Asielzoeker pleegt verkrachting en moord op vrouw.
Plots gaat het over alle mannen en hoe vrouwen zich door hen niet veilig voelen.
Tja, oké, ik wil dat niet per se betwisten, vrouwen hebben recht op veilig thuiskomen, zouden in een ideale wereld ook 's nachts veilig op straat moeten kunnen rondlopen (al zijn hier toch ook voorbeelden gegeven van hoe dat als man ook niet altijd evident is, het is weliswaar relatief een pak 'evidenter' wegens sterke versus zwakke geslacht [en mannelijke overmoed]).
Voel me als brave man wel deels 'beledigd', zou niet eens in me opkomen een vrouw op straat lastig te vallen (thuis ook niet, en we zullen serieus blijven: ik plaag een liefdespartner wel al eens graag, maar niet op die manier). Ik erken dat die mannen die vrouwen lastig vallen er echter wél zijn.
Weet echter ook 100% zeker als we op dezelfde manier zouden veralgemenen over andere groepen: ras, cultuur of zelfs vrouwen, dat de kritiek véél sneller zou volgen dat niet iedereen in die groep zo is... maar bij 'mannen' is het oké. Tja...
Dat we een significant percentage van deze misdrijven zouden kunnen voorkomen door bepaalde mensen niet langer naar hier te laten komen, is ook precies wel weer een taboe of politieke recuperatie.
Er zijn zonder twijfel ook autochtone daders/monsters. Ik wil die gerust in de vergeetput gooien, dus het is niet dat ik die zou negeren.
Krijgen we dan ook minstens een véél strengere screening op asielzoekers en een stop zelfs op bepaalde regio's?