Asielzoeker/allochtoon is maar een woordkeuze in het voorbeeld, maar we zijn beiden mee in dat verhaal denk ik.Ik kan daar oprecht niet op antwoorden omdat ik geen asielzoeker ben.
En het staat natuurlijk niet op iemand zijn gezicht dat hij een asielzoeker is.
Maar als allochtoon dan (dat zie je wel) zou ik me wel bewust zijn dat veel mensen door de handelingen van anderen een negatief beeld hebben en me daar bewust van zijn en naar gedragen.
Kijk, hoewel ik op gebied van migratie in de meeste gevallen akkoord ben met jouw posts, vind ik dat een migrant die hier uiteindelijk is beland en niets fout doet, dezelfde rechten heeft als elke andere mens op straat. Door andere gedragspatronen te verwachten van bepaalde bevolkingsgroepen (of dat nu op geslacht of afkomst is gebaseerd), creëer je net een probleem in plaats van er een op te lossen.
En hoe ver zou dat dan gaan? In de Colruyt toch maar eerst even langs de gekoelde producten gaan, want er stond net een vrouw bij de frisdranken? Dat is het misschien in het belachelijke trekken, maar uiteindelijk is dat net hetzelfde.