Oddworld: Soulstorm

Platformer PC PS5 PS4 Oddworld: Soulstorm

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
soulstormzkkd3.png


release: 6 april 2021
genre: platformer, puzzle
dev: Oddworld Inhabitants

Abe's Exoddus remake.

Having defeated Molluck The Glukkon, his former boss and RuptureFarms’ meanest inhabitant, Abe soon finds himself - along with 300 newly emancipated Mudokons - without food, water or a place to call home. Stranded alone in the desert, they find solace in a strange new brew - a delicious drink that has insidious ramifications for their newfound freedom.

 
Laatst bewerkt:

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
Nu beschikbaar!


En nog wat leesvoer...

Oddworld: Soulstorm is not a remake in the traditional sense.

Soulstorm differs in that it builds on what we originally wanted to do 22 years ago. We had just successfully released Oddworld: Abe’s Oddysee and we were asked to deliver a sequel to it within nine months. We had to chop and cut down what we wanted to do to get it done. That meant Abe’s Exoddus was a wildly different story and experience than what we initially intended in the grand dream of the overarching five-game quintology.

Soulstorm is our grand dream come true. It is a new game. It is our attempt to make the deeper and more conceptually unsettling second episode in the story of Abe that we originally intended all those years ago.

 

GETHEZ

Well-known member
Heel eventjes, op easy wel was nog redelijk moeilijk, niet om het pad te volgen, maar om de collectibles te vinden, je wordt beschoten en met vuur enal, moeilijk zal wel echt moeilijk zijn denk ik dan
 

Forumkonijn

Crew Member
Forumkonijn heeft Oddworld: Soulstorm bijgewerkt met een nieuwe update:

Review

Lees onze Oddworld: Soulstorm-review hier:

Lees meer over deze update...
 

gamer5

Active member
Echt super spel. Nostalgie alom natuurlijk vermits ik het origineel als klein manneke gespeeld heb (en niet ver geraakt toen omdat dit toch wel nog een uitdagende game is). Maar het steekt echt gewoon enorm goed in elkaar en het level design is van het beste dat je zal vinden. Ik ben niet voor moeilijke games of trial en error games maar als je hier sterft dan leer je ervan en dan gebeurd dat volgende keer niet meer, dus lang blijf je nooit vastzitten op hetzelfde stuk, mede door de vrijgevige checkpoints. Enigste minpunt zijn de vele bugs, maar een restart checkpoint lost dat meestal wel op.
 
Bovenaan