Onverdraagzaamheid tegen holebi's en Pride

Zijn het dan echt zulke 'snowflakes', om een populaire term in het alt-right milieu te gebruiken, als ze ziek worden door eens 2 mannen zien te kussen of een regenboogvlag zien?

Alé, ik zie niemand verplicht worden tot iets. Alleen vragen ze dat je ze gelijkwaardig behandelt. Maar dat zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat het dit weekend Brussel Pride was. Enkel door de berichten over wat losers met hun haatspraak en onacceptabel geweld weet ik dat nu.

En ook ik voel me als blanke, hetero man geen weirdo.

Leef en laat leven.

Maar ge kunt mensen niet verplichten om die holebi toestanden te aanvaarden.

We zijn op een punt gekomen, dat je als blanke hetero man. Een weirdo bent geworden...

Ik ben niet pro Vlaams Belang, maar op dat vlak geef ik hun 200% gelijk.

Ik geef gewoon mijn mening, en ik word hier door iedereen aangevallen...
Wanneer je die 'mooi bekkende leuze' van het VB op jezelf projecteert:
Waar en wanneer heb je het gevoel gehad dat je een blanke hetero weirdo was?

Dus Vlaams Belang heeft geen recht op vrijemeningsuiting? Ze zeggen wat het volk, de man in de straat denkt. Er is een reden dat 30% op het Vlaams Belang heeft gestemd.

Dus Vlaams Belang heeft geen recht op vrijemeningsuiting? Ze zeggen wat het volk, de man in de straat denkt.
Het feit dat ze nog altijd op tv-debatten worden uitgenodigd laat m.i. toch zien dat zij recht hebben op het uiten van hun mening? Op nationale TV dan nog wel.
Omgekeerd steunen ze wel bepaalde politici in het buitenland die daar mensen met een andere mening wel de mond snoeren of dat toch proberen.

Best ironisch, vind je niet?

Dus Vlaams Belang heeft geen recht op vrijemeningsuiting? Ze zeggen wat het volk, de man in de straat denkt.
Je hebt je mening geuit. Anderen uiten hun mening ter reactie. Ik ben het met de anderen eens, niet met jou. Bovendien vind ik je mening behalve boers en onbeleefd ook nog eens gebrekkig geformuleerd. Naar mijn mening hoor jij hier niet thuis, en het staat je volledig vrij om het daarmee oneens te zijn. Het tegendeel zou me verbazen.

Als ik een wilde gok mag wagen: hoe is het nog in't leven, Camino?

Speciaal volk dan toch...
En je eerste twee zinnen zijn nogal contradictorisch te noemen:
"Leef en laat leven.
Maar ge kunt mensen niet verplichten om die holebi toestanden te aanvaarden."

Ik zal zelf een poging wagen om te formuleren wat “de man in de straat” denkt. Ik erger mij aan machtige distributie-bedrijven die inclusiviteit zien als een vakje om af te vinken, als een marketingstrategie die prioriteit heeft op het uitbrengen van kwalitatieve producten, aan de angst om in een sociale mediastorm terecht te komen wanneer vakje X of Y niet zou worden afgevinkt. Ik vind dat de slinger bij momenten fel doorslaat, dat “een boodschap geven” belangrijker wordt gemaakt dan de inhoud van de boodschap zelf. Ik erger mij aan de extravaganza die gepaard gaat met het hele pride-gebeuren, weliswaar in het volle besef dat die discussie ook binnen die gemeenschap leeft en dat mijn eigen mening daarover er weinig toe doet aangezien ik op geen enkele manier betrokken partij ben en het mij geen hol aantrek of de pride doorgaat, waar die doorgaat, hoeveel volk erop afkomt, of wat die daar allemaal doen, zolang het vredig en zonder incidenten verloopt. Mijn zondag wordt daar heus niet door verstoord, ik heb andere dingen aan mijn hoofd. Dát, beste vriend, is leven en laten leven.

Maar in déze discussie kan ik het niet harder met je oneens zijn. Je komt over als een intolerante, onbehouwen eikel, onmachtig om op een volwassen, nuchtere manier uiting te geven aan frustraties waarvan ik me wel degelijk kan voorstellen dat ze reëel zijn (ze staan in het eerste gedeelte van mijn post). Je maakt je schuldig aan exact hetzelfde: je wil gewoon je boodschap geven, zonder je een seconde te bekommeren over wat je nu eigenlijk juist te zeggen hebt. Bijster veel is dat niet.

Laatst bewerkt:
Leef en laat leven.

Maar ge kunt mensen niet verplichten om die holebi toestanden te aanvaarden.
Ik ben benieuwd hoe je dat ziet? Wat versta je onder aanvaarden? Of onder niet aanvaarden?

Ga je dan zeggen 'foei dat mag niet'? Of hoe moet ik dat zien?

