Iemand ervaring met een 2-jarige op het vliegtuig? Zowel op de luchthaven zelf als in het vliegtuig, tips hoe je de kleine kalm houdt zodat je zelf ook iets kan doen zoals een boek lezen?
Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan vrouw en peuter op een andere rij te boeken in het vliegtuig.

De vlucht gaat ongeveer 3,5h duren.
Vorig jaar naar Tenerife met een 3-jarige. Mijn vrouw had kleine snackjes en pakjes gemaakt voor op het vliegtuig, zodat hij een verrassing had en wat nieuw speelgoed.
Op voorhand goed uitgelegd wat de luchthaven is, wat het vliegtuig doet etc zodat hij wist wat zou komen (de kriebels in de buik vond hij super tof, de oorpijn minder, maar snoepjes helpen)
Hij had ook zijn eigen valiesje als handbagage. Dat vond hij de max
 
Iemand al ervaring met all in hotels met aquapark bij? Er zijn veel die de naam aquapark gebruiken maar uiteindelijk ziet het er niet al te veel uit.. Is voor een 4 jarige, bijna 5
 
Iemand al ervaring met all in hotels met aquapark bij? Er zijn veel die de naam aquapark gebruiken maar uiteindelijk ziet het er niet al te veel uit.. Is voor een 4 jarige, bijna 5
Vorig jaar Tenerife, H10 Atlantic Sunset. Was eigenlijk meer dan genoeg 👌 echte aanrader voor gezinnen met kleine kinderen. Genoeg variatie qua eten, drinken en uitstappen kies je zelf. In het hotel kan je ook een auto huren met kinderzitjes.
 
Iemand ervaring om met peuters richting Azië te trekken? Zonder kids erg veel rondgereisd dus we kennen de regio, do & dont's maar met kinderen blijft het toch anders.
Mijn vrouw maakt zich wat zorgen voor de eventuele lange tussenstop (rechtstreekse vluchten kosten een fortuin dus dan maar overstappen in het Midden-Oosten) en de hitte (jan-mrt). Kids zijn dan 2,5 en 5.
 
Iemand ervaring om met peuters richting Azië te trekken? Zonder kids erg veel rondgereisd dus we kennen de regio, do & dont's maar met kinderen blijft het toch anders.
Mijn vrouw maakt zich wat zorgen voor de eventuele lange tussenstop (rechtstreekse vluchten kosten een fortuin dus dan maar overstappen in het Midden-Oosten) en de hitte (jan-mrt). Kids zijn dan 2,5 en 5.

Niet ieder kind is hetzelfde natuurlijk, met het ene kind zal dat misschien wel vlot lukken en met het andere niet.

Kunnen ze slapen op een vliegtuig , tegen de hitte kunnen (heb je de afgelopen weken toch al een beetje kunnen van proeven), flinke eters , Graag op uitstap met de ouders , ....

Ik denk vooral dat het luisteren is naar jullie eigen gevoel en vooral proberen te zorgen dat jullie kinderen toch een goede nachtrust krijgen.
Een uitgerust kind is een pak verdraagzamer dan een vermoeid kind
(Misschien is de tussenstop nog goedkoper met een overnachting in het land, zodat ze toch in een bed kunnen slapen ?)

Kinderen kunnen zich normaal wel bezighouden met kijken (zeker op dergelijk avontuur) en als je zelf wat extraatjes voorziet komen dat allemaal wel goed.
 
Heel veel van die goedkope hotels die je als tussenstop kan boeken onderweg naar Zuid-Frankrijk zien er hetzelfde uit: tweepersoonsbed en een stapelbed. Maar met een tweejarige kleuter zie ik dat niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat die eruit valt en dat onze eerste nacht in Frankrijk eindigt op het spoed. Dan toch maar verder zoeken ...
 
Heel veel van die goedkope hotels die je als tussenstop kan boeken onderweg naar Zuid-Frankrijk zien er hetzelfde uit: tweepersoonsbed en een stapelbed. Maar met een tweejarige kleuter zie ik dat niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat die eruit valt en dat onze eerste nacht in Frankrijk eindigt op het spoed. Dan toch maar verder zoeken ...
Of voor één nachtje ėėn van de volwassenen in het stapelbed een optie?
 
