Onder rembours verzenden | Cash on delivery

jimmyr

Active member
Een product wat ik graag wil kopen kost me €300, probleem is dat de verkoper 226 km van me vandaan woont, heb Bpost Onder rembours verzenden Cash on delivery voorgesteld

Is dit wat te vertrouwen? zijn buurman is postbode en vertelde hem dat het geld niet altijd toekomt van Bpost naar de verkoper
 
Een product wat ik graag wil kopen kost me €300, probleem is dat de verkoper 226 km van me vandaan woont, heb Bpost Onder rembours verzenden Cash on delivery voorgesteld

Is dit wat te vertrouwen? zijn buurman is postbode en vertelde hem dat het geld niet altijd toekomt van Bpost naar de verkoper
Zever van langs zijn kant.
bpost is een correct privé-bedrijf, voor het grootste stuk in handen van de Belgische staat.
Dat ze al eens een zending kwijtspelen, zal zeker zo zijn.
Maar ze gaan echt niemand bedotten door de betaling naar de verzender niet uit te voeren.
Binnen de 7 dagen staat het door u betaalde bedrag op zijn rekening.
En is de verkoper niet akkoord met deze manier van handeldn, dan zou ik argwaan ruiken en de aankoop niet laten doorgaan,
 
Zo eens m'n Macbook via het werk onder rembours verzonden met ABX, het vroegere GLS. Was nog met 9lives ofwel tweakers.net destijds.

Natuurlijk spoorloos verdwenen maar het geld na een maandje wel correct terug gehad via de verzekering... Als je rembours doet, neem dan zeker een verzekering voor minstens de waarde of zelfs hoger en maak als particulier een factuur op t.a.v. de koper in Word ofzo, voor die waarde, zonder vermelding van BTW.
 
Zo eens m'n Macbook via het werk onder rembours verzonden met ABX, het vroegere GLS. Was nog met 9lives ofwel tweakers.net destijds.

Natuurlijk spoorloos verdwenen maar het geld na een maandje wel correct terug gehad via de verzekering... Als je rembours doet, neem dan zeker een verzekering voor minstens de waarde of zelfs hoger en maak als particulier een factuur op t.a.v. de koper in Word ofzo, voor die waarde, zonder vermelding van BTW.
Ik zou sowieso die verzekering nemen bij een hoog bedrag, ongeacht of het onder rembours is of niet.
Verkoper blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het wordt afgeleverd, dus de verkoper dient de verzekering te nemen en te betalen, en dus ook klacht in te dienen wanneer het spoorloos verdwenen zou zijn.
 
Bpost vertrouw ik vanaf een maand geleden toch ook niet meer.Had een ps3 laten herspuiten door zoki en stond al een aantal dagen op levering en versprong altijd naar de volgende werkdag.Ik heb dan maar gebeld naar Bpost en die vrouw vertelde aan de telefoon dat het adress op het label NIET duidelijk leesbaar is.Die bleven dat pakje dus van het 1depot naar het ander sturen , omdat het zogezegd niet leesbaar was.Ik krijg dat pakje hier binnen met een 100% perfect leesbaar pc aangemaakt label.Hoe is dit in godsnaam mogelijk?
 
onder rembours.... Bestaat dit nog wel?

ik weet dat dit vroeger veel gedaan werd, ik ook trouwens, maar dacht dat al JAREN postbode's geen geld meer op zak mochten hebben... of moesten.
 
Terug
Bovenaan