Dit durf ik toch wel te betwijfelen. Ook voor 2018 zijn er al veel bijkomende fietspaden aangelegd in Antwerpen. (ik zeg maar iets bv. heraanleg Singelfietspad). Dat noem ik niet 100% inzetten op de auto. Verder is er na 2018 nog nooit zoveel geïnvesteerd in fietsvoorzieningen in Antwerpen. En naar de toekomst toe zal dat alleen al nog sterk toenemen met heel de fietsinfrastructuur rond Oosterweel. Het kan nog altijd meer en ik weet ook direct alleen al in Antwerpen Stad 25 kruispunten/gevaarlijke punten waar je zelfs mits beperkte investeringen (laat ons zeggen van 1 à 2 milj. euro) enorme verbeteringen kan aanbrengen door extra fietsbruggen of -tunnels aan te leggen.
Uitstekende post, hoor. En in het meeste kan ik me wel vinden. En het klopt natuurlijk ook dat het niet over "100% inzetten op de auto" gaat, maar wel met een grotere nadruk dan andere grote centrumsteden in onze buurt. Er is ook nog nooit zo veel geïnvesteerd in fietsvoorzieningen in Antwerpen, maar volgens mij verhoudingsgewijs een pak minder dan bijvoorbeeld in Nederlandse steden. En naar mijn idee verhoudingsgewijs nog méér in de auto in de stad houden.
Dat is ook niet noodzakelijk een groot probleem, dat was waarmee De Wever naar de verkiezingen is getrokken, en waarmee hij ook gewonnen heeft. Maar waar andere steden zo veel mogelijk de auto uit de binnenstad willen houden, is er in Antwerpen net eerst een heel grote nadruk geweest op die auto tot binnen de singel blijven halen.
Nu is dat aan het veranderen, met oa de Turnhoutsebaan die is aangepast. Naar een fietsstraat, wat volgens mij maar een kleine verbetering is voor het verkeer daar, maar dat is dan weer iets anders
Maar zoals je zegt, kleine verbeteringen die nu nog niet eens gebeuren, omdat er eerst nog werk gemaakt moet worden van plannen om de auto tot in de stad te krijgen, omdat we een paar jaar achterophinken, is wat ik bedoel. Let wel, achterophinken op het idee dat ik zou willen. Maar de Antwerpenaar heeft anders gestemd.
De slimme lichten die hier al jaren en jaren worden beloofd, staan er ook nog altijd niet. De kruispunten die Kennis ging aanpakken, zeker nadat die meisjes hier waren doodgereden, nog altijd noppes. Ja, hier en daar zijn er aangepast die enkele maanden later weer worden aangepast naar iets anders.
Maar ik denk eigenlijk wel dat we een beetje hetzelfde zeggen, alleen was het mijne niet zo volledig of juist onderbouwd.