Iemand ervaring met een 2-jarige op het vliegtuig? Zowel op de luchthaven zelf als in het vliegtuig, tips hoe je de kleine kalm houdt zodat je zelf ook iets kan doen zoals een boek lezen?
Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan vrouw en peuter op een andere rij te boeken in het vliegtuig.

De vlucht gaat ongeveer 3,5h duren.
Nice one. Vrouw met een hyperkinetische peuter op een andere rij zwieren en zelf rustig een boek lezen. :fingerguns:
 
Iemand ervaring met een 2-jarige op het vliegtuig? Zowel op de luchthaven zelf als in het vliegtuig, tips hoe je de kleine kalm houdt zodat je zelf ook iets kan doen zoals een boek lezen?
Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan vrouw en peuter op een andere rij te boeken in het vliegtuig.

De vlucht gaat ongeveer 3,5h duren.
Zonet naar Canada gevlogen met zoontje van 20 maanden. Ongeveer 8 uur vliegen heen in totaal. Goede tip die we kregen is om een aantal nieuwe kleine stukjes speelgoed aan te kopen, deze dan in te pakken zodat hij deze op het vliegtuig kon open doen. Was hij toch wel een tijdje mee bezig. De tablet met Paw Patrol deed ook overuren...
 
Iemand ervaring met een 2-jarige op het vliegtuig? Zowel op de luchthaven zelf als in het vliegtuig, tips hoe je de kleine kalm houdt zodat je zelf ook iets kan doen zoals een boek lezen?
Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan vrouw en peuter op een andere rij te boeken in het vliegtuig.

De vlucht gaat ongeveer 3,5h duren.

Op de luchthaven zelf zou ik mij geen zorgen maken.

Voor een kind van 2 jaar is dat imposant, ze kunnen naar de vliegtuigen kijken. Je kan iets kleins eten,…

Op het vliegtuig zelf viel de onze redelijk snel in slaap na het opstijgen. Maar een tablet of wat kleurtjes kunnen altijd wonderen doen.
 
In de luchthaven is inderdaad veel te beleven. Tijdens het vliegen viel dat bij ons uiteindelijk wel mee, boekjes, klein speelgoed, tablet (ook al is dat tegen mijn principes, maar hier is dat een handig ding), iets eten/drinken, etc.
 
Op de luchthaven zelf zou ik mij geen zorgen maken.

Voor een kind van 2 jaar is dat imposant, ze kunnen naar de vliegtuigen kijken. Je kan iets kleins eten,…

Op het vliegtuig zelf viel de onze redelijk snel in slaap na het opstijgen. Maar een tablet of wat kleurtjes kunnen altijd wonderen doen.

Bedoel je dan een slaaptabletje? Welk merk raad je aan voor kinderen?
 
Iemand ervaring met een 2-jarige op het vliegtuig? Zowel op de luchthaven zelf als in het vliegtuig, tips hoe je de kleine kalm houdt zodat je zelf ook iets kan doen zoals een boek lezen?
Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dan vrouw en peuter op een andere rij te boeken in het vliegtuig.

De vlucht gaat ongeveer 3,5h duren.

Nice one. Vrouw met een hyperkinetische peuter op een andere rij zwieren en zelf rustig een boek lezen. :fingerguns:

Next level boss move: Een collega van mij heeft ooit, volgens hem per ongeluk maar ik zou niet weten hoe ge dat in godsnaam per ongeluk doet, zijn vrouw en 3 kinderen op een ander vliegtuig geboekt dan hijzelf :laugh:.

Ze zijn nu gescheiden :unsure:
 
Gorges du Verdon met een bijna 3-jarige, is dat de moeite waard? Anderhalf uur enkel rijden vanuit ons vakantiepark, met een kind met risico op wagenziekte. Lijkt me wat pittig, misschien.
 
Gorges du Verdon met een bijna 3-jarige, is dat de moeite waard? Anderhalf uur enkel rijden vanuit ons vakantiepark, met een kind met risico op wagenziekte. Lijkt me wat pittig, misschien.

Gorges de verdon zelf nog niet gedaan, maar als je het zelf wilt bezoeken en denk niet meer terug te gaan naar de regio kan je het overwegen.
Maar misschien best ter plaatse beslissen en in optie pakken, hoe de dochter de lange autorit heeft verteerd het weerbericht , hoe leuk je verblijf in de omgeving is etc.
 
