Obesitasmedicatie (saxenda, ozempic, ea.)

Na bijna vier maand gaat mijn lichaam ineens beslissen dat er bijwerkingen gaan gevoeld worden se..

Strontziek sinds deze middag en t “vliegend ge weet wel”

Mja weightloss is weightloss i guess?
Er zijn wel wat gastro-intestinale infecties momenteel...zou nog wat afwachten.

Hier BMI +30
Al van alles geprobeerd.
Laatste bloedonderzoek: pre-stadium diabetes
Cholesterol blijft op het randje (zelfs met medicatie)
Waarschijnlijk slaapapneu (moet ik nog testen)

Sport is op een laag pitje. Veel last van spierkrampen als gevolg van de statines.
Op zich eet ik ok door de dag, maar savonds heb ik (stiekem) vreetkicks waar ik niet af raak.

Kan mounjaro helpen om uit deze cirkel te raken?

Als mijn cholesterol er ook door zakt, raak ik waarschijnlijk van de statines af --> krampen weg --> terug genieten van lopen

Hier BMI +30
Al van alles geprobeerd.
Laatste bloedonderzoek: pre-stadium diabetes
Cholesterol blijft op het randje (zelfs met medicatie)
Waarschijnlijk slaapapneu (moet ik nog testen)

Sport is op een laag pitje. Veel last van spierkrampen als gevolg van de statines.
Op zich eet ik ok door de dag, maar savonds heb ik (stiekem) vreetkicks waar ik niet af raak.

Kan mounjaro helpen om uit deze cirkel te raken?

Als mijn cholesterol er ook door zakt, raak ik waarschijnlijk van de statines af --> krampen weg --> terug genieten van lopen

Ik zit ondertussen denk ik bijna een jaar op mounjaro
Ik ben van 115 naar vanmorgen een nieuwe all time low 85,5 kg
:)

Ben 185cm dus ook bmi +30 naar nu eigenlijk zelfs geen overgewicht meer.
Cholesterol is een beetje gezakt, maar wij hebben in de familie erfelijke cholesterol dus dat is hopeloos.

In het proces heb ik elke 3-4 maand mijn bloed laten trekken en alles is altijd in orde.
Ben zelf wel nooit boven de 5mg mounjaro gegaan.

Wat ik kan aanraden, probeer het mss vrij snel te combineren met wat powertraning om spiermassa te behouden, dat heb ik niet gedaan en ben best wel wat spierkracht kwijt. En focus op eiwitten ook, ook om spiermassa te behouden.

Ben 40 jaar en het is de eerste keer in mijn sinds mijn middelbaar dat ik niet dik ben en ik voel mij fantastisch, ik heb mij nooit goed gevoeld en nu tegenwoordig ben ik eens blij dat er eens een communie is dat ik mij eens kan optutten en eens in een strak hemdje kan gaan paraderen. Of zelfs in zwembroek op het strand liggen.

Ik zit ondertussen denk ik bijna een jaar op mounjaro
Ik ben van 115 naar vanmorgen een nieuwe all time low 85,5 kg
:)

Ben 185cm dus ook bmi +30 naar nu eigenlijk zelfs geen overgewicht meer.
Cholesterol is een beetje gezakt, maar wij hebben in de familie erfelijke cholesterol dus dat is hopeloos.

In het proces heb ik elke 3-4 maand mijn bloed laten trekken en alles is altijd in orde.
Ben zelf wel nooit boven de 5mg mounjaro gegaan.

Wat ik kan aanraden, probeer het mss vrij snel te combineren met wat powertraning om spiermassa te behouden, dat heb ik niet gedaan en ben best wel wat spierkracht kwijt. En focus op eiwitten ook, ook om spiermassa te behouden.

Ben 40 jaar en het is de eerste keer in mijn sinds mijn middelbaar dat ik niet dik ben en ik voel mij fantastisch, ik heb mij nooit goed gevoeld en nu tegenwoordig ben ik eens blij dat er eens een communie is dat ik mij eens kan optutten en eens in een strak hemdje kan gaan paraderen. Of zelfs in zwembroek op het strand liggen.
Goe bezig.
Ik sinds augustus begonnen aan 108,5 en nu aant schommelen rond de 85.
Ben (denk ik) 1m78 dus nog steeds overgewicht maar later hoeft echt niet voor mij.

Ook nooit hoger gegaan dan 5mg en nu aan laatste spuit bezig…
Zal dus vooral opletten worden nu of ik me niet teveel laat verleiden als er « goestjes » zijn….

Eetpatroon is wel serieus veranderd, zou wel nog meer moeten bewegen…
En dan komt da zeker en vast in orde om het vol te houden.

En zoals gij zegt:

Ben nu 42 en al jaren aant sukkelen geweest met depressies (door verschillende redenen) maar men zelfbeeld nu zorgt er echt wel voor dak voor het eerst in jaren weer wat gelukkig kan zijn.

Ben het aant uitstellen... Kom vrij weinig bij de huisarts en weet niet hoe hij er over denkt.

Hier ook erfelijk belast met cholesterol hoor. Alle beetjes helpen denk ik dan.
Powertraining was ik sowieso van plan. Of toch roeien en na een eerste 10tal kg terug te lopen.
Zou wel voldoende zijn hoop ik.
Kocht je altijd de juiste verhouding pen? Of nam je een pen van 10mg om maar 2,5

Heb altijd de juiste pen gekocht, maar ken wel mensen die een zwaardere kopen en dan die langer verdelen maarja.

Denk dat ik op de duur dan gewoon zwaarder zou spuiten ;p

Heb altijd de juiste pen gekocht, maar ken wel mensen die een zwaardere kopen en dan die langer verdelen maarja.

Denk dat ik op de duur dan gewoon zwaarder zou spuiten ;p
Ken jezelf :laugh:
Ik zou mezelf wel kunnen beheersen.
Trouwens een omscholing aant doen naar verpleegkunde. Dus de juiste techniek om het te doen is gekend.
Zou wel een hele besparing zijn.

Enkel via huisarts gegaan? Of ook (zoals ik veel lees) via endocrinoloog?

Richtlijn Nieuw
Om de zoveel tijd moeten we hier een herinnering plaatsen.

Een gesprek over de medicijnen kan, maar deze thread wordt geen onbetaalde reclame voor een medicijn op voorschrift. Zo gaat het te veel richting aanraden voor ons, en dat laat je over aan een dokter.

Advies over off-label gebruik laat je al helemaal over een aan dokter! Dit is gevaarlijk advies om zomaar mee te geven.

Terug
Bovenaan