Belangrijkste advies dat ik kan geven (los van dit) is dat je op vakantie met kinderen wat meer mentaal moet loslaten. Ik kon dat in 't begin moeilijk (x gepland en het loopt niet zoals gepland). Gewoon zeggen, we gaan y doen vandaag, ah dat lukt niet want de kleine is moe, of lukt niet wegens anders redenen, geen probleem, we rijden wel naar een ander dorpke of whatever en gaan er een gezellige dag van maken.
Dat is inderdaad wel een goeie tip dat ik in het achterhoofd wil houden. We proberen de planning niet vol te stompen, want elke dag meerdere uren in de auto zitten om x en y gezien te hebben komt toch niet goed. Dan hebben we een excuus om nog eens terug te gaan.
 
Het is misschien al gepasseerd, maar iemand tips om met de druk van het opstijgen en dalen van de vlieger om te gaan, voor een baby van bijna 1 jaar?
 
Het is misschien al gepasseerd, maar iemand tips om met de druk van het opstijgen en dalen van de vlieger om te gaan, voor een baby van bijna 1 jaar?
Omdat het binnenkort ook hier relevant is, heb ik wat opgezocht en ik lees vaak om een flesje te geven vlak na de drukverandering.
 
Dat is inderdaad wel een goeie tip dat ik in het achterhoofd wil houden. We proberen de planning niet vol te stompen, want elke dag meerdere uren in de auto zitten om x en y gezien te hebben komt toch niet goed. Dan hebben we een excuus om nog eens terug te gaan.
Aha, wij hebben gisteren eens alles opgeschreven wat mogelijk leuk is qua kastelen bezichtigen, wandelingen, andere zaken. Aangezien onze langste stop (5 nachten) in "The Lake District" is, moeten we wel wat in de auto zitten elke keer, maar we proberen er dan volledige daguitstappen van te maken. Wel al duidelijk gezegd dat we ginder uiteindelijk beslissen wat we wanneer doen en als er een dag is dat we er helemaal geen zin in hebben we ook geen verre uitstap gaan doen.
 
Iemand vertelde me dat oorkappen zouden helpen, maar flesje geven is misschien wel een goed plan.

Onze dochter was 8 maanden vorig jaar en wij hebben toen inderdaad een soort van koptelefoon gecombineerd met een flesje. Ze viel toen ook in slaap en heeft eigenlijk de hele vlucht geslapen.

Nu is ze natuurlijk een jaartje ouder en maken we ons wat meer zorgen over hoe de vlucht zal verlopen, slapen zal er niet in zitten vrees ik..
 
Het is misschien al gepasseerd, maar iemand tips om met de druk van het opstijgen en dalen van de vlieger om te gaan, voor een baby van bijna 1 jaar?
Wij gaan binnenkort ook proberen met flesjes en speelgoed waar hij veel/goed op kan kauwen. Beetje het kauwgom-effect nabootsen.

Het enige waar ik wat 'schrik' voor heb bij is ons is de vroege vlucht om 6u. Dat betekent opstaan rond 2u en geen idee hoe of wat hij nog gaat slapen erna. Misschien wat in de auto, maar dat is ook maar 1 uur rijden naar Zaventem. Dan in een fel verlichte vertrekhal... Hopelijk werkt de draagzak nog om hem in slaap te krijgen.
 
Wij gaan binnenkort ook proberen met flesjes en speelgoed waar hij veel/goed op kan kauwen. Beetje het kauwgom-effect nabootsen.

Het enige waar ik wat 'schrik' voor heb bij is ons is de vroege vlucht om 6u. Dat betekent opstaan rond 2u en geen idee hoe of wat hij nog gaat slapen erna. Misschien wat in de auto, maar dat is ook maar 1 uur rijden naar Zaventem. Dan in een fel verlichte vertrekhal... Hopelijk werkt de draagzak nog om hem in slaap te krijgen.
Bij ons is de vlucht om 7.40 dacht ik, maar van jullie is nog wel wat erger.
 
Wij hadden vorig jaar een vlucht om 6u30. Dat was om 3u00 opstaan met een driejarige. Die is wakker gebleven tot na het opstijgen en is dan in slaap gevallen totdat we bijna geland waren eigenlijk. Hij was te enthousiast om eerder te slapen en eigenlijk was dit het beste voor hem.
Tip is inderdaad veel kauwen en drinken. Als ze zelf al naar het toilet kunnen, zeker laten gaan net voor het boarden en voor het landen :)
 
Hoe laat begint die drukte op de ring van Parijs op een weekdag ? Zou om 2u aanzetten, dus 5u aan Parijs. Moet via Clermont-Ferrand en A75 naar het zuiden tot Narbonne. Echt stom dat Parijs op die weg ligt. Een alternatief is via Lyon, wat 75km langer is en 25 euro duurder...
 