Gorges de verdon zelf nog niet gedaan, maar als je het zelf wilt bezoeken en denk niet meer terug te gaan naar de regio kan je het overwegen.
Maar misschien best ter plaatse beslissen en in optie pakken, hoe de dochter de lange autorit heeft verteerd het weerbericht , hoe leuk je verblijf in de omgeving is etc.
Zuid-Frankrijk is een grote regio en we gaan maar een weekje op dit moment. We zitten in Fréjus, dat is net aan de kust tussen St. Tropez en Cannes. De eigenlijke Provence ligt daarboven en wil ik ook nog eens doen op een ander moment. Omdat we met een kleuter zitten gaan we het ook niet te druk maken en elke dag uren in de auto zitten. Bezoekje aan een dierentuin, (halve) dag strand, pretpark, stadsbezoek Nice en misschien nog St. Tropez (hoewel daar voor kinderen niet zoveel te beleven valt, dacht ik) ... Onze dagen gaan snel vol zitten.
 
Gorges du Verdon met een bijna 3-jarige, is dat de moeite waard? Anderhalf uur enkel rijden vanuit ons vakantiepark, met een kind met risico op wagenziekte. Lijkt me wat pittig, misschien.
Is mooi maar continue rijden op smalle bochtige wegen, dus niet aan te raden met jullie kind :)
 
Zuid-Frankrijk is een grote regio en we gaan maar een weekje op dit moment. We zitten in Fréjus, dat is net aan de kust tussen St. Tropez en Cannes. De eigenlijke Provence ligt daarboven en wil ik ook nog eens doen op een ander moment. Omdat we met een kleuter zitten gaan we het ook niet te druk maken en elke dag uren in de auto zitten. Bezoekje aan een dierentuin, (halve) dag strand, pretpark, stadsbezoek Nice en misschien nog St. Tropez (hoewel daar voor kinderen niet zoveel te beleven valt, dacht ik) ... Onze dagen gaan snel vol zitten.
Ik ben reeds vrij veel in die buurt geweest, wel meer de kant van Nice (Cagnes sur mer)
Maar ik ben altijd wel hoogseizoen geweest met warmere temperaturen dus zijn dingen misschien anders wel
  • Frejus Aqualand is wel tof , maar het moet natuurlijk de juist temperatuur zijn. (als zo een glijbanen park voor u is).
  • St Tropez vind ik persoonlijk wat overrated, meestal heel druk en duur.
    ik ben meer fan van Cannes en eigenlijk vooral Antibes (grote boten en tof stadje).
    Met de trein heb je een goede verbinding, minder stress, de trein is ook een beleving voor het kind .
    Ik denk dat je er ook sneller bent dan st. tropez
  • Misschien een alternatief voor Gorges de verdon is lac de saint cassien , in de zomer is dat wel een hele leuke trekpleister.
    Je hebt daar een brug die over het water gaat , daar zitten normaal wel wat toeristische dingen om te doen.

 
Hier binnenkort met de kleine (6maanden) naar Catalonië. Tussenstop rond Macon + nog eentje wat dieper. Ter plekke zitten we in een appartementje tegen de kust. Vrouw heeft schrik voor de afstond tot Macon. Ik heb er vertrouwen in :)
Naar waar in Catalonië. Costa Brava / Barcelona / Priorat / Lleida / Tarragona?

Hopelijk rij je niet in een zwart weekend. Rijden tot vlak vóór Lyon is dan heel gevaarlijk.
En afstand tot Macôn is toch ongeveer even ver als de afstand Macon - Catalonië?
 
Zuid-Frankrijk is een grote regio en we gaan maar een weekje op dit moment. We zitten in Fréjus, dat is net aan de kust tussen St. Tropez en Cannes. De eigenlijke Provence ligt daarboven en wil ik ook nog eens doen op een ander moment. Omdat we met een kleuter zitten gaan we het ook niet te druk maken en elke dag uren in de auto zitten. Bezoekje aan een dierentuin, (halve) dag strand, pretpark, stadsbezoek Nice en misschien nog St. Tropez (hoewel daar voor kinderen niet zoveel te beleven valt, dacht ik) ... Onze dagen gaan snel vol zitten.

St-Tropez is nu echt niks te zien vind ik, Nice is ook maar een vuile stad toen we daar zijn geweest.

Geen idee of Menton in de buurt ligt van waar je bent want dat is wel leuk en gezellig stadje.

Van Menton kan je de trein nemen naar Ventimilgia, nog geen 20 minuten. Mooie treinrit en je bent op 20 min in Italië, zeer mooi en authenthiek dorpje.

edit: Frejus is 1u15 rijden naar Menton, mss wat te veel. Maar onze kleuters zijn gigantische fan van treinen.
 
St-Tropez is nu echt niks te zien vind ik, Nice is ook maar een vuile stad toen we daar zijn geweest.

