen mét de wagen, gewoon omdat het makkelijker is en je heel veel gerief mee moet zeulen met een baby.
En wat deden jullie met de dutjes overdag? Gewoon in de buggy tijdens de uitstap?

Bij ons wordt het 2 weken naar zee deze zomer (met 6 maand oude dochter)

Ja, inderdaad. Er zijn mensen die dat in één keer doen maar we gaan dat in twee kappen. Terugrit is met één overnachting, de heenrit weet ik nog niet of we ergens twee nachten gaan blijven of maar één nacht. Heenrit wellicht tussen Innsbruck en Zuid-Tirol. Genoeg mooie plekjes daar temidden van de bergen.

Vorig jaar hebben we dat ook gedaan met onze autoreis naar Fréjus, wat gelijkaardig is van rijtijd. Maar dan hebben we het halverwege gedaan in Dijon.
Bij zo"n lange ritten kappen wij dat ook altijd in 2 stukken, eigenlijk ook altijd maar 1 nacht want de overnachting is puur om om wat bij te slapen en om niet gebroken op de vakantiebestemming aan te komen.

Wellicht ga je om Zwitserland heen maar anders was Grindelwald ook een mooie tussenstop geweest.

Bij zo"n lange ritten kappen wij dat ook altijd in 2 stukken, eigenlijk ook altijd maar 1 nacht want de overnachting is puur om om wat bij te slapen en om niet gebroken op de vakantiebestemming aan te komen.

Wellicht ga je om Zwitserland heen maar anders was Grindelwald ook een mooie tussenstop geweest.
Via Zwitserland gaat ook, maar lijkt me duurder en via Oostenrijk komen we recht uit aan het Gardameer.

En wat deden jullie met de dutjes overdag? Gewoon in de buggy tijdens de uitstap?

Bij ons wordt het 2 weken naar zee deze zomer (met 6 maand oude dochter)
Inderdaad, gewoon on the go laten slapen. Als je steeds dutjes thuis moet laten doen, kan je beter thuis blijven me dunkt.

Wij zijn net terug van een heerlijk weekendje Ardennen met onze zoon van 6 maanden.
Dit was een soort generale repetitie voor onze zomer reis die we nog moeten boeken.
Hoewel ik hier heel sceptisch tegenover stond, is alles reuze meegevallen.
Steden bezoeken, lange wandelingen maken, dingen bezoeken; lukt allemaal met een baby.
Tegen 19h00 staken we hem in zijn bedje en konden wij nog gezellig tafelen in onze gezellige B&B.

Voor de zomer denken we iets gelijkaardigs te doen mét de wagen, gewoon omdat het makkelijker is en je heel veel gerief mee moet zeulen met een baby.
Dit moet hemels zijn, zo een gemakkelijk kind te hebben.

Wij gaan binnen twee weken en een half terug naar Zuid-Amerika om schoonfamilie te bezoeken. Dochter is nu 3 jaar. Ik ben benieuwd hoe we de 12 u 30 gaan doorbrengen.

Laatst bewerkt:

Hier ook altijd een tussenstop, maar wel eentje met een doel, ik wil dan gewoon al "op vakantie" zijn, één keer zo'n "slaapstop" gedaan en ik vond dat echt verschrikkelijk.

Hier ook altijd een tussenstop, maar wel eentje met een doel, ik wil dan gewoon al "op vakantie" zijn, één keer zo'n "slaapstop" gedaan en ik vond dat echt verschrikkelijk.
Wat was er dan zo verschrikkelijk. Bij ons was dat gewoon opstaan, ontbijtje, alles de auto terug inzwieren en vertrekken. Het was dat of met een houten kop aankomen en de rest van de dag nodig hebben om te bekomen.

Vrijdag nacht vertrekken we met ons dochter van 1 baar en 11 maand naar het zuiden van Frankrijk.
Ik doe dat in 1 rit toch wel.
Vrijdag verlof, donderdag op vrijdag niet slapen, vrijdag middag men bed in tot 20u en om 21u vertrekken.

Het is 15u rijden en tel 4u aan pauze's (eigenlijk 2-3u aan pauzetjes en 1 tot 2u voor is ergens een uurtje te slapen).

Doe dat al 12 jaar zo 😛

Ik doe het ook liever met een tussenstop en overnachting. Op gemakje avondeten, douchen en slapen, ‘‘s ochtends opstaan, caravan terug aan de trekhaak en vertrekken. Tanken doe ik toch genoeg dus ontbijtje op een aire bij Paul

Wat was er dan zo verschrikkelijk. Bij ons was dat gewoon opstaan, ontbijtje, alles de auto terug inzwieren en vertrekken. Het was dat of met een houten kop aankomen en de rest van de dag nodig hebben om te bekomen.
Misschien dat hij in zo'n F1-hotel overnachtte. Op de heenrit vorig jaar verbleven we in een Ibishotel waar we 's nachts na middernacht toekwamen en de dag nadien vertrokken we weer rond 9u, maar we konden vrijdag pas vertrekken rond half vijf na mijn werkdag. Dat ga ik toch niet meer herhalen. :p

Misschien dat hij in zo'n F1-hotel overnachtte. Op de heenrit vorig jaar verbleven we in een Ibishotel waar we 's nachts na middernacht toekwamen en de dag nadien vertrokken we weer rond 9u, maar we konden vrijdag pas vertrekken rond half vijf na mijn werkdag. Dat ga ik toch niet meer herhalen. :p
In mijn ervaring (belangrijke nuance) heb je daar gewoon niks aan. Ik slaap dan niet echt goed en het is voor mij (en mijn vrouw) een beetje het gevoel van een verloren nacht/dag maar vooral een gevoel van reizen in plaats van vakantie. Vandaar dat wij proberen zo snel mogelijk al dat "vakantiegevoel" te hebben.
Extra bonus, je komt eens op plekken die je anders niet zou boeken voor een hele week.

Voor mij is het reizen met de auto op zich al vakantie. :unsure:
Als het echt te ver is, of er is ergens een overzet met een ferry bij, dan vertrekken we wel een dag eerder om een leuke tussenstop uit te zoeken, maar gewoon ergens stoppen om te slapen en weer verder hebben we eigenlijk ook nooit gedaan.

Idd, vanaf ik de oprit afrij is mijn vakantie begonnen.
Die >1000km rijden is een zalig deel ervan.

Kijk er al naar uit, zaterdag (na)middag rustig cruisen op rustige kalme franse autostrades met mooie uitzichten.
Het moment dat de zee voor het eerst zichtbaar is op de gps etc...

heenrit, is het nu 900km (winter: oostenrijk) of 1600km (zomer: de marken, Italie) altijd met overnachtingen. Hoort er gewoon bij.

Zorgt er wel voor dat je in de zomer 1100 km kan rijden op een dag om er dan in de winter maar 600 te rijden.

Terugkeren altijd in 1 keer want dan riek ik mijn stal en wil ik naar huis. Meestal ben ik enige chauffeur maar als het meer dan 1200km wordt op een dag doet vrouwlief ook wel wat stukjes zodat ik kan rusten.

1200 km op een dag is best stevig. De afstand van ons thuis naar ons vakantiedorp aan het Gardameer is ongeveer 1090 km. Ik probeer op de heenrit toch zo'n 800-tal kilometer te rijden en hoop er misschien twee overnachtingen van te maken in Oostenrijk. Op de terugrit weet ik het nog niet zo goed. Daar misschien opnieuw halverwege (Heidelberg?) stoppen zodat we zondag niet te lang meer moeten rijden omdat ik de dag nadien helaas alweer moet gaan werken.

Terug
Bovenaan