Het is misschien al gepasseerd, maar iemand tips om met de druk van het opstijgen en dalen van de vlieger om te gaan, voor een baby van bijna 1 jaar?
Al vaak gevlogen met die van ons (18 maand, en al zo'n 6 keer gevlogen ofzo). Flesje/honger timen bij het opstijgen. Maar we hebben ze nooit een crisis weten te hebben. Tegenwoordig doet ze het zonder flesje en ook geen probleem gehad.

Binnen enkele weken komt er wel iets fataal aan... Vliegen via Athene verder door naar een Grieks eiland. Maar om geen overnachting en overbodige dag in Athene te hebben gaan we dus laatste vlucht naar Athene (die aankomt na middernacht) en eerste vlucht naar eiland om 6u 's ochtends.

Ik zal nog laten weten of ik dit ga overleven 😵

Hoe laat begint die drukte op de ring van Parijs op een weekdag ? Zou om 2u aanzetten, dus 5u aan Parijs. Moet via Clermont-Ferrand en A75 naar het zuiden tot Narbonne. Echt stom dat Parijs op die weg ligt. Een alternatief is via Lyon, wat 75km langer is en 25 euro duurder...
Goeie vraag, deze vrijdag vertrek ik ook, grotendeels dezelfde route denk ik, ik schat rond 7u in Parijs. Jammer genoeg begint de grote vakantie ook voor de Fransen die avond.

File zal er sowieso zijn, dat is er zelfs op kerstdag. Woon-werk verkeer is daar ook echt wel intens, en we rijden ook voorbij Charles de Gaulle luchthaven, dus de reizigers onderweg naar de luchthaven gaan we ook niet kunnen vermijden. Maar ik hoop dat de grote hoop toch de zaterdag vertrekt.

Ik zou laatste moment voor vertrek nog eens waze/google maps beiden checken of er een accident is op één van de 2 routes. Voor 25€ kan je echt wel omrijden. Vele stukken tussen Clermont - Ferrand en het zuiden zijn ook 110km (en veel flitsers). Route du soleil via Lyon is wel duurder, maar je kan cruise control op 130 zetten en geen boete riskeren.

Ik stop wel voor overnachting iets ten zuiden van Clermont Ferrand. Zaterdagvoormiddag deel 2. En zondag rust.
 
En waar ga je dan nu met de wagen?
Barcelona centrum. De madam is oorspronkelijk van daar. Ik ga dus verschillende keren per jaar naar daar. In hoogzomer is dat wel zweten 🫠
Dus eerst naar daar rijden dus. Weekje werken (We hebben via ons werk flexibele telewerkregelingen) en dan vanuit BCN naar Athene-->Paros.
 
Barcelona centrum. De madam is oorspronkelijk van daar. Ik ga dus verschillende keren per jaar naar daar. In hoogzomer is dat wel zweten 🫠
Dus eerst naar daar rijden dus. Weekje werken (We hebben via ons werk flexibele telewerkregelingen) en dan vanuit BCN naar Athene-->Paros.
Zeer flexibel telewerken dus ;) Amai, toch een eind rijden. Ben je dan niet beter via de a20 en Toulouse of is dat omweg?
 
Die heb ik ook al een paar keer gedaan, oa afgelopen in de winter, toen we na nieuwjaar een skistop deden in Andorra :D maar voor puur Brussel - Barcelona alleen is dat toch omweg denk ik. Enkel te overwegen als er accidenten zijn.
 
Omdat het binnenkort ook hier relevant is, heb ik wat opgezocht en ik lees vaak om een flesje te geven vlak na de drukverandering.
Wij doen het al jaren ervoor. Vanaf het moment op de landingsbaan is om te vertrekken, dus motoren in hogere versnelling. Fles geven, als we dan in de lucht hangen altijd al in slaap en dan kan onze vakantie ook beginnen.
 
Mijn Bip&Go badge is nog niet toegekomen en vrijdag vertrekken we, hopelijk valt die een dezer dagen in de bus.

We willen naar Gorges du Verdon gaan om met zo'n Pedalo-bootje (bootje met trappers) een tweetal uur te gaan varen. Ik zie dat er al een hoop van die verhuurbedrijfjes geen reservaties doen (wellicht omdat er teveel no-shows zijn). Als we tegen openingsuur gaan (9u) zal het van drukte hopelijk meevallen.
Wij hebben dit een tweetal jaar geleden ook gedaan in de gorges du verdon. Zeer leuke ervaring, ook voor de kindjes. Het was wel een zeer lange wachtrij (was bij ons wel smiddags) en was helemaal nergens mogelijk om met de bankkaart te betalen.
 
Wij hebben dit een tweetal jaar geleden ook gedaan in de gorges du verdon. Zeer leuke ervaring, ook voor de kindjes. Het was wel een zeer lange wachtrij (was bij ons wel smiddags) en was helemaal nergens mogelijk om met de bankkaart te betalen.
Goed om te weten dat ik cash moet meenemen.
 
Terug
Bovenaan