Geen idee of Menton in de buurt ligt van waar je bent want dat is wel leuk en gezellig stadje.

Van Menton kan je de trein nemen naar Ventimilgia, nog geen 20 minuten. Mooie treinrit en je bent op 20 min in Italië, zeer mooi en authenthiek dorpje.

edit: Frejus is 1u15 rijden naar Menton, mss wat te veel. Maar onze kleuters zijn gigantische fan van treinen.
In Nice zal het met een kleuter ook maar beperkt zijn: met die lift op die berg met dat gekende uitzicht, wat rondkuieren op de promenade en Vieux-Nice en dan die parkboulevard met speeltuinen. Saint-Paul-de-Vence ligt daar vlakbij en lijkt me ook mooi, maar dat wordt nogal druk om te combineren met Nice in de zomerdrukte. Voorbij Nice heb je nog Eze en Roquebrune-Cap-Martin die wel mooi lijken, maar dat zal voor een andere keer zijn. Een kleuter heeft niet zoveel aan bezoekjes aan dorpen, dat hoop ik te bewaren voor als ze wat ouder is en ook al mee een museum kan doen.

Vlakbij ons park heb je nog wel Roque-Brune-sur-Argens dat me wel mooi lijkt: bergdorpje met mooi zicht en ik heb al een speeltuintje gespot dat onze dochter leuk gaat vinden.
 
Ik vond Gorges du verdon echt wel het mooiste aan mijn reis in Zuid-frankrijk paar jaar geleden, maar blijkbaar is het waterpeil daar zo laag nu dat het niet meer de moeite is om te gaan.

Monaco is ook een optie en vond ik ook wel de moeite waard om het daar eens te zien.
 
Saint-Paul de vence is inderdaad een mooi dorpje , in feite valt de drukte daar wel mee.
Enkel is er niet zo een grote parkeergelegenheid maar nu niet perse de moeite om daar een uur voor te rijden.
Zou ik eerder bezoeken als je verblijft in de buurt van Nice zelf.
idem Monaco en al die andere dorpjes in de buurt , zijn mooie dorpen/steden/land.
Maar om daarvoor nog eens 1.5 uur-2 uur in de auto te zitten (moet je nog parking vinden,... )

Als je in Frejus zit zou ik je beperken van Antibes tot St. tropez als je iets wilt bezoeken.
Als het je bevalt kan je het jaar erop verplaatsen in de buurt van Nice (en daar dan de rest bezoeken tot de italiaanse grens).
Zo moet je ter plaatse niet te veel rijden en als het bevalt kan je ongeveer hetzelfde doen maar toch iets anders zonder veel te rijden.
 
Naar waar in Catalonië. Costa Brava / Barcelona / Priorat / Lleida / Tarragona?

Hopelijk rij je niet in een zwart weekend. Rijden tot vlak vóór Lyon is dan heel gevaarlijk.
En afstand tot Macôn is toch ongeveer even ver als de afstand Macon - Catalonië?
Girona/ Costa Brava. We zijn er nu trouwens. Afstand is ongeveer hetzelfde we wisten niet goed wat te verwachten met de baby. Viel uiteindelijk goed mee.
 
Geniet van de garnaaltjes van Palamos, en breng zeker een bezoekje aan Calella de Palafrugell & Begur!
Cadaques is wat verder maar ook een mooi dorpje.

Begin juli rijden wij met onze peuter (18 maanden dan) naar Barcelona.
 
Ik vond Gorges du verdon echt wel het mooiste aan mijn reis in Zuid-frankrijk paar jaar geleden, maar blijkbaar is het waterpeil daar zo laag nu dat het niet meer de moeite is om te gaan.

Monaco is ook een optie en vond ik ook wel de moeite waard om het daar eens te zien.
Wij zitten daar elk jaar op camping (Les Salles) met de caravan, behalve vorig jaar door de geboorte van de jongste.
Waterpeil is door 5 weken onophoudelijk regenen terug op het oude niveau.

Vanuit Fréjus naar de Gorges is minstens 1,5 u in de auto en dan ben je net aan de ‘uitgang’, kant van het lac de Sainte Croix. Als je dan de rive gauche (Aiguines-Comps) en rive droite (la Palud) wil doen, zit je nog eens 2 à 3u in de auto. En zoals iemand zei, dat is continu draaien en keren,

Natuurlijk kan je ook enkel tot aan die uitgang rijden voor een dagje aan het meer maar dan is het best dat je vroeg aankomt omdat het snel druk kan zijn door de vele dagjestoeristen.

Maar, het is zeker een aanrader!
 
Terug
Bovenaan