Kun je eens wat body geven aan die uitspraak?

Op P&A mag en kan er over veel gesproken worden, maar wel enkel op een respectvolle en onderbouwde manier.
Je hebt tegenwoordig de genders Man, Vrouw en X...

Ik voeg er nu een 4de nieuwe optie aan toe
-hybride

Ik eis dat dit wordt aanvaard. Ik wil gewoon mezelf zijn... en iedereen die dit niet aanvaard, is discriminerend. Ik ben geboren als man, maar ik voel me vrouw... ik ga mij verbouwen... a nee ik wil terug man worden.

Ziekelijke maatschapij. Waar stopt het?

Je hebt tegenwoordig de genders Man, Vrouw en X...
Ik voeg er nu een 4de nieuwe optie aan toe
-hybride
Ik eis dat dit wordt aanvaard. Ik wil gewoon mezelf zijn... en iedereen die dit niet aanvaard, is discriminerend. Ik ben geboren als man, maar ik voel me vrouw... ik ga mij verbouwen... a nee ik wil terug man worden.
Ziekelijke maatschapij. Waar stopt het?
Voor zulke complexe en ingrijpende materie, waar mensen jaren over doen en worden begeleid, moet je toch ook wel erkennen dat zulke uitspraken van een enorm simplistisch niveau zijn om dat te benaderen?

Voor zulke complexe en ingrijpende materie, waar mensen jaren over doen en worden begeleid, moet je toch ook wel erkennen dat zulke uitspraken van een enorm simplistisch niveau zijn om dat te benaderen?
Nu zeg je dat... 30 jaar geleden zeiden ze het zelfde over holebis

De VUB/Jeugdonderzoeksplatform heeft een onderzoek gedaan over de evolutie van homofobie bij jongeren tussen 2018 en 2023. Jongeren die zich als jood of moslim identificeren zijn nog altijd het meest uitgesproken homofoob maar homofobie is sinds 2018 wel ca. evenveel gestegen over de culturele en religieuze breuklijnen heen.

Ik kan me inbeelden dat de cijfers voor 2026 niet veel beter zijn.

Gelieve geloofwaardige argumentatie toe te voegen zoals dat geldt voor iedereen

De VUB/Jeugdonderzoeksplatform heeft een onderzoek gedaan over de evolutie van homofobie bij jongeren tussen 2018 en 2023. Jongeren die zich als jood of moslim identificeren zijn nog altijd het meest uitgesproken homofoob maar homofobie is sinds 2018 wel ca. evenveel gestegen over de culturele en religieuze breuklijnen heen.

Ik kan me inbeelden dat de cijfers voor 2026 niet veel beter zijn.
Dus al die jongeren zijn verkeerd?
Ik heb soms het gevoel, dat sommige holebis of transgenders het gewoon niet willen geloven, en in hun eigenlijke ziekelijke ivoren toren leven...

Ik heb soms het gevoel, dat sommige gewoon niet willen geloven, en in hun eigenlijke ziekelijke ivoren toren leven...
De 18.3% die zegt dat agressie tegen holebi's aanvaardbaar is, zijn inderdaad totaal verkeerd. Dat is de evidentie zelf. Wat de oorzaak is van dat gebrek aan inzicht is een andere zaak.

Nu zeg je dat... 30 jaar geleden zeiden ze het zelfde over holebis
“30 jaar geleden zeiden ze hetzelfde over holebi’s” is geen weerlegging, maar letterlijk bijna zelfinzicht. Exact dezelfde framing werd toen gebruikt om homo’s klein te houden: opgedrongen, onnatuurlijk, te zichtbaar, denk aan de kinderen.

Misschien is de vraag dus niet of de vergelijking opgaat, maar waarom ge vandaag zo graag aan de andere kant van hetzelfde patroon staat.
Ik heb soms het gevoel, dat sommige gewoon niet willen geloven, en in hun eigenlijke ziekelijke ivoren toren leven...
Je hebt het artikel 100% niet gelezen. Je hebt het de cijfers 100% niet bekeken.

Hou toch op man.

Het Vlaams Belang was bijna de grootste partij in Vlaanderen. Het volk is het politiek correct zijn beu.
VB zou volgens de laatste peilingen 25,4% scoren, dat maakt van hen de 2de grootste partij (na NVA).
Bijna 3/4 van 'het volk' stemt dus niet voor het VB.
In die 25,4% zitten trouwens ook VB mandatarissen/leden die zich de voorbije jaren geout hebben als holebi. Die gaan niet 100% achter het VB-verhaal i.v.m. holebi's staan, lijkt me.
Ik ben benieuwd hoeveel VB-leden krampen kregen of nog zieker werden toen ze hoorden of lazen dat er zich holebi's in hun partij bevonden.

Terug
Bovenaan