Heel veel van die goedkope hotels die je als tussenstop kan boeken onderweg naar Zuid-Frankrijk zien er hetzelfde uit: tweepersoonsbed en een stapelbed. Maar met een tweejarige kleuter zie ik dat niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat die eruit valt en dat onze eerste nacht in Frankrijk eindigt op het spoed. Dan toch maar verder zoeken ...
Is een bedhekje geen optie om mee te nemen?
 
Toch nog iets gevonden waar onze dochter gewoon naast ons kan slapen in een eenpersoonsbed. Op de terugweg ook nog een overnachting zoeken ergens in Dijon.
Hoe komt het dat je nu toch kiest voor een "stop & go" in plaats van er al een leuke dag/avond van te maken ergens?
 
Hoe komt het dat je nu toch kiest voor een "stop & go" in plaats van er al een leuke dag/avond van te maken ergens?
Ik moet die vrijdag nog werken tot 16u - 16u30. Als je dan nog 6u moet rijden heb je niet veel meer aan een avond. Op de terugweg hebben we wel meer tijd.
 
Aha, ja, op die manier snap ik het wel. Veel plezier alleszins op vakantie!
Komt wel goed! Begint wel te korten en ik zou mijn weekplanning eens moeten opmaken. Vorig jaar met de dochter een week naar Landal geweest bij de Hoge Veluwe, maar dit is toch wel wat meer voorbereiding omdat het ver rijden is. Er is héél veel te zien en te doen aan de Côte d'Azur, maar we gaan er op moeten letten wat het het niet te druk maken zodat we na dag 2 niet met een overprikkelde kleuter zitten die de hele boel bij elkaar krijst van vermoeidheid, haha.

En ik hoop dat het van drukte op de autosnelweg ook meevalt.
 
Komt wel goed! Begint wel te korten en ik zou mijn weekplanning eens moeten opmaken. Vorig jaar met de dochter een week naar Landal geweest bij de Hoge Veluwe, maar dit is toch wel wat meer voorbereiding omdat het ver rijden is. Er is héél veel te zien en te doen aan de Côte d'Azur, maar we gaan er op moeten letten wat het het niet te druk maken zodat we na dag 2 niet met een overprikkelde kleuter zitten die de hele boel bij elkaar krijst van vermoeidheid, haha.

En ik hoop dat het van drukte op de autosnelweg ook meevalt.
Om de drukte aan de péage een beetje te omzeilen is dit wel handig: https://www.fulli.com/nl
 
Heel veel van die goedkope hotels die je als tussenstop kan boeken onderweg naar Zuid-Frankrijk zien er hetzelfde uit: tweepersoonsbed en een stapelbed. Maar met een tweejarige kleuter zie ik dat niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat die eruit valt en dat onze eerste nacht in Frankrijk eindigt op het spoed. Dan toch maar verder zoeken ...
Ik zocht altijd naar "babybed available", dan krijgt ge zo'n reisbedje opgesteld (moet daar wel naar vragen op voorhand). Dat is nog groot genoeg voor een kind van 2 of 3.
Al gevonden bij ibis budget en ACE (ook een budget-keten)

Onze zoon durft ook wel eens uit z'n bed vallen bij gebrek aan "vleugeltjes" aan dat bed aan de zijkanten dus in zo'n hotel wat kussens (of een valies) naast dat 1-persoonsbed opstellen :).
 
Heeft iemand al eens problemen gehad met de Kids ID in de luchthaven? Specifieker, met de foto die afwijkt met de zoon of dochter?

Wij gaan nu een nieuwe nemen, omdat onze dochter bijna 1 is en op de foto echt nog een baby is. Ze lijkt bijna niet meer op de foto en iemand vertelde ons dat zij wel al eens problemen had gehad in zo'n situatie.
 
Terug
Bovenaan