Ik denk dat Israël zichzelf gezind is en de rest gebruikt om eigen interesses te verstevigen. Zoveel is het laatste jaar heel duidelijk geworden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou een eerste fase zijn, aldus Hezbollah.En daar begint het:
300 drones zijn gelanceerd uit Libanon naar Israël.
![]()
Israel and Hezbollah exchange heavy fire in major escalation
Hezbollah says it fired hundreds of rockets after Israel says it launched pre-emptive strikes on Sunday morning.www.bbc.com
Godverdomme Twitter. Dan zie je een filmpje van een kind, misschien nog net geen peuter, dat uit het puin wordt gehaald waar een stuk van zijn (of haar) schedel is weggeblazen door een granaatscherf. Rondgedragen door reddingswerkers alsof het een pop is. Maar dat is het niet. Het is een volkomen onschuldig wezen. Het zal misschien geen intentionele moordaanslag zijn van het IDF, maar 11 maanden na die verschrikkelijke aanslag ... is het geen tijd dat Israël wordt tegengehouden en wordt aangesproken dat het genoeg is geweest?
Denk het niet. Die filmpjes die er circuleren tonen voor mij duidelijk een explosief aan. Een batterijontploffing manifesteert zich zo niet. Daar komt meer vuur uit. En ik denk dat een geprogrammeerde thermal runaway wel iets van hitte zou geven. Je ziet mensen echt kijken naar hun pager als hij ontploft.Hoe hebben zij dat gedaan? Kan Motorola gewone Biepers vanop afstand controleren en ze doen ontploffen?
Kan iedere gsm producent dit ook met onze gsm's of computers? Dit is echt wel een serieuze aanval waar de hibryde future war zich volop ontwikkeld...
Lebanese health minister: eight dead and hundreds critical
Firas al-Abyad, Lebanon’s health minister, said that eight people were killed and nearly 2,800 were injured in today’s exploding pager attack.
At least 200 people are thought to be in critical conditions.
Speculatie is dat deze biepers pas onlangs via Iran zouden aangekocht zijn bij Motorola, maar dat er dus mee gefoefeld is voor de levering. Motorola zou sterk gelieerd zijn met Israël.
Toch weer een serieuze klap die Israël uitdeelt. Deëscalatie zit er daar echt niet in.
Ik hoorde onlangs dat Hamas, Hezbollah en de Houthi's echt wel heel sterk op elkaar beginnen te lijken. Gesteund door Iran zouden deze via Irak gerichte aanvallen laten uitvoeren op Israël.
Volgens de laatste berichtgeving op HLN zou het wel om een thermale reactie gaan.Er moet een explosief ingepland zijn geweest bij productie. Dit is geen thermal runaway.
Als de slachtoffers effectief leden van Hezbollah zijn vind ik dit een geniale zet van het IDF.
Uitgelegd: hoe laat je vanop afstand zomaar biepers ontploffen?
"Dit lijkt recht uit een spionnenfilm te komen, maar wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat men er op de één of andere manier in geslaagd is om de batterij die in die apparaten zit zo warm te maken dat die exploderen", legt onze techjournalist Kenneth Dee uit. "Daar zijn een aantal technieken voor. Je kan bijvoorbeeld zo'n pager een nieuwe software geven, of al die pagers tegelijk. Die gaan dan heel veel berekeningen beginnen doen en daardoor zo warm worden dat de batterij explodeert."
Tussen een batterij voelen warm worden en een toestel dat letterlijk in uw handen ontploft zit natuurlijk wel een gigantische gedachtensprong die letterlijk niemand gaat maken, zeker niet op wss een paar seconden tijd.Als die batterij zo warm wordt dan hadden ze dat toch moeten voelen. Of kan dat zo snel op een paar seconden.
In het tweede filmpje zie je die kerel idd wel in zijn zak prutsen maar kon ook voor iets anders zijn geweest.